• I  väntan

IVF december 2016

Hej! Startar en tråd för alla som kommer göra IVF i december 2016. Någon som vill följas åt och stötta/peppa varandra? :) 

Lite kort om min bakgrund: Jag är 29 år och min man är 32. Vi har försökt bli gravida i snart två år och inga fel har hittats på oss. Vi har testat Letrozol i fem månader och ska nu påbörja IVF. Jag kommer köra kort protokoll och börjar med Gonal-F imorgon kväll... Äggplock preliminärt v. 50.

Hoppas på den bästa julklappen till jul - ett plus! :)

Fler??

• Svar på tråden IVF december 2016
  • Angelinap

Värsta nyårsafton!- ruvardag 24 och störtblöder!

Tjuvtestsde innan och jag var gravid och lycklig. Tänkte att nu är det vår tur,,,,, men inte. Nu sitter vi med gravtest: är gravid men veckoindikatorn minskar varje dag så vi vet att missfall är vårt fall. Så deprimerande efter alla ivf och försök vi hittills gjort. Hur ska man orka?

• BergOchDalbanan1985
    Angelinap skrev 2017-01-02 11:24:57 följande:

Värsta nyårsafton!- ruvardag 24 och störtblöder!

Tjuvtestsde innan och jag var gravid och lycklig. Tänkte att nu är det vår tur,,,,, men inte. Nu sitter vi med gravtest: är gravid men veckoindikatorn minskar varje dag så vi vet att missfall är vårt fall. Så deprimerande efter alla ivf och försök vi hittills gjort. Hur ska man orka?

Å nej :(

Har du ont också? Vad står det digitala på nu?
  • KajsaStina123

Hej allihopa!!

Jag fick ha en jättemysigt nyårsafton, extra glädje över pluset. ...men igår började jag blöda...:-/.... misstänker att det inte är ngt bra tecken. Eftersom det var mer i morse när jag vaknade. Gjorde ett test också och det var jättestarkt, mkt starkare än testet innan nyår...men hormonerna är väl kvar i kroppen om det blev igår.....usch vad jag inte är på G nu......hoppet är att det är en vanlig blödning som man kan få (har googlat massor! !!), men med tanke på blod, lite klumpar och lite mensvärk.....så känns det inte bra....

Angelinap, jag känner med dig. Styrkekram till dig.

• Angelinap

Usch, hoppet släcks, alla drömmar. Var på gynakut idag- missfall konstaterades .

Tack, vi får inte ge upp fast det är så mörkt. Jag undrar när och om det vänder snart. Jag blev gravid och födde tyvär en 6 1/2 mån- tyvärr missbildat och nu det här idag. Känns bara så tungt.

• BergOchDalbanan1985
    Angelinap skrev 2017-01-03 20:22:07 följande:

Usch, hoppet släcks, alla drömmar. Var på gynakut idag- missfall konstaterades .

Tack, vi får inte ge upp fast det är så mörkt. Jag undrar när och om det vänder snart. Jag blev gravid och födde tyvär en 6 1/2 mån- tyvärr missbildat och nu det här idag. Känns bara så tungt.

Usch känner verkligen med dig <3

Det kommer vända, nästa gång kommer det gå bra.
  • mabs
    Angelinap skrev 2017-01-03 20:22:07 följande:

:( Beklagar verkligen. Det kan inte vara lätt det du går igenom, jag vill ändå säga att inte ge upp. Kanske är du en av de som får behålla den lilla efter tredje försöket.

Jag sänder en massa styrkekramar till dig Angelinap! <3

• mabs
    KajsaStina123 skrev 2017-01-03 08:37:16 följande:

Hej allihopa!!

Jag fick ha en jättemysigt nyårsafton, extra glädje över pluset. ...men igår började jag blöda...:-/.... misstänker att det inte är ngt bra tecken. Eftersom det var mer i morse när jag vaknade. Gjorde ett test också och det var jättestarkt, mkt starkare än testet innan nyår...men hormonerna är väl kvar i kroppen om det blev igår.....usch vad jag inte är på G nu......hoppet är att det är en vanlig blödning som man kan få (har googlat massor! !!), men med tanke på blod, lite klumpar och lite mensvärk.....så känns det inte bra....

Angelinap, jag känner med dig. Styrkekram till dig.

Hej! Hur mår du idag? Man har ju hört att det är vanligt med blödning, det kanske är en så kallad nidblödning. Jag håller tummarna!
  • Angelinap

Tack alla för stöd. Tyvär var det missfall, konstaterades

På gynakuten. Rejäla blödningar.

Man känner sig så tom och ledsen.

Ikväll spontanköpte jag en resa till Spanien om några mån- kände att jag måste ha nåt positivt att se framemot. Att inte tänka på ivf, barn osv såsom vi gjort i över två år nu. Behöver släppa det i tanken. Vi kommer att försöka igen när vi hittat kraft. Just nu känns det botten.

Svar på tråden IVF december 2016