• I  väntan

IVF december 2016

Hej! Startar en tråd för alla som kommer göra IVF i december 2016. Någon som vill följas åt och stötta/peppa varandra? :) 

Lite kort om min bakgrund: Jag är 29 år och min man är 32. Vi har försökt bli gravida i snart två år och inga fel har hittats på oss. Vi har testat Letrozol i fem månader och ska nu påbörja IVF. Jag kommer köra kort protokoll och börjar med Gonal-F imorgon kväll... Äggplock preliminärt v. 50.

Hoppas på den bästa julklappen till jul - ett plus! :)

Fler??

• Svar på tråden IVF december 2016
  • mabs
    Anjeliqua skrev 2016-12-17 19:54:24 följande:

Hej!

Jag hade ägguttag igår, 8 ägg blev det.

Planerad insättningsdag på onsdag (dag 5)

Hoppas nu på att äggen blir befruktade så de finns något att sätta in.

Gör IVF i Umeå, mitt första försök

Hej! :)  

Vad spännande! Hur känns det nu efteråt? Ska du börja med Lutinus snart?

Jag håller tummarna att allt går enligt planering! :)

• jan14

Precis genomgått vår tredje och sista IVF-behandling (ÄP 5/12 å insatt 7/12). Ska egentligen inte testa försen 22/12, men efter att det där välbekanta molande började, kunde jag inte låta bli att testa idag..

Det känns om det smärtar mig mer än maken (å det känns som han inte helt förstår känslan?). Vi lyckades faktiskt få 2 embryon till frysen denna gången, men det känns tveksamt sätta hoppet till dessa?

Vad gör man när tredje gången inte går vägen?? I årsskiftet 16/17 har vi försökt få barn i 3 år...

• Anjeliqua
    BergOchDalbanan1985 skrev 2016-12-17 21:17:27 följande:

Hej, vad spännande, håller tummarna för dig :)

Hur mår du efter uttaget?

Har haft lite ont i magen, typ mensvärk.. Som nu efter 3 dagar gått över till träningsvärk...

Lite andfådd, men annars helt ok.

Fick veta att 7 av mina 8 utplockade ägg blivit befruktade.. Så på onsdag blir de insättning
  • Anjeliqua
    mabs skrev 2016-12-18 08:55:21 följande:

Hej! :)  

Vad spännande! Hur känns det nu efteråt? Ska du börja med Lutinus snart?

Jag håller tummarna att allt går enligt planering! :)

Allt känns bra

Började med lutinus i lördags, en dag efter ägguttag. Skall ta dem i 3 veckor
  • gammelpysen

Har vi några fler ruvare i tråden? Dag 6 med blastocyst här och tror dessvärre att det gick åt skogen även denna gång. Mensvärk, mensen borde komma i dagarna :'-(

• mabs
    jan14 skrev 2016-12-18 14:46:53 följande:

Precis genomgått vår tredje och sista IVF-behandling (ÄP 5/12 å insatt 7/12). Ska egentligen inte testa försen 22/12, men efter att det där välbekanta molande började, kunde jag inte låta bli att testa idag..

Det känns om det smärtar mig mer än maken (å det känns som han inte helt förstår känslan?). Vi lyckades faktiskt få 2 embryon till frysen denna gången, men det känns tveksamt sätta hoppet till dessa?

Vad gör man när tredje gången inte går vägen?? I årsskiftet 16/17 har vi försökt få barn i 3 år...

Hej! 

Åå jag blir så ledsen för din skull :( en dum fråga kanske men är du helt säker på att det är kört? Har du gjort ett till test?

Man är ju så olika och din partner är säkert ledsen men kanske inte kan visa det på samma sätt ? Pratar ni mycket med varandra om just det här? Har du någon att prata med? Jag tänker mer någon professionell som är van vid såna här situationer.

Jag vet inte vad man gör, men jag vet att du inte ska ge upp än. Jag är glad att ni har 2 embryon till frysen, och det ger lite hopp ändå. 

Styrkekramar till dig!!

• mabs
    gammelpysen skrev 2016-12-20 17:01:05 följande:

Har vi några fler ruvare i tråden? Dag 6 med blastocyst här och tror dessvärre att det gick åt skogen även denna gång. Mensvärk, mensen borde komma i dagarna :'-(

En till här :) dag 4 (visst räknar man med samma dag som de satte in embryot?).

Åh nej, men kan det vara så att det ändå inte är ngn mens på gång? Man har ju läst att man kan få ont i magen men ändå vara gravid. När har du testdag? Jag håller tummarna för att du får behålla den lilla bönan. 

• KajsaStina123
    mabs skrev 2016-12-20 20:07:38 följande:

En till här :) dag 4 (visst räknar man med samma dag som de satte in embryot?).

Åh nej, men kan det vara så att det ändå inte är ngn mens på gång? Man har ju läst att man kan få ont i magen men ändå vara gravid. När har du testdag? Jag håller tummarna för att du får behålla den lilla bönan. 

Gammelpysen det är inte säkert att det gått åt skogen, gravidmolande är väldigt likt mensvärk...så ge inte upp hoppet än. Håller tummarna för dig.

Mabs, spännande att vi är på samma dag! Hur känner du? Jag har ju effekter av Lutinus som sagt.... det får gärna bli nyår nu
  • jan14
    mabs skrev 2016-12-20 20:02:08 följande:

Hej! 

Åå jag blir så ledsen för din skull :( en dum fråga kanske men är du helt säker på att det är kört? Har du gjort ett till test?

Man är ju så olika och din partner är säkert ledsen men kanske inte kan visa det på samma sätt ? Pratar ni mycket med varandra om just det här? Har du någon att prata med? Jag tänker mer någon professionell som är van vid såna här situationer.

Jag vet inte vad man gör, men jag vet att du inte ska ge upp än. Jag är glad att ni har 2 embryon till frysen, och det ger lite hopp ändå. 

Styrkekramar till dig!!

Tack <3 

Blev mens av det så småningom tyvärr... TD idag och tog ett andra test, som visade negativt. Pratat med sjukhuset och och ska börja med ÄL-stickor efter nästa mens så vi kan pricka in en FET  och jag kan inte annat än hoppas att det tar sig! 

Läkarkontakt innan FET men som du säger, kanske bra att prata med någon också. De har ju ändå folk på sjukhuset som inte bara är insatta utan också har med sig erfarenheten kring assisterad befruktning och allt runt i kring... :) 

Tack!

• Angelinap

Är på ruvardag 9 och graviiiid!!! Äntligen, så lycklig.

Har haft flera misslyckade ivf och även fött ett missbildat foster i 6 1/2 månad. Så ett tungt bagage och nu äntligen! Vi gjorde ett fet????

Svar på tråden IVF december 2016