• I  väntan

IVF december 2016

Hej! Startar en tråd för alla som kommer göra IVF i december 2016. Någon som vill följas åt och stötta/peppa varandra? :) 

Lite kort om min bakgrund: Jag är 29 år och min man är 32. Vi har försökt bli gravida i snart två år och inga fel har hittats på oss. Vi har testat Letrozol i fem månader och ska nu påbörja IVF. Jag kommer köra kort protokoll och börjar med Gonal-F imorgon kväll... Äggplock preliminärt v. 50.

Hoppas på den bästa julklappen till jul - ett plus! :)

Fler??

• Svar på tråden IVF december 2016
  • KajsaStina123
    mabs skrev 2017-01-04 10:57:56 följande:

Hej! Hur mår du idag? Man har ju hört att det är vanligt med blödning, det kanske är en så kallad nidblödning. Jag håller tummarna!

Hej!

Det blöder fortfarande, så jag tror det är missfall. Tog ett nytt test idag som fortfarande visade +. Men jag antar att det var för tidigt, började ju blöda i måndags. Så ska kolla på måndag el tisdag igen... usch det känns inget bra detta. Fick vara sååååå lycklig i 3 dagar!!

Och nu raka motsatsen,

Nidblödning tror jag är när ägget fäster, att det kommer en liten strimma blod...Detta är mer som mens...konstant...med mens värk. :-/.....

Så hoppet försvinner mer o mer......!
  • mabs
    KajsaStina123 skrev 2017-01-05 08:48:49 följande:

Hej!

Det blöder fortfarande, så jag tror det är missfall. Tog ett nytt test idag som fortfarande visade +. Men jag antar att det var för tidigt, började ju blöda i måndags. Så ska kolla på måndag el tisdag igen... usch det känns inget bra detta. Fick vara sååååå lycklig i 3 dagar!!

Och nu raka motsatsen,

Nidblödning tror jag är när ägget fäster, att det kommer en liten strimma blod...Detta är mer som mens...konstant...med mens värk. :-/.....

Så hoppet försvinner mer o mer......!

Jag vill ändå inte sluta hoppas för din skull. Gör ett till test på måndag. Hade du kontaktat gyn?
  • mabs
    Angelinap skrev 2017-01-05 04:21:43 följande:

Tack alla för stöd. Tyvär var det missfall, konstaterades

På gynakuten. Rejäla blödningar.

Man känner sig så tom och ledsen.

Ikväll spontanköpte jag en resa till Spanien om några mån- kände att jag måste ha nåt positivt att se framemot. Att inte tänka på ivf, barn osv såsom vi gjort i över två år nu. Behöver släppa det i tanken. Vi kommer att försöka igen när vi hittat kraft. Just nu känns det botten.

Är så ledsen för din skull. Jag tycker du gjorde rätt i en resa, ibland kan det vara skönt att komma bort från verkligheten ett tag och samla krafterna.

<3
  • jan14
    BergOchDalbanan1985 skrev 2017-01-04 20:59:20 följande:

Hur går det för er tjejer?

Jag var på vul idag och allt såg bra ut, litet hjärta som flimrade :)

Grattis!!! :D

När var det du gjorde insättningen, tänker hur långt det gått..? =)

• KajsaStina123
    mabs skrev 2017-01-05 15:45:21 följande:

Jag vill ändå inte sluta hoppas för din skull. Gör ett till test på måndag. Hade du kontaktat gyn?

Tack vad du är go ?, jag ska göra ett till test och se då. Man pedlar mellan hopp och förtvivlan hela tiden...

Ja det var gyn som sa att jag skulle vänta, och även ta ett nytt test efter 1 v eftersom det är för litet för att kunna se på ul.
  • BergOchDalbanan1985
    jan14 skrev 2017-01-05 16:17:39 följande:

Grattis!!! :D

När var det du gjorde insättningen, tänker hur långt det gått..? =)

Tack :) hade ju önskat att alla här i tråden skulle fått positiva besked dock :(

Gjorde insättning den 1a dec, femdagars blastocyst så är nu i v 7+5. Hoppas nu det håller i sig bara.

Hur mår du??
  • mabs
    BergOchDalbanan1985 skrev 2017-01-04 20:59:20 följande:

Hur går det för er tjejer?

Jag var på vul idag och allt såg bra ut, litet hjärta som flimrade :)

Åååå så bra! Hur går det med illamåendet?

Jag fick en tid den 16/1 för VUL. Har börjat må illa sen igår kväll. Är lite orolig dock då jag hela tiden har molande värk och ibland som riktig mensvärk samt ont i svanken. Usch vill inte tänka negativt men kan ändå inte låta bli. Jag hoppas det är växtvärk jag har...
  • jan14
    BergOchDalbanan1985 skrev 2017-01-05 23:12:52 följande:

Tack :) hade ju önskat att alla här i tråden skulle fått positiva besked dock :(

Gjorde insättning den 1a dec, femdagars blastocyst så är nu i v 7+5. Hoppas nu det håller i sig bara.

Hur mår du??

Vi gjorde insättning om de va 5 dec... Tyvärr tog det sig inte, men vi luckades få 2 till frysen iaf :) så nu väntar vi på nästa mens för att sedan kunna börja med ÄL-test och sätta in äggen i min naturliga cykel.

Ofrivillig barnlöshet, under samma tid som vänner hunnit skaffa både 1 och 2 barn, så smådeppigt här.. Kul höra att det finns de som det går bra för iaf!!
  • jan14
    BergOchDalbanan1985 skrev 2017-01-05 23:12:52 följande:

Hur mår du??

Vi gjorde insättning om de va 5 dec... Tyvärr tog det sig inte, men vi luckades få 2 till frysen iaf :) så nu väntar vi på nästa mens för att sedan kunna börja med ÄL-test och sätta in äggen i min naturliga cykel.

Ofrivillig barnlöshet, under samma tid som vänner hunnit skaffa både 1 och 2 barn, så smådeppigt här.. Kul höra att det finns de som det går bra för iaf!!
  • BergOchDalbanan1985
    jan14 skrev 2017-01-06 09:15:02 följande:

Det är ju super att ha två i frysen, då kommer det gå jättebra ska du se :)

Var det förra försöket färskförsök? Fick du ta lutinus också?

Usch jag känner exakt samma sak, försök så länge att de par som inte ens hade träffats när vi började försöka redan har hunnit få barn. Hoppas det är vår tur snart och att allt går bra :)

När plusset kom så började nästa oroa som jag inte riktigt var beredd på att den skulle vara så stark, missfallsoron och oron att det ska vara ngt fel på blivande fostret. Kan inte riktigt glädjas helt än åt att vara gravid, tror inte på det än. Hoppas det vänder :)
  • jan14
    BergOchDalbanan1985 skrev 2017-01-07 09:15:32 följande:
    Det är ju super att ha två i frysen, då kommer det gå jättebra ska du se :)

Var det förra försöket färskförsök? Fick du ta lutinus också?

Usch jag känner exakt samma sak, försök så länge att de par som inte ens hade träffats när vi började försöka redan har hunnit få barn. Hoppas det är vår tur snart och att allt går bra :)

När plusset kom så började nästa oroa som jag inte riktigt var beredd på att den skulle vara så stark, missfallsoron och oron att det ska vara ngt fel på blivande fostret. Kan inte riktigt glädjas helt än åt att vara gravid, tror inte på det än. Hoppas det vänder :)

Tror du inte det vänder när du gjort ul och ser att allt är ok? Hoppas det iaf så du kan njuta av graviditeten! 

Ja, än så länge har jag bara fått färska tillbaka/insatta och då tagit liotinus. Så lite kul att få något till frysen nu :) 

Tack, vi hoppas oxå!! 

• KajsaStina123
    mabs skrev 2017-01-05 23:22:10 följande:

Åååå så bra! Hur går det med illamåendet?

Jag fick en tid den 16/1 för VUL. Har börjat må illa sen igår kväll. Är lite orolig dock då jag hela tiden har molande värk och ibland som riktig mensvärk samt ont i svanken. Usch vill inte tänka negativt men kan ändå inte låta bli. Jag hoppas det är växtvärk jag har...

Illamående o molvärk låter som en gravid kvinna , underbart för dig! Det gick sämre för mig. Tog nytt test idag och det fanns inget plus längre. Så det var missfall tyvärr. Det blev lite kaotiskt i mitt huvud eftersom jag redan hunnit ställa in mig på en till liten....men men.

Vi har en i frysen som vi ska testa sen när ägglossningen kommit tillbaka.... men känns som en evighet dit dock..

Lycka till allihopa med era små frön ! Trots mitt misslyckande denna ggn är jag glad för er som det går bra för!
  • BergOchDalbanan1985
    KajsaStina123 skrev 2017-01-09 19:03:53 följande:

Illamående o molvärk låter som en gravid kvinna , underbart för dig! Det gick sämre för mig. Tog nytt test idag och det fanns inget plus längre. Så det var missfall tyvärr. Det blev lite kaotiskt i mitt huvud eftersom jag redan hunnit ställa in mig på en till liten....men men.

Vi har en i frysen som vi ska testa sen när ägglossningen kommit tillbaka.... men känns som en evighet dit dock..

Lycka till allihopa med era små frön ! Trots mitt misslyckande denna ggn är jag glad för er som det går bra för!

Å nej vad tråkigt att det inte gick bra denna gång :( det i frysen kommer vara guldägget, håller tummarna för dig och hoppas ägglossningen kommer snart :)
  • mabs
    KajsaStina123 skrev 2017-01-09 19:03:53 följande:

:( så tråkigt! Jag beklagar. Jag håller tummarna att ägglossning kommer snart, det här kommer gå bra. Det ÄR din tur snart! Försök att vila och hitta på saker som gör dig glad så du kan ha annat att tänka på. 

Kram

Svar på tråden IVF december 2016