• Rut86

Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra

Har just börjat försöka bli gravid och börjar redan bli galen :) Här kan vi stötta varandra på vägen till ett positivt test!

• Svar på tråden Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra
  • jhk88
    Nmah skrev 2017-01-24 15:10:31 följande:

Hej! Har precis börjar pröva! Och fick det här på gravtest. Vad tror ni? Kan jag tro det är positivt? Är ca 4 dagar FÖRE bim!

Ska det vara ett eller två streck på de där? Jag ser ett svaaaagt streck på det där testet...
  • Anonym (88a)
    jhk88 skrev 2017-01-24 14:37:25 följande:
    Ja, det är lite tråkigt men ändå så känns det helt okej :) Hinner jag jobba mer innan nästa bebis kommer! Tog min sjuksköterskeexamen förra veckan, börjar jobba imorgon som sjuksköterska. Känns helt overkligt men det ska bli otroligt lärorikt <3 Tack för tumhållningen!! <3
    Vad kul! Jag har arbetat som sjuksköterska sedan 2011 och hade arbetat i 2 år innan sonen kom. Grattis till ett roligt arbete :D (fast också lite slitande)
  • Nmah

Jhk88: det ska ju inte vara ett pluss, utan ett sträck i stora fönstret!

• Anonym (88a)
    Nmah skrev 2017-01-24 15:10:31 följande:

Hej! Har precis börjar pröva! Och fick det här på gravtest. Vad tror ni? Kan jag tro det är positivt? Är ca 4 dagar FÖRE bim!

Jag ser ett streck. Grattis till ditt plus :)
  • Anonym (Sofie)

Slutade precis med mina p-piller efter piller mensen. Har ätit p-piller i 8månader och innan de hade ja en cykel på 23-24 dagar. Alltid haft regelbunden mens sen ja fick den vid 11års ålder.

Har precis börjar med folsyra, äter d-vitamin sen innan :)

• jhk88
    Anonym (88a) skrev 2017-01-24 16:05:25 följande:

Vad kul! Jag har arbetat som sjuksköterska sedan 2011 och hade arbetat i 2 år innan sonen kom. Grattis till ett roligt arbete :D (fast också lite slitande)

Vad roligt, då är vi ju kollegor! :D Taaack så mycket!!
  • jhk88
    Nmah skrev 2017-01-24 16:06:33 följande:

Då får man ta och gratulera så mycket till plusset!! <3
  • jhk88
    Nmah skrev 2017-01-24 16:06:33 följande:

Då får man ta och gratulera så mycket till plusset!! <3
  • Starlights

Hur långt efter mensens första dag börjar ni göra äl-test? och när börjar ni "försöka"?

• Anonym (88a)
    Starlights skrev 2017-01-24 20:56:47 följande:

Hur långt efter mensens första dag börjar ni göra äl-test? och när börjar ni "försöka"?

ÄL brukar ske ca 10-16 dagar eller något sådant efter mensens första dag.. Jag började testa ca 9 dagar efter mensens första dag, och vi hade/har sex var 3e till varannan dag så när teststickan blev lika stark som kontrollstrecket så hade vi sex på den dagen och dagen efter. Jag kände dessutom min ÄL. Och det tog sig då.. ÄL-stickorna tyckte jag kunde vara lite svårtolkade dock :O Lycka till!
Svar på tråden Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra