Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra
Har just börjat försöka bli gravid och börjar redan bli galen :) Här kan vi stötta varandra på vägen till ett positivt test!
Har just börjat försöka bli gravid och börjar redan bli galen :) Här kan vi stötta varandra på vägen till ett positivt test!
Blä, mens idag. Bara börja om. Ska införskaffa rosenrot.. och ligga varje dag. 4e gången gillt nudå.
Ja, det är många symtom därav att jag tror att det är inbillning... Men hoppas såklart på att vi båda plussar <3 Jag vet inte om jag vill testa om 3-4 dagar, är såååå rädd för att det ska vara negativt....
Ja, det är många symtom därav att jag tror att det är inbillning... Men hoppas såklart på att vi båda plussar <3 Jag vet inte om jag vill testa om 3-4 dagar, är såååå rädd för att det ska vara negativt....
Japp, Cerazette. Så jag är väl extra glad för att mensen kom igång så tidigt men samtidigt så blir man ju mest galen av att läsa om alla biverkningar. Vissa skriver att Cerazette är/var fruktansvärda och vissa säger tvärtom. Det är ju verkligen sååå individuellt. Vad hade du för preventivmedel?
Haha ja, men det är skönt att bara vara en besatt hemma.. Även om jag märker på honom att han är väldigt glad och spänd så håller han det mer till en skämtsam nivå och jag tror vi båda kommer vilja försöka några mån innan vi verkligen gör det seriöst med stickor och sånt. Han är nog mest glad att han får ligga haha!!! Min sexlust har verkligen kommit tillbaka sek jag slutade med Cerazette.
Jag avlider snart! Mår sååå illa!!! :( :( :(
Oj råkade trycka på skicka.. jag förstår din rädslan.. jag är så nyfiken av mig och vill veta direkt helst.. men 2 dagar innan kan man testa eller en.. fast du var iofs också osäker på din ÄL.. hmmm.. tänlte du testa den 21 i så fall? 22e ska jag testa.. men undrar om man ska gå på när vi hade ÄL och 14 dagar framåt? Borde mensen komma tidigare egentligen då eftersom vi hade tidig ÄL?!
5e försöket, ingenting. Har regelbunden mens, ägglossning enligt temp, tester och app. Har heller ej blivit gravid före de aktiva försöken trots många års oskyddat.
Doktorn säger att allt ser bra ut hos mig vid VUL etc, snål menstration men det ska ej vara avgörande... Vet att 5 ggr kanske inte är mkt men det känns inte bra... blir så himla ledsen när mensen kommer.
Kan bakteriell vaginos göra det svårt att bli gravid? Kanske har jag det... ska ringa gyn im igen...
Jag är ju också nyfiken men ändå är rädslan närvarande att det bara är inbillning... Jag tänkte testa mig den 21/1 i sådana fall. Jag har också tänkt i de banorna att man kanske ska tänka ÄL och 14 dagar framåt...
Fy va tråkigt! Borde ni inte få göra en ordentlig utredning? Ni har ju ändå inte använt skydd innan.
Ja jag åt också cerazette.. blev konstig på dem efter ca 2 år så då har jag varot tvungen att ta ett uppehåll på några månader för att sedan börja igen. Precis, sexlusten minskade för mig med.. men då hade jag gått på pillerna i ca 3-4 år.. men du kan ju alltid ha lite koll på hur lång menscykel du har iaf kan vara bra att veta ;)