BF Juli 2017 ny
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Har en fråga och hoppas att nån av er kunniga kan svara!
Senaste veckan har jag blivit så himla spänd i magen. Alltså den är konstant hård och det är nästan så att det kan hugga till lite, fast väääldigt lite. det känns lite jobbigt ibland. Det är som att det är så trångt i magen att huden inte räcker till? Jättesvårt att förklara... hoppas någon förstår mig och kan svara.
Är i vecka 14+5 nu.
Har en fråga och hoppas att nån av er kunniga kan svara!
Senaste veckan har jag blivit så himla spänd i magen. Alltså den är konstant hård och det är nästan så att det kan hugga till lite, fast väääldigt lite. det känns lite jobbigt ibland. Det är som att det är så trångt i magen att huden inte räcker till? Jättesvårt att förklara... hoppas någon förstår mig och kan svara.
Är i vecka 14+5 nu.
Låter som sammandragningar? Jag har också det.
Tänker också det kan vara sammandragningar. Kände med mina första i v15. Kroppen tränar tidigt. Ska inte göra ont bara. Men att det känns hårt är helt ofarligt.
Åh, tror ni det?? Det gör liksom inte ont men jag känner att det händer grejer där inne om ni förstår vad jag menar. Men magen känns hård heeela tiden. De där huggen, eller kanske mer är som att det "strålar", i magen kommer bara ibland.
Om jag sträcker ut magen, tex står upp och lutar mig bakåt, så känns det spänt i magen.
Har ju aldrig haft sammandragningar förr så vet inte alls hur det ska kännas :)
Jag ringde 1177 men dom tyckte att jag skulle ringa min hälsocentral i morgon. Men jag har kräkts mera och har nu ont i ryggen när jag andas.. Bör jag ringa igen?
Senaste dagarna har jag funderat mycket över det här med att bli flerbarnsförälder. Är inte orolig eller nervös över det här med att älska två barn, det känner jag att det kommer ordna upp sig, haha. Men att räcka till?! Vi har hund också, som kommer vara drygt ett år när bebis kommer, och om kvällarna när jag lägger sonen (som kommer vara 22 månader när bebis kommer) funderar jag över hur jag ska hinna finnas till för fler barn.
Hur gör ni med två barn eller fler? Herregud, hur klarar man ens fler än två? Blir helt svettig bara jag tänker på det, haha,
Jag ringde 1177 men dom tyckte att jag skulle ringa min hälsocentral i morgon. Men jag har kräkts mera och har nu ont i ryggen när jag andas.. Bör jag ringa igen?
Känner också av ligamenten nu samt att jag det börjar klia ovanför höfterna. Fick inga hudbristningar sist men känns som att jag kanske får nu ????Köpte bio-oil för att smörja med hoppas det lindrar lite. Känns som att kroppen suger åt sig all näring nu när jag har börjat kunna äta och magen börjar växa, är i v 16 nu och undrar om jag snart behöver ha gravidbyxor.
Senaste dagarna har jag funderat mycket över det här med att bli flerbarnsförälder. Är inte orolig eller nervös över det här med att älska två barn, det känner jag att det kommer ordna upp sig, haha. Men att räcka till?! Vi har hund också, som kommer vara drygt ett år när bebis kommer, och om kvällarna när jag lägger sonen (som kommer vara 22 månader när bebis kommer) funderar jag över hur jag ska hinna finnas till för fler barn.
Hur gör ni med två barn eller fler? Herregud, hur klarar man ens fler än två? Blir helt svettig bara jag tänker på det, haha,