• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • LillaJag06
    Sosozo skrev 2017-01-09 20:56:54 följande:
    Jag blir väldigt täppt i näsan när jag är gravid. Hatar't. Ok på dagen men på natten går det ju inte. Det är lätt att bli beroende.. jag har vant mig av med det vanliga nässprayer och kör saltvattenspray med mentol nu. Det är väl ok men hjälper inte helt. Vad har du?

Vet inget om fb-grupp tyvärr. De grupper på fb jag är med i är för Stockholm.
    Min näsa är extrem :( har hundallergi sen tidigare så det blir bara värre nu. Använder ingen nässpray. Tror vi bara får använda koksalt och det hjälper inte. Får väl bara stå ut :(

Tråkigt om det inte finns någon för oss andra tjejer runt om i Sverige.

Om någon vill ha en gemensam fb grupp kan jag göra en så vi också kan prata av oss lite :)
  • Sosozo
    LillaJag06 skrev 2017-01-10 09:22:58 följande:

Min näsa är extrem :( har hundallergi sen tidigare så det blir bara värre nu. Använder ingen nässpray. Tror vi bara får använda koksalt och det hjälper inte. Får väl bara stå ut :(

Om någon vill ha en gemensam fb grupp kan jag göra en så vi också kan prata av oss lite :)

Finns kanske någon grupp, har du sökt?

Det är väl inte så att man inte får använda vanlig nässpray. Det påverkar ju inte barnet. Men det är dåligt för näsan att köra nässpray i flera månader. Har du testat saltsprayen m mentol? Tycker den hjälper lite bättre än den utan. Annars kanske det finns något på recept till dig?
  • Lo1985

De hemliga grupper som jag försökte gå med i som gällde hela Sverige blev fulla jättesnabbt. Om du vill kan du skapa en ny. Se till att den är hemlig bara ifall alla inte vill att det ska synas att man är med i en gravidgrupp på fb ännu.
  • ribbon

Yes, nästäppa här. Samt näsblod (lite) när jag snyter mig..har oxå vaeit extremt illamåemde som nubhar lagt sig. Däremot sover jag mycket men dålig sov kvalité..

• emme 86

Idag har jag så äntligen fått svaret på kubtestet jag gjorde förra veckan. Ultraljudet visade på bred nackspalt och tillsammans med blodproverna som var färdiganalyserade idag så fick vi risksiffrorna 1:57.

Väntar på att obstetriska mottagningen ska ringa mig för att meddela tid för moderkaksprov. Hoppas jag får tid till det denna vecka.

• Sosozo
    emme 86 skrev 2017-01-10 11:32:08 följande:

Idag har jag så äntligen fått svaret på kubtestet jag gjorde förra veckan. Ultraljudet visade på bred nackspalt och tillsammans med blodproverna som var färdiganalyserade idag så fick vi risksiffrorna 1:57.

Väntar på att obstetriska mottagningen ska ringa mig för att meddela tid för moderkaksprov. Hoppas jag får tid till det denna vecka.

Ah ok hur mår du i detta? Tufft att få siffrorna, men 1:57 är ändå goda chanser. Hoppas du får en tid snabbt! Håller tummarna för dig!
  • sobrio88
    emme 86 skrev 2017-01-10 11:32:08 följande:

Usch va tråkigt :( när man gör moderkaksprovet får man risksiffror då också eller får man svar på om det är ett kromosomfel? Lycka till!
  • emme 86
    Sosozo skrev 2017-01-10 12:12:13 följande:

Ah ok hur mår du i detta? Tufft att få siffrorna, men 1:57 är ändå goda chanser. Hoppas du får en tid snabbt! Håller tummarna för dig!

Jag mår ok, hade räknat med de siffrorna iom den breda nackspalten. Värre är det för min man, ovisheten är tuff för honom.
    sobrio88 skrev 2017-01-10 12:13:34 följande:

Usch va tråkigt :( när man gör moderkaksprovet får man risksiffror då också eller får man svar på om det är ett kromosomfel? Lycka till!

Vid moderkaksprover får man klara svar på om barnet har någon av de tre trisomierna (13,18, 21), och är tillförlitligt till ca 99%. Sen finns det ju andra sjukdomar barnet kan ha drabbats av som inte synd på provet.
  • Punschrulle

Ja, gärna!
Svar på tråden BF Juli 2017 ny