Inlägg från: Joline84 |Visa alla inlägg
  • Joline84

BF Juli 2017 ny

narie24 skrev 2017-07-02 10:59:48 följande:

Ngn som känner igen sig i det här? Senaste veckan efter jag ätit frukost har jag blivit helt sänkt. Skakig, matt, tyngandes och lätt illamående. Mina tarmar har varit ur form hela magen. Mår allmänt dåligt.

Brukar bli bättre när jag tvingar mig igång för dagen, ätit lunch osv.

Jag har mått lite som du beskriver senaste dagarna. Nästan känt mig drogad från o till. Har haft förvärkar sen lunch o tog en alvedon. Det trycker o spänner, orkar inte mycket. Har över 3 veckor kvar, så tror inte det är dags. Gick över 2 veckor med dem andra. Tänker att det är kanske normalt när det är tredje gången (för mig), att kroppen förbereder sig så.
  • Joline84
    Newbie84 skrev 2017-07-02 17:14:13 följande:
    Mitt första barn låg med kroppen åt fel håll, bm sa då att den kan ändra läge på kroppen och att förlossningen kan ta längre tid.

Förlossningen blev ganska utdragen och avslutades med sugklocka, tror att bjudningen blev "fel" också, dock hade jag tur och klarade mig med en grad 2-bristning, samma som jag fick nu utan sugklocka. På förlossningen sa de att det kan bli akutsnitt. Hur som så är jag ändå väldigt nöjd med den förlossningen trots att han låg med ryggen åt höger :)
    Så har mina 2 tidigare legat. Vidöppen bjudning. Enl läkaren roterade inte barnen som dem skulle då jag troligen är liten i förhållande till deras stl. Bm sa att det kan bero på formen på bäckenet. Ofta blir det långdraget o mycket smärta mot ryggen. För mig blev det skutsnitt och sugklocka. Blir nu snittad istället.
  • Joline84

Det verkar vara jobbigt för många här på flera sätt. Tråkigt för er. Det gör väl att tiden går ännu saktare. Själv har jag inga större besvär som gör tillvaron olidlig. Just nu sover jag väl bra/dåligt varannan natt. Något märkligt som jag känt av på senaste tiden och som blivit sämre är min syn på långt håll. Har läst att det kan hända pga hormoner eller vätska i ögat och försvinner efter förlossningen. Någon annan som upplever det?

• Joline84
    K g skrev 2017-07-06 22:04:48 följande:
    Jag har haft synproblem i stort sett hela graviditeten. Ser bra i vanliga fall. Jag hade samma under min första graviditet men inte den andra. Hoppades slippa tredje gången men icke. Jag ser också dåligt på långt håll och märker att ögonen har svårt att ställa om efter olika avstånd så om jag suttit och kollat på något nära tar det en stund innan jag ser på långt håll. Sist gick det över direkt efter förlossningen.

I övrigt är det jobbigt nu. Magen är så tung och jag har ont överallt, kan knappt gå. Jobbar nästa vecka också och ska bara vila mig sen. Rent fysiskt orkar jag egentligen inte jobba (pendlar med buss så det blir långa dagar och svårt att lägga sig ner och avlasta bäckenet) men psykiskt är det jobbigare att vara hemma. Kan inte vara till någon nytta när jag mest bara ligger på soffan så blir bara ledsen och känner mig värdelös här hemma. På jobbet gör jag nytta och känner mig behövd så tiden går snabbt i alla fall.
    Jaha, du har också så. Skönt du slapp med andra då. Jag hade det inte med dem två första. Jobbigt när jag kör bil tycker jag. Körde fel i veckan när vi skulle till Ikea. Hoppas det försvinner direkt sen.

Så jobbigt med långa dagar när du jobbar. Jag är undersköterska så fick havandeskapsledigt 2 månader innan bf. Hade troligen haft mycket mer besvär om jag var tvungen o jobba. Nu finns inga måsten förutom barnen. Bor själv, så hemmet o handling osv såklart. Du kan ju alltid sjukskriva dig om det blir för mycket med jobbet. Men klart att om man känner man gör någon nytta så kan ju det lyfta upp en lite med. Hoppas du hinner vila lite innan det är dags sen.
  • Joline84
    Delilah2001 skrev 2017-07-07 18:54:50 följande:

Igår föddes Lucas, vi mår bra!

Nästan 3500 g, född i v 38+2.

Världens finaste, kan fortfarande inte ta ögonen från honom!

Grattis!!
  • Joline84
    Summerchild skrev 2017-07-08 17:09:20 följande:

Jag har 12 dagar kvar och inte byggt upp skötbordet lr fått in vagn och bilstol i bilen ännu. Inte packat väskan till bb. Känns som att alla är så redo men inte jag. har massa att städa imorgon när grabben åker tillbaka till pappa. :(

Jag har inte heller skruvat ihop skötbordet eller monterat bilbarnstolen eller packat väskan än. Har inte tvättat bebiskläderna eller köpt blöjor. Har 18 dagar kvar. Imorgon åker mina barn till sin pappa en vecka, så det får bli klart under veckan. Har haft en lång "Att göra lista" och det är lite kvar att pricka av innan bebis kommer. Jag har tagit lite dag för dag. Har inte haft nån stress, men nu börjar jag vilja ha allt klart utifall det startar innan. Känns bara trist att göra allt själv. Pappan var med i monterade vagnen, annars har jag fixat allt själv. Köpt kläder, åkt till Ikea, o köpt allt annat. Känns inte lika motiverade då o fixa.
  • Joline84
    narie24 skrev 2017-07-09 23:05:35 följande:

Fullmåne idag tydligen! Ngn som känner av det??

Jag kände av fullmånen natten till söndag. Storgrät på lördag kväll och vaknade på natten o kände mig helt förtvivlad. Det var fullmåne i stenbocken och tydligen en jobbig fullmåne. Trodde det var mina gravidhormoner som eskalerat men upptäckte snart att det var fullmåne och då blev det mer förståligt. Sover alltid dåligt när det är fullmåne.
  • Joline84
    Summerchild skrev 2017-07-13 23:16:46 följande:

Ska jag skriva ett eget förlossningsbrev och stoppa i den journalen som ska med till bb eller måste den skrivas med en bm?

Tex att jag är verkligen rädd för smärta (kan bli psykfall) och att jag direkt vill ha eda. Och jag har en ryggmärgsskada där höger sida är ingen känsel om det nu påverkar eda. Minns inte tidigare om jag har sagt det. Minns när den 1 gång gick ner i bena bara. Katastrof. Skrek i timmar innan doktorn hade möjlighet prova igen. :(

Ush mådde dåligt i morse .hade sen en gråtattack och blod blandat med snor insmetat i fejan och på rocken... innan jag såg det i spegeln. Såg ut att ha blitt sönderslagen :) kul med känslor. :(

Du kan nog skriva ditt eget förlossningsbrev och lämna. Det är väl mest att framföra dem saker du tycker känns viktiga att dem vet inför förlossningen. Jag har aldrig skrivit nått. Min bm skrev nått i min journal på datorn sist jag var där. Tror hon kallade det sammanfattning. Det står då bara i datorn. Nu får jag ju snitt, så behöver inte skriva nått brev. Annars hade jag gjort det, lite kortfattat. Känns lättare att skriva ett när man vart med två gånger innan och har dem upplevelserna med sig.
    Har också haft gråtattacker nu på slutet. Det är nog inge ovanligt. Känns mest jobbigt när det inte går o dölja för barnen. Annars är det nog bara att låta det komma. Hormonerna lever sitt egna liv tydligen.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny