K g skrev 2017-07-06 22:04:48 följande:
Jag har haft synproblem i stort sett hela graviditeten. Ser bra i vanliga fall. Jag hade samma under min första graviditet men inte den andra. Hoppades slippa tredje gången men icke. Jag ser också dåligt på långt håll och märker att ögonen har svårt att ställa om efter olika avstånd så om jag suttit och kollat på något nära tar det en stund innan jag ser på långt håll. Sist gick det över direkt efter förlossningen.
I övrigt är det jobbigt nu. Magen är så tung och jag har ont överallt, kan knappt gå. Jobbar nästa vecka också och ska bara vila mig sen. Rent fysiskt orkar jag egentligen inte jobba (pendlar med buss så det blir långa dagar och svårt att lägga sig ner och avlasta bäckenet) men psykiskt är det jobbigare att vara hemma. Kan inte vara till någon nytta när jag mest bara ligger på soffan så blir bara ledsen och känner mig värdelös här hemma. På jobbet gör jag nytta och känner mig behövd så tiden går snabbt i alla fall.
Jaha, du har också så. Skönt du slapp med andra då. Jag hade det inte med dem två första. Jobbigt när jag kör bil tycker jag. Körde fel i veckan när vi skulle till Ikea. Hoppas det försvinner direkt sen.
Så jobbigt med långa dagar när du jobbar. Jag är undersköterska så fick havandeskapsledigt 2 månader innan bf. Hade troligen haft mycket mer besvär om jag var tvungen o jobba. Nu finns inga måsten förutom barnen. Bor själv, så hemmet o handling osv såklart. Du kan ju alltid sjukskriva dig om det blir för mycket med jobbet. Men klart att om man känner man gör någon nytta så kan ju det lyfta upp en lite med. Hoppas du hinner vila lite innan det är dags sen.