Inlägg från: Bimbim79 |Visa alla inlägg
  • Bimbim79

BF Juli 2017 ny

narie24 skrev 2017-06-20 10:16:10 följande:
    Hehe. Har också blivit frustrerad på min man när han jämför mina krämpor med hans.

Och jag känner precis som du om kvällarna. Känns mest jobbigt att lägga sig när man vet att man kommer vakna massor av gånger.
    Haha min make skulle aldrig våga yppa nåt sånt! I hans värld så är vi odödliga amazoner som klarar av att föda barn, kvinnor är magiska fantastiska och kommer från en annan planet, egentligen är han nog livrädd för de flesta kvinnor :) uppvuxen med en mamma som styrde sina grabbar med kärleksfull järnhand!
    Inte sovit nåt inatt, öm, sprallig bebis,
    Kissnödig mm. Får sova middag sen :)
  • Bimbim79
    narie24 skrev 2017-06-20 20:21:38 följande:

Vad skönt att höra att allt gick bra Gröna druvan! Och stort grattis!

Även om jag blir lite rädd för den där smärtan du beskriver. Har hört det där förut, att när de tar hål på hinnorna så kan det gå ruggigt snabbt. Undrar om man kan sätta Eda liksom förebyggande då? Så att man hinner med smärtlindring?

Använde du lustgas?

Min bm fick inte komma nära mina hinnor innan jag fick Eda med den yngsta! Hon hade mage att säga det gör inte ont! Haha nä det vet jag va mitt svar men efter gör det satans ont! Så hon fick vänta tills narkos va klara :)

Gröna, Så skönt att du upplevde det positivt, du som gruvat dig så inför förlossningen! Och så härligt att Olle verkar lugn o nöjd!
  • Bimbim79
    Treansresa skrev 2017-06-20 21:23:37 följande:
    För mig har edan tagit helt olika. Första var helt smärtfri. Andra tröck det på bak i rygg och rumpa varje värk istället. Första kände jag inte krystvärkarna, bara när hon kom ut. Andra kände jag varenda krystvärk
    Haft Eda vid mina 2 sista, har inte haft några problem att känna skillnaden i karaktär när jag ska krysta och ej, har till och med känt skillnaden innan krystvärken kom om det var en kraftig eller en löjlig en påväg! Fast det räknades som ganska ovanligt enligt min bm. Ont bak vid utdrivningen har jag haft, sådär så man inte riktigt vill ta i, men i det läget sköter ju kroppen typ det själv!
  • Bimbim79

Helt färdig i kroppen nu, hade sammandragningar natten som var rätt länge o sådär regelbundet 10-12 minuters intervaller. Vaknade i fm å insåg att nu är det nog hög tid att ta tag i det sista. Så släpat runt maken för bh inköp sköna trosor inköp jogging dress tyckte mina gamla byxor va fula. Bindor blöjor tvättlappar yeah allt på listan utom Semper droppar och xyloproct salva :) men finns ju apotek på sjukhuset. Så nu är BB väska packad, spjälis bäddad o täckt. Alla mini kläder sorterade och vikta. Ska lägga kameran på laddning bara så kan vi åka när som ;) men med min tur får jag väl vänta i veckor ;) skönt ändå att ha allt hemma så slipper jag fundera över det!

• Bimbim79
    Summerchild skrev 2017-06-20 22:54:35 följande:
    Men fyllde dom på bägge gångerna? Det ska vara en påfyllningsdos och jag vet att jag började strax innan jag var fullt öppen få tillbaka värkarna och dom fyllde på när dom frågade hur jag ville ha det.
    Vet inte hur många gånger de fyllde på med sonen, tog 32 timmar, och va skönt när de satt den för då kunde jag vila mig igenom öppningsfasen, eller det värsta iaf! De fick parera med värkstimulerande dropp och bedövning eftersom jag va snittad innan så ville de ha effektiva värkar men inte för kraftfulla. Därav det drog ut på tiden! Så Eda lustgas och bedövningsspray i mellangården hade jag! På båda de vaginala och senaste. Har skrivit det samt det står i journalen att jag vill ha liknande om det hinns med!
  • Bimbim79
    Summerchild skrev 2017-06-20 23:49:09 följande:
    OH my ....allt i ett .... du var mig en svår en.... räckte för mig med eda... kände mig normal. Satt och pratade och skrattade som om jag inte hade nån förlossning på gång :) .... det måste vara olika för alla då.... hur det sitter eller styrkan på eda dom ger en. Vet inte men min smärtgräns är väldigt låg. Jag hatar tom blodprov. Och ens borsta håret är en kamp. Ja smärta är inget för mig. Jag borde fötts till kille . Hehe
    Haha vi kan väl säga att jag inte är speciellt charmig när jag har ont ;) tösen tog ju bara 3 krystvärkar på sig, sonen krystade jag i 1,5 timme! Kan säga att det är en viss skillnad att ha ont så in i helvete en 5 minuter mot samma smärta i 1,5 timme. Och eftersom jag hade haft den bedövningen gången innan ville jag såklart ha den igen ;)
  • Bimbim79
    acinnaleh skrev 2017-06-22 15:45:23 följande:

Hej hej, en 49cm lång tjej på 31xx gram föddes 11.15 idag. Nu ligger vi och myser :)

Grattis till lilla tjejen!
  • Bimbim79

Sammandragningar rejäla har jag på kvällen förnatten, trycker nedåt rejält även när jag ligger ner å vilar. När jag går känns det som jag har en melon mellan benen. Ilar och trycker, nån nerv som kommer i kläm ibland med så det strålar ner i ljumskarna. Mensvärk som ilar eller ja svårt att förklara, får fokusera när det kommer å stå still. Har sovit sådär i några nätter, inatt somnade jag när magen lugnat sig vid 03. Sov till 10. Uppe åt kissade slängde igång lite tvätt och diskmaskinen. Somnade igen vid 14 och vaknade nu? Känns som kroppen laddar. Midsommar firar vi hemma med svärmor o svärfar maken och tonåringen som bara kommer valsa runt med kompisar. Äter hemma drar ett varv mm. De små är hos pappan detta året så kan verkligen ta det lugnt. V 36 nu, känns lite tidigt att det skulle dra igång, men när jag försöker göra nåt så känns det ungefär som kvällen innan vattnet gick med andra barnet. Så vi får se, nån vecka 1,5 till vill jag helst han stannar i magen så jag slipper ligga kvar på BB alltför länge.
    Nu är ju allt typ iordning för ankomst iaf.

• Bimbim79
    Pellerin skrev 2017-06-23 10:17:10 följande:

BF 18/7 här. Första barnet och har precis gått hem på ledighet, men mycket kvar att fixa inför att bebisen kommer, så känner mig lite stressad. ;) Känns lite som det är först nu jag har tid att fokusera på graviditeten (har haft en intensiv period på jobbet som olyckligt sammanföll med graviditeten), så för min del känns det som att det inte gör något om det går lite över tiden, men det kanske jag får äta upp sen. ;)  
    En fråga; hur har ni det med tröttheten? Jag sover relativt gott på nätterna men upplever ändå att jag är trött under dagarna, fast inte sömnigt trött utan mer som att huvudet stänger av,  lite som en uppskruvningsbar leksak som håller igång en stund, sen behöver vila för att sedan hålla igång en stund igen, med intervaller på allt från ett par timmar till tio minuter. Någon som känner igen sig? Jag har aldrig upplevt något liknande tidigare och har lite svårt att förhålla mig till det.

Den där tröttheten tillhör, den som lite slarvigt brukar kallas gravid hjärna :) lite svårt att fokusera, man bryr sig inte så mycket om annat än familj boa hemmet mm :) tillhör!
    Skönt att få vara hemma nu! Jag har ju varit hemma sen 25 maj. Luffar runt. Hade inte klarat jobba till tätt inpå i denna graviditeten även om jag gjort det med mina tidigare. :)
  • Bimbim79

Ja så va det dax att ställa iordning lite för att få lite midsommar känsla. Tror tyvärr denna bebisen kommer inom en vecka :/ får hoppas det inte blir ikväll bara :) har nu varit på toa för nr 2, 3 gånger på 3 timmar. Galet mycket sammandragningar/ mensvärk. Å jag som skulle montera taket på paviljongen? Pausar med en kaffe i sällskap med vårt marsvin som är den enda förutom yngsta dottern som går att prata med innan de varit vakna minst 3-4 timmar. Tonårsdottern vaknade med horn i pannan och lätt eldsprutande! Maken sover djupt efter en natt men tv spel och flertalet nätter med sömnproblem. Solen skiner å gräsmattan behöver klippas! Men men, tvättstugan är nollad händer rätt sällan, köket städat. Får se om de blir nåt tak på uteplatsen :) äggen kokar, och all dricka på kylning. Typ 5 st Ramlösa mango som är min svaga punkt denna graviditet :)

Svar på tråden BF Juli 2017 ny