Inlägg från: Bimbim79 |Visa alla inlägg
  • Bimbim79

BF Juli 2017 ny

Any80 skrev 2017-06-23 13:18:35 följande:

Vill kolla med er hur sover ni på nätterna? Tycker att jag själv är vaken eller halvsover, massa tankar snurrar i huvudet, hur har ni det? V 36+3

Periodvis vandrar jag runt på nätterna, sover nog bra 4-5 timmar. Men behöver vila på dagarna/em. Sen kan jag sova typ ett dygn var 3:e 4:e dygn? Är ju ingen regelbunden "normal" dygnsrytm jag har iaf!
  • Bimbim79
    FrökenMp skrev 2017-06-24 10:13:48 följande:

Måste bara fråga en grej, det känns så larvigt att ringa till förlossningen och fråga för nånting som inte gör sådär jätteont.

Men för några dagar sen började det ila ordentligt mellan benen och jag vet att det är normalt eftersom bebis har fixerat sig. Men igår och idag har jag även märkt att jag har ont i magen men över hela magen! Inte något specifikt ställe men känner att det värker lite här och där, kanske mest nedre delen av magen. Känns inte som mensvärk tror jag... har ju även börjat gånpå toaletten väldigt ofta för att göra nummer två, tror ni det hänger ihop? Har jag blivit dålig i magen?

Samma som jag då! :) ilar kramp öm mensvärk. Förberedelser för vad som komma ska! Springer på toa för nr 2, på 1177 står det faktiskt att det tillhör inför förlossningen. Men också att det kan ta allt från timmar till veckor :/

Sambon drack sista gången igår, nu blir det inget förrän bebisen är ute. Han vill ju inte lukta alkohol när vi kommer in. Lite orolig va han klart för att det skulle komma inatt då, men men vi vore inte de första isf som kommer in midsommar med taxi o han druckit öl! Har ju BF först 24 juli egentligen, man kan ju inte tassa på tå i månader utifall att det skulle starta.
  • Bimbim79
    FrökenMp skrev 2017-06-24 11:15:51 följande:
    Ja, min sambo drack också sista gången igår, man vet ju aldrig när bebisen kommer liksom haha:D

Men jag har inte som mensvärk. Jag tror inte att det är det... när jag står upp får jag en jättejobbig känsla i nedre delen av magen. Känns som det trycker neråt och jag kan bli lurad och tro att jag har en sammandragning för allt känns så hårt och tungt men när jag vet att det inte är en sammandragning för jah brukar få svårt att andas då också. Jag får en känsla av att jag vill sätta handen under magen och liksom lyfta upp den haha!
    Ja lite så, känns som han är påväg att "ramla" ut! Som att gå runt med en melon mellan benen! Men klart de kommer ju ner ordentligt i bäckenet nu, samtidigt som de börjar bli tyngre :)
  • Bimbim79
    Delilah2001 skrev 2017-06-24 13:36:12 följande:

Haha vad knäppt, jag har också börjat dregla när jag sover, men hade inte ens tänkt att det hade med graviditeten att göra förrän jag läste om er andra!

En värre sak är att jag börjat vakna av rejäl kramp i vaden, gör verkligen svinont!!! Hade inte så förra graviditeterna. Och snarkar som en elefant gör jag tydligen också, enligt sambon.

Skönt att det bara är 12 dagar kvar nu!

Jag har alltså vaknat av att jag själv snarkar? Helt galet, tur vi har mer än ett sovrum, mer än en natt antingen han eller jag gått upp å lagt oss istället! Så nån får sova! :) när man sover låter man som en skogshuggare, och däremellan får man springa å kissa :)
  • Bimbim79

Funderade på detta med att bebis brukar ha samma vakenhets perioder när den föds som i magen! Jag har en nattuggla! Tok vaken mellan 18-22 sen 00-03. Vaknar ofta på morgonen förmiddagen och tycker bebis är "för" stilla/ lugn i magen. Klart sen vaknar han ju till o små buffar när jag går upp, äter eller gör nåt annat. Men lär ju sitta många timmar i soffan å amma bebis på kvällen och förnatten! :) alltid hicka kl 11.00 15.00 och 21.00. Trots 3 barn innan kan jag inte komma ihåg att de va så exakta i magen. Grabben förde alltid levande i magen kl 23 är väl det jag minns, när han väl kom ut så somnade han 18.00 och sov till 08.00 från 3 veckors ålder ca.

• Bimbim79
    Leeandra skrev 2017-06-25 10:47:22 följande:
    Mina barn har varit ganska olika i magen jämfört med när de har kommit ut. Första barnet var en riktig vilde i magen och kom ut som världens lugnaste barn, kunde gå på restaurang i 2 h när han var 1 år och han bara satt där nöjd och lekte med besticken. Andra barnet var lugnare i magen men helt sjövild när hon väl var ute, klättrade på allt och ramlade jämt ( nu tävlar hon i artistisk gymnastik och kan göra baklängesvolter stående på gräsmattan ). Tredje barnet var också vildare i magen än efteråt. Mina tvillingar är de enda som hållit hyfsat på magtiderna. Min dotter var morgonpigg och brukade sparka på brorsan så han vaknade på morgonen och på kvällen var det tvärtom. Dottern är fortfarande morgonpigg och sonen mer kvällspigg och de väcker fortfarande varann .

Ska bli spännande att se hur den här krabaten blir, jag är så aktiv att den enda chansen bebisen har att vara pigg på är om jag vid något sällsynt tillfälle sätter mig ner, ofta på eftermiddagen och när jag lagt mig på kvällen.
    Jag har ju varit extremt igång å aktiv de tidigare graviditeterna. Denna gången funkar det inte alls! Känns som jag har ett x antal steg/rörelser i kroppen å när de är slut får jag lägga mig! Visst hinner ju med en del ändå men från träning renovering hushåll utflykter till att sitta på gräsmattan å peta lite i rabatten är de stor skillnad. Hinner ju på så vis också känna efter mer hur lilleman därinne bökar runt!
    Midsommar så pratade maken med magen o gullade, plötsligt får han sig en spark rakt på läppen, snusare som han är så kan jag säga han hade snus i hela munnen! :) man behöver minsann inte vara stor för att sätta pappa på plats ;)
  • Bimbim79
    Newbie84 skrev 2017-06-25 11:01:20 följande:

Stort grattis till er som fått era små :)

På natten kl 3 den 20/6 vaknade jag av att vattnet gick. Tur att vi hade plastad frotté skydd i sängen haha, så för er som inte har kan jag verkligen rekommendera! Nu förstår jag varför man ska förbereda och kanske packa en BB väska innan :) gick över tiden sist och var på mvc samma dag där hon konstaterade att huvudet fortfarande var rörligt och bebis låg ganska högt upp än. När vattnet gått åkte den ner för han hade fixerat sig när vi kom in en timme senare.

Sambon satt uppe och jobbade och vi fick lite snabbt väcka grannen då värkarna drog igång precis när jag lagt på luren med förlossningen, försöka hitta kläder till oss och bebis och sonen för att packa ner. Hade tänkt att städa, tvätta och förbereda efter midsommar så allt var ett smärre kaos här hemma.

Superbra personal och vi hade hör och häpna personal inne på rummet under hela tiden varav två bm, trodde jag inte här i Sthlm. Förlossningen gick bra och jag fick en revansch från förra som var långdragen och avslutades med sugklocka. Denna tog 10 timmar från att vattnet gick tills han var ute. Hade tänkt att skita i epidural men när de sa att nu är sista chansen för epidural så tog jag det för att få lite vila. Efter en natt på BB kände vi oss redo att åka hem och det var skönt att det var vi som valde och inte kände oss ivägtvingade.

Stort lycka till ni som går och väntar, även om det är sjukt jobbigt att föda så är det så himla häftigt!

Grattis, o va skönt att allt gick bra!
  • Bimbim79

Efter allt snack om livmodertappar va jag tvungen att kolla min, lättpåverkad som man är :) den är inte riktad bakåt, mjuk, och hade nog kunnat föra in ett finger? Innebär detta att det är på g? Känns som ca 1,5 cm tapp kvar.

• Bimbim79
    FrökenMp skrev 2017-06-26 22:02:20 följande:
    Åh, vad häftigt! Nu måste jag känna på min igen bara för det... letar efter massa tecken att det kan vara på gång haha! När har du bf?
    Inte förrän 24/7 egentligen men har inte gått mer än 38 med någon av mina tidigare. Har haft väldigt mycket sammandragningar och förvärkar, så tänkte ja kan ju kolla iaf :) inte blev ja klokare för det men munkar jag med gjort det!

Bajsandet på nyfödda som ammas varierar enormt, äldsta flera gånger om dagen och yngsta typ va 10:e dag i början. Blev varje dag när jag fick börja ge ersättning. Båda räknas som fullt normalt. Upp till 14 dagar tror jag de räknar som inom normen när man helammar.
  • Bimbim79
    KaffeOchHybris skrev 2017-06-27 05:07:20 följande:

Vår lilla tjej ankom för några timmar sen :) vi myser tillsammans i sjukhussängen. Ska berätta lite mer när vi är hemma, men allt har gått bra.

Grattis!!! Ser fram emot din berättelse!
Svar på tråden BF Juli 2017 ny