BF Juli 2017 ny
Vill kolla med er hur sover ni på nätterna? Tycker att jag själv är vaken eller halvsover, massa tankar snurrar i huvudet, hur har ni det? V 36+3
Vill kolla med er hur sover ni på nätterna? Tycker att jag själv är vaken eller halvsover, massa tankar snurrar i huvudet, hur har ni det? V 36+3
Måste bara fråga en grej, det känns så larvigt att ringa till förlossningen och fråga för nånting som inte gör sådär jätteont.
Men för några dagar sen började det ila ordentligt mellan benen och jag vet att det är normalt eftersom bebis har fixerat sig. Men igår och idag har jag även märkt att jag har ont i magen men över hela magen! Inte något specifikt ställe men känner att det värker lite här och där, kanske mest nedre delen av magen. Känns inte som mensvärk tror jag... har ju även börjat gånpå toaletten väldigt ofta för att göra nummer två, tror ni det hänger ihop? Har jag blivit dålig i magen?
Haha vad knäppt, jag har också börjat dregla när jag sover, men hade inte ens tänkt att det hade med graviditeten att göra förrän jag läste om er andra!
En värre sak är att jag börjat vakna av rejäl kramp i vaden, gör verkligen svinont!!! Hade inte så förra graviditeterna. Och snarkar som en elefant gör jag tydligen också, enligt sambon.
Skönt att det bara är 12 dagar kvar nu!
Funderade på detta med att bebis brukar ha samma vakenhets perioder när den föds som i magen! Jag har en nattuggla! Tok vaken mellan 18-22 sen 00-03. Vaknar ofta på morgonen förmiddagen och tycker bebis är "för" stilla/ lugn i magen. Klart sen vaknar han ju till o små buffar när jag går upp, äter eller gör nåt annat. Men lär ju sitta många timmar i soffan å amma bebis på kvällen och förnatten! :) alltid hicka kl 11.00 15.00 och 21.00. Trots 3 barn innan kan jag inte komma ihåg att de va så exakta i magen. Grabben förde alltid levande i magen kl 23 är väl det jag minns, när han väl kom ut så somnade han 18.00 och sov till 08.00 från 3 veckors ålder ca.
Stort grattis till er som fått era små :)
På natten kl 3 den 20/6 vaknade jag av att vattnet gick. Tur att vi hade plastad frotté skydd i sängen haha, så för er som inte har kan jag verkligen rekommendera! Nu förstår jag varför man ska förbereda och kanske packa en BB väska innan :) gick över tiden sist och var på mvc samma dag där hon konstaterade att huvudet fortfarande var rörligt och bebis låg ganska högt upp än. När vattnet gått åkte den ner för han hade fixerat sig när vi kom in en timme senare.
Sambon satt uppe och jobbade och vi fick lite snabbt väcka grannen då värkarna drog igång precis när jag lagt på luren med förlossningen, försöka hitta kläder till oss och bebis och sonen för att packa ner. Hade tänkt att städa, tvätta och förbereda efter midsommar så allt var ett smärre kaos här hemma.
Superbra personal och vi hade hör och häpna personal inne på rummet under hela tiden varav två bm, trodde jag inte här i Sthlm. Förlossningen gick bra och jag fick en revansch från förra som var långdragen och avslutades med sugklocka. Denna tog 10 timmar från att vattnet gick tills han var ute. Hade tänkt att skita i epidural men när de sa att nu är sista chansen för epidural så tog jag det för att få lite vila. Efter en natt på BB kände vi oss redo att åka hem och det var skönt att det var vi som valde och inte kände oss ivägtvingade.
Stort lycka till ni som går och väntar, även om det är sjukt jobbigt att föda så är det så himla häftigt!
Efter allt snack om livmodertappar va jag tvungen att kolla min, lättpåverkad som man är :) den är inte riktad bakåt, mjuk, och hade nog kunnat föra in ett finger? Innebär detta att det är på g? Känns som ca 1,5 cm tapp kvar.
Vår lilla tjej ankom för några timmar sen :) vi myser tillsammans i sjukhussängen. Ska berätta lite mer när vi är hemma, men allt har gått bra.