Vet hur det känns skrev 2017-06-04 12:55:13 följande:
Detta undrar jag också. Tycker det är skrämmande att det innehåller skadliga ämnen som inte är så bra. Hittade en tråd här på familjeliv och hon köpte från USA men minns inte vart. Jag använde nan till mina tidigare barn.
Ja jag hade Nan till de 2 yngsta, den äldsta ammade jag i 4 månader sen delamning till 6 månader, hon åt bara mat, vägrade välling och barnmat. De andra 2 delammades i 3 månader ca sen ersättning, välling gröt o mat.
Vill ha ersättning hemma, har haft svårt att pumpa även om delamningen med barn nr 2 va pumpa ut å ge på flaska då han va så lat så han vägrade suga och blev hysteriskt frustrerad. Är ju skönt om man kan amma tills de äter ordentligt men känner mig rätt tveksam till att det fungerar, hade varit skönt att iaf ha ersättning hemma så man slipper känna pressen.
Förvärkar hade jag rejält med 3:e barnet, nu är det mest lite sammandragningar. Med 3:e åkte jag in när jag va tvungen att vandra runt för att klara förvärkarna, de va inte alls regelbundna men va öppen 6 cm när vi kom in. Regelbundet först vid 8-9 cm ca 30 minuter innan krystvärkarna. Så jag kommer åka in när jag tycker det är dax så får vi hellre åka hem en omgång å sen tbx. Första barnet gjorde ju värkarna inte ens ont, tryckte lite nedåt bara. Min mamma hade ju ont i 20 minuter innan min syster kom, de åkte in för att magen blev regelbundet hård o det borde va dax, tur med facit i hand då de hade 10 mil till BB. Syrran hade 1,5 meter navelsträng 4,5 varv runt halsen så det kunde ju slutat illa.