Inlägg från: Bimbim79 |Visa alla inlägg
  • Bimbim79

BF Juli 2017 ny

Haiduchi skrev 2017-07-15 11:12:34 följande:

Ballongen är på plats sen kl 10. Max 12 timmar ska den sitta.

Har haft hyfsat regelbundna värkar sen dess. Ca 5 min imellan och måste andas igenom dom.

Pratade med dottern i telefon när jag fick en och fick snabbt ge telefonen till mannen ;)

Ska prova akupunktur för avslappning som förhoppningsvis ska skynda på tappen och öppning.

Ska ha min tens med. Tänker inte ligga med mer smärta än nödvändigt. Vill vila med ifall man nu ska föda barn i natt.

Helt sjukt! Det är igång! Vi kommer ha vår dotter hos oss snart!

Underbart! Måste vara skönt att känna att det är pågång :)
  • Bimbim79

Här händer fortfarande ingenting, eller jo men inte på bebisfronten. Storasyster 8 år lyckades däremot på typ plan mark stuka foten så illa så 3 timmar på akuten, bandage o kryckor! Detta arma barn, hon är rörig, yvig och motoriskt hopplös. Växt 12 cm på 3 månader typ å ingen styrsel alls i kroppen. Slår sig ca 10 gånger om dagen, full med blåmärken och konstant skitig hur mycket vi än tvättar och torkar av henne :) konsten att ramla å slå sig när man redan ligger ner liksom ;) klarade iaf galant att röntgas utan mamma, fick åka rullstol för bära henne kan jag ju inte heller! Men nu är alla tårar torra, inga frakturer och ytterligare en nalle från akutpersonalen i samlingen :)

• Bimbim79

38+5, aldrig varit gravid såhär länge innan! Personligt rekord! :( jaja! Sa till min mamma igår att nu har jag gett upp, de blir ingen bebis, han har vuxit fast! Jag har säkert inbillat mig alltihop, är kanske inte ens gravid! ;) eller? Tycker dagarna flyter ihop, jobbigt att få nåt gjort! Känner mig fläskig å vattenfylld! Osmidig, tappar dessutom allt på golvet bara för att det är jobbigt att böja sig! Tur man har små hjälpredor som plockar upp!

• Bimbim79
    Summerchild skrev 2017-07-16 02:55:47 följande:
    Brorsan bröt benet när han sparkade fotboll för 8 veckor sedan hade gips i 6 veckor. Då är han ändå 25 år men saker sker oturligt nog vem som helst. Han ska studera i Australien nu. Jag är lite orolig för honom. Hur ska lillebror klara sig :) Jag har sagt åt han att dricka mycket mjölk. För benstommens skull.
    Ja det är sant! Den yngsta här är dock lite utöver vad man bara kallar oturs förföljd! Hon är en katastrof till klumpighet, bråttom har hon, ramlar snubblar springer in i saker, krockar med väggar och dörrposter! Hon har alltid växt med rejäla hopp, tror det är det som ställer till det! Vig är hon, men hon är
    Förvisso även väldigt aktiv, åker rullskridskor, cyklar, kan få för sig att springa en runda för det är kul! Hoppar studsmatta simmar, följer gärna med på långpromenader mm! Går både på gympa och taktgympa/musikgympa! Rättar väl till sig när hon vuxit klart! :)
  • Bimbim79
    Summerchild skrev 2017-07-16 22:00:38 följande:
    Klumpighet kan växa bort.... var rädd om lilla huvudet bara... det är det viktigaste. Jag har varit som hon. Brutit det ena å det andra. Men föll en gång från trädet och bara jag hamnade på huvudet och dom andra där en hel gren gick av landade på fötterna. Ja är långt ifrån klumpig idag. Jag är den sista som råkar ha sönder nåt....jag kör bil bättre än flesta anser jag :)....snabb "reflexsnabb" med att fånga nåt som faller när andra skulle bara titta på....varför nu klumpigheten är borta är ju ett riktigt mysterium. Heja din dotter!!! :)
    Misstänker att hon helt enkelt vill så mycket så fort! Vill gärna hänga på de större syskonens tempo. Och sen att hon aldrig landar i sin längd riktigt. Den andra dottern har ju växt i jämn takt medan denna lilla stackarn står still 2-3 månader å då blir det bättre sen helt plötsligt har hon hoppat över en storlek i kläder å så börjar det om. Inte samma pappa där, och yngsta dottern kommer bli lång, pappa är 195 o hennes fastrar är 175. Men hon växer nog in i sin kropp förr eller senare :) balans har hon men ibland går det fortare än vad hon egentligen är mogen för! :) stor plåsterlåda krävs, o kanske tur jag är ssk i vissa lägen ;)

Dagens gymnastik pass i magen börjar alltid runt 19-20 håller på till 01 innan det lugnar sig. Så kan nog räkna med den dygnsrytmen även utanför magen! :)
  • Bimbim79
    Wooden skrev 2017-07-17 11:24:27 följande:

Fyfan, lider med er som redan gått x antal dagar över tiden! Jag har 9 dagar kvar till bf och hoppas verkligen att lilla damen behagar komma ut den här veckan. Vilket också är sannolikt eftersom "bästa" barnvakterna till storebror, dvs mor- och farföräldrar är bortresta hela denna vecka, hehe.

Vill typ bara ligga och sova hela dagarna. Orkar och vill ingenting. Lite tråkigt när vi har fint väder, men inget att göra åt. Är sååå trött på den här gravidkroppen nu!

Samma här 7 dagar till BF, men alla de andra kom ju 38+4 :( klart denna biter sig fast och inte vill komma ut! Öm och svårt att sova! Men trött! Vaknade med mensvärk och sammandragningar. Men det lär ju avta! :/
  • Bimbim79
    Haiduchi skrev 2017-07-17 17:50:42 följande:

Hej alla!

Är på bb nu med vår dotter som kom söndag morgon kl 03.03. ;)

Så bf +15 kom hon.

En seg start på igångsättningen men väldigt snabbt och intensivt avslut.

Mot em så upplevde vi att mina värkar kom glesare och mindre onda så jag och mannen tog en tur till Max oxh hans mamma mellan 20-22, så skönt att få friskluft!

När vi kom tillbaka vid 22 så ville jag att de skulle ta ballongen och ge mig sovdos. Men de hade fullt upp med andra förlossningar.

Men plötsligt tog min värkar fart och från 23-00 så kom de med ca 2 min mellanrum och var så kraftiga så det kändes inte som andningen räckte till.

När min bm vid 00 tar ballongen, fick lustgas för att orka med undersökningen, så var jag visst öppen 4-5 cm.

Hon försöker sätta elektrod på barnets huvud och ta håll på hinnorna på det sättet. Men gick så där.

Låg sen och pausade i sängen med min lustgas, tens och andning under värkarbetet. Ca 45 min. Ville sen stå upp men var så klart nojig över barnets hjärtljud och ville gärna ha koll på det.

Det var pga låga hjärtljud som dotternfick födas med urakut snitt.

De sätter elektrod, ingen skillnad i öppning, och när jag reser mig så sjunker hennes hjärtljud till ca 90....

de får snabbt upp mig på sängen igen, lägger mig på sidan och ändrar lustgasen till syrgas, ringer på läkare mm.

Jag har totalpanik! Skriker i masken oxh ber dom bara ta ut henne för jag orkar inte mer. Hemska värkar ich det gör skit ont när de undersöker mig!

Men läkaren avvaktar, plötsligt är jag öppen 8 cm. De säger att allt går väldigt snabbt.

Och plötsligt börjar jag få krystvärkar. De lägger mig på rygg, jag får börja krysta. Hennes hjärtljud är fortfarande hyfsat låga. Runt hundra men nere på 60-70 under värkarna.

De pratar om att ha henne med klocka, men kollar någon värde först, tror det var mjölksyran, vilket var ok så de avvaktar med klockan. Krystar ca en timme, får äntligen ha lustgasen igen. Sen var hon ute.

Helt sjukt! Helt sjukt!

Väldigt glad att det blev vaginalt för jag har återhämtat mig sååå mycket snabbare nu än när jag gjorde snittet med storasystern.

Dottern mådde toppen så fort hon kom ut.

Hon är så lik sin syster :)

Väldigt suttig, hade hon fått bestämma hade hon haft min bröst i munnen nonstop.

Så de är redan väldigt ömma. Börjat prova med amningssnapp så jag ska överleva.

Ja det var min förlossningen :)

Stort grattis!!!
  • Bimbim79
    LeyasMamma skrev 2017-07-18 03:47:39 följande:

Jag är också vaken här mitt i natten! Har fått små korta och täta värkar (pinvärkar?) som gör ont! Känns som en stark mensvärk som kommer ca varannan min och håller i kanske 20-25 sekunder, får andas igenom dom! Har haft så sedan kl 2. "Poffade" till i magen förut med och fick en rejäl rosa/vattnig flytning som rann igenom trosorna och ner längst benet, vatten?! Har satt på mig en binda för att se om de kommer mer :) kanske att det är på g, hoppas inte att det är besvärliga pinvärkar bar efter hinnsvepningen tidigare idag. Körde även med en färdknäpp på kvällen och verkar som den gav effekt ;)

Låter som vattnet gick? Vet jag hörde/kände ett "knäpp" som proppen gick när det hände med sonen! Det räddade sängen, jag flög upp och sa bokstavligt plask innan hans huvud täppte till! Sen kom det en skvätt vid varje fosterrörelse efter det! Hoppas det är pågång nu för dig!

Här har inte sovits mycket inatt. Busig bebis, sen myrkryp i benen. Familjen hämtade en kattunge igår, duktig som attan att gå på låda osv, men själv i hallen/ vardagsrummet ville den inte vara. Maken som är lite mer blödig som strängt sagt att den ska inte vara i sängarna tyckte såklart synd om den så nu har den klart sovit i sängen iaf! ;) hon satt ju å grät utanför dörren! Jaja blir nog bra, vart ju mig hon väckte när hon tyckte de va dax för frukost iaf ;/
  • Bimbim79
    LeyasMamma skrev 2017-07-18 08:17:08 följande:
    Vattnet va kvar men här sitter vi och var 6 cm öppna när vi kom in :) har glömt att de gör såhär ont!!!
    Va härligt! Då är du snart i mål!!! Det är väl praktiskt man glömmer hur ont det gör ananas hade man bara haft ett barn ;) går ju snabbt över!
  • Bimbim79
    LeyasMamma skrev 2017-07-18 12:40:41 följande:

Tack alla :) jo det va faktiskt en riktigt bra förlossning, va lite rädd på slutet då jag inte riktigt minns hur det va med ettan, men denna gången så gick de galant och jag känner mig förvånansvärt fräsch efteråt. Klarade mig med enbart lustgas och kunde kissa efteråt så jag är mer än nöjd! :D hon va beräknad till 8/7 :)

Grattis!
Svar på tråden BF Juli 2017 ny