BF Juli 2017 ny
När tecknar ni försäkring på era barn? Å varför lyckas inte jag via webben... existerar inte hans personnummer än?
När tecknar ni försäkring på era barn? Å varför lyckas inte jag via webben... existerar inte hans personnummer än?
Vi har Trygg-Hansa på hela familjen, aldrig varit problem, det enda de inte är bäst på "typ" är djurförsäkringar där går Folksam om! Haft dem i 9 år är supernöjd när det varit nåt!
Tänkte be er om råd :)
Har bf 30/7 men har blivit beviljad igångsättning pga foglossning/ischias. Var där i v 38+2 men var för omogen så fick åka hem. Har en ny tid på onsdag(39+2) som då det ska startas på så jag slapp gå hela tiden ut (enl läkaren)
Mina tidigare tjejer är födda bf+3 och bf+4 första med snitt och andra vaginalt (vaginala gick fort 5 timmar varav 3 på förlossningen)
Jag börjar bli mer och mer nervös inför igångsättning och börjar fundera på att ställa in nu på onsdag och istllet lida ut en vecka till. Är rädd att det ska hända något som tex sugklocka, snitt, livmodern brister, långdraget osv
Samtidigt är jag livrädd att vänta för länge då bebis är stor! Han går ju upp i vikt varje dag.. på en vecka så kan han gå upp mycket. I v 32 låg han +8% men jag tror att han kommer väga över 4 kg och vara runt 52 lång.. om inte mer.. skulle vara skönt att få ut han på onsdag.. men till vilket pris?!
Vad skulle du gjort? Någon med råd?
Sammandragningarna ibland rejält smärtsamma fortsätter som ett molande mantra! Tröttsamt!
Igår blev det tokstopp i köksavloppet, å som den envisa kan själv kvinna jag är monterade jag såklart ner hela avloppet under vasken! Hjälpte inte, fick läckage o stoppet sitter längre ner såklart! En fredagskväll! :( blev så arg så jag grät! Diskmaskinen full, kan ju inte diska i badkaret liksom! Satt inkrupen i köksskåpet med min spända onda mage o meckade till kl 02. Fick inte ihop det! Ringer rörmokaren, som såklart har semester, tur man bor på liten ort alla känner alla, han dök upp som en utsänd ängel här kl 08 när han ändå skulle köpa frukost frallor, å fixade det på 15 minuter! Behöver dock beställa spolning av hela systemet men det får vänta tills vi kommer hem från BB! :) nu slipper barnvakten diska i badrummet iaf! :)
Ni som kanske vet mer... jag har gått till smvc tidigare under graviditeten pga av min rädsla att gå sönder under förlossningen. Gjorde nämligen det med min första och vill inte vara med om det igen. Kände mig tryggare och lugnare efter det samtalet och det skrevs en förlossningsplan. Men det vi inte tog upp, som jag inte ens tänkte på, är det scenario där jag är nu, att jag gått över tiden. Över tiden = större barn = större risk för bristning.
Min fråga då... ska jag höra av mig till smvc igen för att få hjälp med att få igångsättning eller ska jag höra av mig till förlossningen direkt?
Den 19e kom äntligen vår prins :D i 40+6 precis som storasyster. Kortast i klanen med sina 49 cm och en vikt på 3815! kort och knubbig :D
Tog drygt 4 timmar ifrån att vi kom in men latensfasen började redan den 17e, alltid långa latensfaser för mig av någon anledning. Inga komplikationer med bebis i samband med förlossningen den här gången iaf så det känns jätteskönt men moderkakan ville ej släppa på mig vilket resulterade i operation strax efter födseln och en blodförlust på drygt 2 liter.. det var läskigt men det gick ju bra ändå!
Slänger in en bild på min prins :)
Igår kl 19:52 föddes vår dotter med en vikt på 3330g och 48 cm :) född bf +3
Skönt att ha fattat sitt beslut! Bra gjort ????
Jag väntar ännu! Bf+4 tror jag nu. Var beräknad 19 juli så kan bli en augustibebis tom om det inte händer nåt.
Bebben har börjat klämma på nån nerv så känner av att det strålar ut i ben och benet viker sig ibland. En del sammandragningar men inga onda.
Känns som jag kommer gå full tid denna grav med, sattes igång bf+15 Och födde bf+16 förra barnet.
Men nu är jag lite mer redo. Bm bedömt tappen vara 1 cm kort och är öppen 3-4cm. UL bokat på torsdag för att kolla fostervatten, rutin visst. Så det är ooooooerhört spännande! Men absolut nedräkning. Max 10 dagar, det är ju helt surrealistiskt! Hahaha