BF Juli 2017 ny
Ska testa bad om det fortsätter! Badade på förlossningen förra gången och det var jätteskönt tyckte jag då. :)
Jag har denna natten sovit som en stock? Lite sammandragningar på kvällen förnatten men sen sovit 01.30-09. Uppe och kissade sen somnade jag om igen tills 12.30? Stenhård mage och mensvärk när jag vaknade. Har inte sovit så sammanhängande och länge på månader. Hoppas lite tafatt att det betyder att kroppen nu är och har gjort sig redo? Men men har ju haft alla möjliga o omöjliga förhoppningar så vi får se. Enligt alla konstens regler och symtom borde ju barnet vilja komma ut nu!
Här är det tvära kast som gäller.. har min igångsättningstid imorgon som jag inte avbokat än.. ville vänta tills sista sekund.. tänkte ringa in imorgon bitti och avboka.
Men så hade tid till min barnmorska på BVC idag på eftermiddagen.gick dit.. väl där visar det sig att bebis har inte bara stått stilla i sf mått i 5 veckor!! Utan även minskat 2 cm.. har ett sf mått på 30 nu i v 40 så hon bad mig behålla min tid till imorgon och be dom göra ett tull på förlossningen. (Varför har idioten inte reagerat tidigare?!!!!) Så väl där efter samtal kom vi fram till att vi behåller vår tid imorgon..
Kommer hem...
Vid 17 ringer förlossningen mig och meddelar att det är totalt fullt ikväll/natt/morgon så min igångsättning kan inte bli av vid 9 som bestämt. Fick tid till specmvc vid 15:45 för läkarkontroll (vad händer sedan??!) Och skulle det starta naturligt inatt så finns stor risk att jag blir hänvisad till Uppsala eller Gävle sa hon. Kunde alltid ringa för att kolla om plats fanns!
Så nu är jag OROLIG!!! Ungen ska bara ut nu!! Skiter i vilket.. kejsarsnitt eller ej! Jag vet inte ens om jag blir igångsatt imorgon.. (gör man det på eftermiddagen/kvällen?) Eller ska jag tillbaka på torsdag?? Om bebis är mini? Flödet dåligt?? Har noll koll vad som händer.. det enda jag känner det är att bebis måste ut!!
Detta hade jag inte räknat med!! Snacka om att man psykiskt får hoppa mellan det ena o det andra.
Hur vet man om man läcker fostervatten? Jag kan inte avgöra om det är det eller vattniga flytningar? Kommer skvättvis, tror inte det är urin, luktar inte som det och har inte heller tidigare haft problem med läckage av den sorten. Men när jag rör mig, sittande till stående eller tvärtom så blir det blött! Tom så det går igenom både trosor och byxor. Har nu trosskydd på mig så kanske det är lättare. Har haft rätt mycket flytningar över lag genom hela graviditeten men då varit tydligt vitt, slemmigt osv lite olika olika dagar. Nu har jag ju haft rejäla sammandragningar varit inne med värkar osv magen jobbar på hård som sten, tänkte kanske är vattnet som faktiskt gått utan plask? Enormt tryck nedåt och har haft i flera dagar, lite värre idag tycker jag.
Tid hos bm på fredag, vet ju att även om man sipprar fylls det ju på, men är det på gång eller ej? Gillar inte ovisshet, hade velat veta att ikväll kl 22 startar det!
Ligger på förlossningen 3 cm öppen kl 04.30. Inte regelbundet men mellan 3-4 värkar på 10 minuter! Blöder rejält efter bm:S ganska brutala kontroll :/ min livmoder ligger högt och bebis ej fixerad, så hon nådde knappt in, och tog i rejält! Ligger på ett vårdrum o andas genom värkarna! Funkar bra än. Ctg kurva tagen 80% i sammandragningarna. Får se när de ska in å rota igen, har inte sovit inatt så försöker vila, samtidigt är det ju bättre att upp å gå! Ärligt när hon skulle kolla mig va nog det värsta hitintills!
Fortsättning följer ....
Grattis till er som fick med er bebisen hem igen utanför magen! Kan inte säga att jag inte är avundsjuk! :)