• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Sosozo
    basio skrev 2016-12-28 18:58:55 följande:

Jag har känt långt innan v16 med mina. Första kände jag i v15, tvåan i v14 och trean v13-14. Har känt det tydligt och utan tvekan om att det varit bebisen. Så visst kan man det! Tvåan hade jag dessutom moderkakan i framvägg. Nu är jag än så länge bara i v10, men väntar otåligt ändå...

Vad coolt! Jag tycker mig ha kännt några gånger jag med. Men tycker "fladdret" är väldigt likt muskelryckningar så kan liksom inte vara stupsäker. Längtar!
  • Sosozo

Ni som känner livmodern/ har kännt den tidigare, hur känner man den? Vart ska jag leta och hur känns den, hård eller?..

• KaffeOchHybris
    basio skrev 2016-12-28 19:00:09 följande:
    Hur tidigt tog du blodprovet eftersom det var för tidigt? Jag har fått ett datum då jag får gå och ta blodprovet. Fick ta det först i v10+1.
    Jag tog det den 7/12. Idag (28/12) är jag v13+4 enligt senaste dateringen, så jag borde ha varit v10+4 då? 
  • Beebii
    Sosozo skrev 2016-12-28 19:12:11 följande:

Ni som känner livmodern/ har kännt den tidigare, hur känner man den? Vart ska jag leta och hur känns den, hård eller?..

När man känner den så vet man den känns som en liten halvhård boll nedanför naveln någonstans. Har inte känt av min än men är ju bara i v.11+0 nu
  • Sosozo
    Beebii skrev 2016-12-28 20:30:51 följande:

När man känner den så vet man den känns som en liten halvhård boll nedanför naveln någonstans. Har inte känt av min än men är ju bara i v.11+0 nu

Ok! Ovanför kissblåsan, eller? Jag försöker hitta den, tycker mig känna något men svårt att avgöra.
  • Summerchild
    Beebii skrev 2016-12-28 20:30:51 följande:

Grattis då har du passerat värsta delen av missfallsrisken
  • Beebii
    Sosozo skrev 2016-12-28 20:35:56 följande:

Ok! Ovanför kissblåsan, eller? Jag försöker hitta den, tycker mig känna något men svårt att avgöra.

Ja precis, den är säkert för liten än så länge men det kommer nog snart!
  • Beebii
    Summerchild skrev 2016-12-28 20:52:03 följande:

Grattis då har du passerat värsta delen av missfallsrisken

Tack! Ja det känns underbart! Kommer nog ha oron kvar men så länge jag mår som jag gör så lindrar det oron...inget ont som inte har något gott med sig!

Hur går det för dig?
  • Treansresa

Idag har inte varit någon bra dag. Haft ont i magen till och från. Har också sovit massor. Varit vaken 5 timmar totalt och är fortfarande trött:( hoppas liten har en tillväxt perjod bara så de inte hänt något

• GrönaDruvan
    Sosozo skrev 2016-12-28 19:12:11 följande:

Jag har känt min ett tag....beror väl på att jag väntar två... Som flera skriver så känns det som en liten boll.. Ibland känns den mjuk och ibland hård..min flyttar sig ibland också, ligger ibland åt vänster och ibland åt höger. Det är oftast när jag precis varit och kissat. Har ju även lite sammandragningar och då blir den ju hårdare.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny