• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Treansresa
    Sosozo skrev 2016-12-27 14:38:09 följande:

Ja, det är ju skönt på sitt sätt att de är med på banan!

Jag har en kompis som hävdar med bestämdhet att Shettlers metod funkar. Alltså att man kan bestämma könet på barnet genom att tajma samlaget med äl. 3-4 dagar innan äl = flicka och 2-0 dagar innan äl eller alltså själva dagen med äl = pojke. Jag tänkte för mig själv att ok, inte konstigt att vi går pojkar då! Samma recept med alla tre inkl den här. Så det blir enligt den metoden en gosse till! Hehe, men alltså jag vet inte. Hur mkt det stämmer.

Vad häftigt! Du blir en riktig pojkmamma med aktiv gubbe alltså:) undra vad den o magen har för kön. Har du någon känsla?
  • Mamma1986

Soszo : så har det varit för oss :) vi hade sex dagarna innan äl då fick vi två döttrar ( två olika graviditeter ) med sonen hade vi sex på äl .. Denna gången vet jag inte så vi skydda oss men jag tror vi väntar en flicka.

• Sosozo
    Treansresa skrev 2016-12-27 15:30:46 följande:

Vad häftigt! Du blir en riktig pojkmamma med aktiv gubbe alltså:) undra vad den o magen har för kön. Har du någon känsla?

Haha, ja! Alltså jag tror att det här blir en lillebror. Jag har gissat rätt bå båda de tidigare graviditeterna då jag var helt övertygad om söner. Och jag har samma känsla nu. Tänkte på det när jag såg den lille på kub. "Det där är min son". Men om det är metoden eller något annat vet jag inte. Det är ju ingen skillnad på pojk och flickspermier enligt den forskning som finns men det kan vara skillnad mellan deras förmåga att leva i surt eller basiskt klimat innuti kvinnan, vad jag har förstått.

Hur upplever du det? Stämmer Shettlers, om du ser tillbaka på dina?
  • Sosozo
    Mamma1986 skrev 2016-12-27 15:40:38 följande:

Soszo : så har det varit för oss :) vi hade sex dagarna innan äl då fick vi två döttrar ( två olika graviditeter ) med sonen hade vi sex på äl .. Denna gången vet jag inte så vi skydda oss men jag tror vi väntar en flicka.

Jaha, där ser man! Ja, enligt min kompis stämmer det också (hon gick på gyn-undersökning och fick bekräftat att hon snart skulle ha äl då hon hade oregelbunden mens. Bm sa "om du vill ha en dotter så ha sex om tre dagar kl 12:00 på dagen"). Sagt och gjort. Och det funkade.

Men det är ju en hursmorskur, inte vetenskap, än så länge. Men det kanske är så att det stämmer?

Själv har jag inte tålamod eller intresse nog för att ha koll på äl med stickor, veckor och fylla i diagram osv. Men annars vore det intressant.
  • Treansresa
    Sosozo skrev 2016-12-27 15:41:52 följande:

Haha, ja! Alltså jag tror att det här blir en lillebror. Jag har gissat rätt bå båda de tidigare graviditeterna då jag var helt övertygad om söner. Och jag har samma känsla nu. Tänkte på det när jag såg den lille på kub. "Det där är min son".

Hur upplever du det? Stämmer Shettlers, om du ser tillbaka på dina?

Men vad häftigt att känna där är min son:) ska ni kolla könet?

Jag hade annan karl till mina förra, med dottern vart jag gravid trotts p-piller. Var dock nykär så mycket sex var det. Mins dock ej hur till äl:) med min son åt jag pergotime och fick äl bekräftad så han är gjord på äl med magsjuka haha.

Nu denna gång slutade vi ha sex efter äl pga olika saker. Dock vill ju vul flytta mig så långt så det är omöjligt att jag ens är gravidoch isf är det nog en tjej:) jag hoppas på en tjej:) Har ingen riktigt känsla dock
  • Treansresa
    Mamma1986 skrev 2016-12-27 15:40:38 följande:

Häftigt att det stämt på 3 har du någon känsla vad bebisen i magen är för kön?
  • Beebii

Idag var vi på nupp ul. En väldigt noggran sköterska som informerade om allt hon såg på bebis! Att det var EN bebis, fingrar, händer, tår, fötter, ryggrad, hjärta, huvud, rumpa. Dock måste bebis ligga lite i sidoläge för att man ska kunna se vätskespalten i nacken. Det gjorde INTE vår bebis!

Bm puttade och gnuggade, jag fick hoppa och vrida och dunsa ner i madrassen men icke! Fick ta en paus och fika lite sött (cola och choklas) det kan väcka till dom små så dom sprallar runt lite. 30 min senare gjorde hon nytt försök men bebis hade fortf inte vänt sig rätt. Fick hoppa runt och dunsa lite till (Vi försökte på alla möjliga sätt) men hon fick inte till bilden så vi fick boka en ny tid till nästa vecka. Fick en lite suddig bild som vi inte behövde betala för

Mysigt iaf att se lilla bebis små armar och ben sprattla. Och kul att få se bebis en 3e gång (sen blir det förstås en 4e med rul) känslan säger pojke men vi vill inte veta denna gång så får väl se

Nytt sen november var att man får bilden till mobilen och inga papperskopior. Lite tråkigt då vi har de andra barnens rul bilder på väggen men går väl att ordna!

Så lycka till på rul och nupp och mitt och bms tips är att man ätit ordentligt innan och gärna något sött efteråt samt gärna vara kissnödig så har man gjort så gott man kan. Att springa runt och hoppa och dansa med rumpan i golvet är heller ingen nackdel så den lilla vaknar till ordentligt!

• Lindseeey

Hur mår ni alla ? Jag har fortsatt må relativt bra symtommässigt. Ytterst lite illamående, värre med brösten, dom gör konstant ont.

Mitt humör börjar dock komma tillbaka nu, gråter för minsta lilla, noll tålamod, framför allt till bonusen som är i "varför då" åldern.. känner mig så hemsk och elak när jag stundvis ryter ifrån "det bara är så!! " vill ju mest av allt bara vara den glada lekkompisen som jag brukar vara.. men orken är borta ! Känner mig hemsk över att jag tycker det ska bli skönt när h*n åker till sin mamma..

Mitt uppe i flytt också vilket stressar en ännu mer.. usch helst av allt vill jag bara gå och lägga mig och vakna när flytten är över.. är tack och lov ledig till på fredag, skönt att slippa tänka på jobbet också mitt i allt kaos.

Just nu är det inte alls kul att vara gravid, hoppas det vänder snart igen..

Har nog aldrig skrivit ett så negativt inlägg som nu, dock väldigt skönt att ha några att kräka av sig till som inte heller tycker livet är rosa moln,glitter och rosenknoppar just nu..

• Wooden
    Treansresa skrev 2016-12-26 17:16:49 följande:

Jag vet att jag är jätte tidigt ute, skyller på för mycket fritid. Men är de någon som har börjat fundera på vagnar? Liten, stor, småhjul,stora hjul och märken och sådant?

Vi var och köpte en begagnad Bugaboo Donkey duo idag, haha. Vår son kommer vara knappt två år när bebis kommer och vi hade bestämt oss att köpa dubbelvagn. När allt såg bra ut på ul köpte vi en av en bekant. Går ju att sälja vidare om nåt går tokigt! Slog till just för att det var nån vi kände samt att alla delar utom chassi och liggdelen är helt nya, då hon chansade och reklamerade pga att det var lite solblekt.

Känner mig nöjd med köpet!
  • GrönaDruvan

När har ni tid för rul?
    14 februari fick vi tid! Längtar! Hoppas på bra besked på alla hjärtans dag och så nyfiken på om det blir två pojkar till eller om det blir två flickor!!

Svar på tråden BF Juli 2017 ny