• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Sosozo
    Lady K skrev 2016-12-28 11:59:02 följande:

Så, nu är jag tillagd i BF-listan.

Är lite nojig idag, har vad jag antar är växtvärk, molvärk runt livmodern och lite i svanken. Har inte direkt haft det under tidigare veckor så blir såklart orolig för att det är något galet på g...? Någon som känt samma?

Jag kände det inatt! Hade lite molvärk precis första veckorna men det gick över. Inatt vaknade jag, hade ont och gick upp och kissade. Efter det hade jag svårt att somna för att det stramade och värkte i magen..

Nu är det borta.
  • Sofia12310

Bf lista Juli.

2 Juli - Haiduchi, Skåne

3 Juli - Newbie84, Stockholm

4 Juli - Sosozo, Stockholm

4 Juli - Acinnaleh, Närke

6 Juli - Madelia, Västmanland

7 Juli - Gröna Druvan, Halland

7 Juli - FrökenMp, Hälsingland

12 Juli - Noccis, Stockholm

12 Juli - Gameofthrones, Valdemarsvik

12 Juli - Beebii, Uppsala

15 Juli - Treansresa, Gällivare

18 Juli - Narie24, Stockholm

18 Juli - Vårivfresa, Västernorrland

18 Juli - Meowt, Malmö

18 Juli - Rockstrongo, Gävle

18 Juli - Saandriiis,

19 Juli - Kajsakavat82, Skåne

19 Juli - NinaS88, Linköping

19 Juli - Mamma1986, Skåne

20 Juli - Emelie1994, Värmland

20 Juli - Wooden, Södermanland

21 Juli - Lisaemma, Stockholm

21 Juli - Starseed,

22 Juli - Lindseey, Skåne

22 Juli - Delilah2001, Göteborg

22 Juli - Babydreams, Gävle

23 Juli - Malimari, Göteborg

23 juli - Soffiiee, Halmstad

25 Juli - Leeandra, Gotland

26 Juli - Joline84 , Södermanland

26 Juli - KaffeOchHybris, Linköping

27 Juli - Leken, Västerås

27 Juli - vet hur det känns, Västerås

27 Juli - Marretiin, Västernorrland

27 Juli - Lady K, Värmland

28 Juli - sobrio88, Värmland

28 Juli - LillaJag06, Kalmar

29 Juli - Elliot0300, Malmö

29 Juli - SandraErica, Nacka, Stockholm

29 Juli - Summerchild, Västerås

29 Juli - Sofia12310, Jönköping

30 Juli - Basio, Skåne

30 Juli - Florpan10, Södermanland

• KaffeOchHybris

Idag har vi vart och gjort KUB. Ny BF 1/7. Jag fick göra om blodprovet (gjorde det för tidigt) så resultaten kommer först om en vecka, men jag oroar mig inte så mycket... kul att de att något lever där inne. Fostret var tydligen lite lat och fotoskygg och det tog en lång stund innan de fick en bild som var användbar. Jag fick göra lite gymnastik och skaka magen i försök att få ungen att röra på sig så att nacken blev synlig.

Själva UL gjorde lite ont, undrar om det är vanligt? Har faktiskt inte haft ont eller haft några tydliga symptom senaste tid, men när utrustningen tryckte mot livmodern kändes det lite som att trycka mot ett blåmärke, och fick lite kramper efteråt. 

Här är en bild på min lilla krabat.

• Summerchild

Min syns bara bakifrån ..tyckte det var lite dålig bild 9+0
  • Sosozo
    acinnaleh skrev 2016-12-28 12:30:38 följande:

Det har förresten bubblat till ibland i magen de senaste dagarna och igår var det precis som att något vände sig. Men jag vet inte om jag vara inbillar mig ;)

Min syster som är två månader före oss med sin första kände nåt för första gången på julafton, när hon åt knäck, hon blev mer säker på att det var bebisen när samma sak hände igen vid knäckätning på juldagen.

Jag tycker också att jag kännt något ibland! Men svårt att veta, kan också vara tarmarna eller muskelryckningar. Bm som gjorde kub/nup UL sa att har man moderkakan i bakvägg och har varit gravid tidigare kan man känna tidigare än v.16.

En hoppas! Längtar till msn kan känna något och således få livstecken med jämna mellanrum!
    KaffeOchHybris skrev 2016-12-28 14:21:45 följande:

Idag har vi vart och gjort KUB. Ny BF 1/7. Jag fick göra om blodprovet (gjorde det för tidigt) så resultaten kommer först om en vecka, men jag oroar mig inte så mycket... kul att de att något lever där inne. Fostret var tydligen lite lat och fotoskygg och det tog en lång stund innan de fick en bild som var användbar. Jag fick göra lite gymnastik och skaka magen i försök att få ungen att röra på sig så att nacken blev synlig.

Själva UL gjorde lite ont, undrar om det är vanligt? Har faktiskt inte haft ont eller haft några tydliga symptom senaste tid, men när utrustningen tryckte mot livmodern kändes det lite som att trycka mot ett blåmärke, och fick lite kramper efteråt. 

Gullig! Bra bild, tycker jag!

Tyckte också att UL gjorde lite ont ibland. Sådär hårt skulle man ju själv aldrig trycka på magen. Plus var väldigt kissnödig..
  • TroOchTvivel

Hej alla! Nu hoppar jag också in i den här tråden, och lägger till mig i BF-listan. Jag bor i Stockholm och har BF 19 juli. Ska på KUB i mitten av januari, men har varit på två tidiga VUL och då såg allt bra ut. Går in i vecka 12 imorgon.

Bf lista Juli.

2 Juli - Haiduchi, Skåne

3 Juli - Newbie84, Stockholm

4 Juli - Sosozo, Stockholm

4 Juli - Acinnaleh, Närke

6 Juli - Madelia, Västmanland

7 Juli - Gröna Druvan, Halland

7 Juli - FrökenMp, Hälsingland

12 Juli - Noccis, Stockholm

12 Juli - Gameofthrones, Valdemarsvik

12 Juli - Beebii, Uppsala

15 Juli - Treansresa, Gällivare

18 Juli - Narie24, Stockholm

18 Juli - Vårivfresa, Västernorrland

18 Juli - Meowt, Malmö

18 Juli - Rockstrongo, Gävle

18 Juli - Saandriiis,

19 Juli - Kajsakavat82, Skåne

19 Juli - NinaS88, Linköping

19 Juli - Mamma1986, Skåne

19 Juli - TroOchTvivel, Stockholm

20 Juli - Emelie1994, Värmland

20 Juli - Wooden, Södermanland

21 Juli - Lisaemma, Stockholm

21 Juli - Starseed,

22 Juli - Lindseey, Skåne

22 Juli - Delilah2001, Göteborg

22 Juli - Babydreams, Gävle

23 Juli - Malimari, Göteborg

23 juli - Soffiiee, Halmstad

25 Juli - Leeandra, Gotland

26 Juli - Joline84 , Södermanland

26 Juli - KaffeOchHybris, Linköping

27 Juli - Leken, Västerås

27 Juli - vet hur det känns, Västerås

27 Juli - Marretiin, Västernorrland

27 Juli - Lady K, Värmland

28 Juli - sobrio88, Värmland

28 Juli - LillaJag06, Kalmar

29 Juli - Elliot0300, Malmö

29 Juli - SandraErica, Nacka, Stockholm

29 Juli - Summerchild, Västerås

29 Juli - Sofia12310, Jönköping

30 Juli - Basio, Skåne

30 Juli - Florpan10, Södermanland

• Delilah2001
    acinnaleh skrev 2016-12-28 11:48:49 följande:

Kul förresten att så många fått tid för era rul. På vårt kub-ul förra veckan sa bm att vi skulle få en kallelse inom ett par veckor, det blir i feb sa hon iaf.

I mitt län är det inget besök hos bm igen förrän v 24 (har tydligen ändrats sen 08 för då var jag där i början på v21). Man får ringa dit själv och boka när man varit på rul. Då kan man tydligen också få en annan barnmorska än den man haft från början vilket jag tycker känns knepigt, dels för att jag gillar denna bm och dels för att jag har lite svårt för en av de tre andra (hade henne med sonen men hon har kanske mer erfarenhet nu än då). När ungefär har ni ert nästa bm-besök?

Jag var idag för att ta blodprov för kub test.

Tror inte att nästa besök är förrän i vecka 24 egentligen, men jag ska dit igen i vecka 20 och väga mig

Har samma bm som med förra barnet, fick välja.
  • basio
    Sosozo skrev 2016-12-28 14:58:55 följande:

Jag tycker också att jag kännt något ibland! Men svårt att veta, kan också vara tarmarna eller muskelryckningar. Bm som gjorde kub/nup UL sa att har man moderkakan i bakvägg och har varit gravid tidigare kan man känna tidigare än v.16.

Jag har känt långt innan v16 med mina. Första kände jag i v15, tvåan i v14 och trean v13-14. Har känt det tydligt och utan tvekan om att det varit bebisen. Så visst kan man det! Tvåan hade jag dessutom moderkakan i framvägg. Nu är jag än så länge bara i v10, men väntar otåligt ändå...
  • basio
    KaffeOchHybris skrev 2016-12-28 14:21:45 följande:

Hur tidigt tog du blodprovet eftersom det var för tidigt? Jag har fått ett datum då jag får gå och ta blodprovet. Fick ta det först i v10+1.
  • Delilah2001
    basio skrev 2016-12-28 18:58:55 följande:

Jag har känt långt innan v16 med mina. Första kände jag i v15, tvåan i v14 och trean v13-14. Har känt det tydligt och utan tvekan om att det varit bebisen. Så visst kan man det! Tvåan hade jag dessutom moderkakan i framvägg. Nu är jag än så länge bara i v10, men väntar otåligt ändå...

Jag är rätt säker på att jag har kännt senaste dagarna faktiskt. Vet att det är supertidigt, men det är något i livmodern. Känns som att en liten fjäril är instängd där, ungefär. Men kanske bara är muskelryckningar i livmodern?

Med ettan kände jag i vecka 19, och tvåan i vecka 17.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny