BF Juli 2017 ny
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Dagens vad jag trodde sista bild på magen..
Surt å vänta, men risken är ju att ärret i livmodern brister om de trycker på en igångsättning för fort! Därför min son tog 32 timmar, snitt med första de fick "stänga av värkarna med morfin sen sakta puscha på med oxytocin fram å tbx. Så tom mina spontana värkar blev på gränsen till för starka då de inte ville riskera akutsnitt, och sprickor i ärret. Däremot va de inte lika försiktiga 15 månader senare när dottern skulle ut, då visste de ju att "jag höll"! Får se hur det blir med denna lille, är ju snart 14 år sedan snittet och snart 9 år sedan senaste förlossningen. Helt sjukt, är i vecka 40 har aldrig varit gravid så här länge, å inställd som jag va på v 38 :( idiotiskt av mig men de andra 3 kom ju då, å nu äldre, koniserad, kontrollerad x 2 för att se att jag inte öppnas i förtid. Å ändå går jag här å vaggar å ingenting händer!
Men gud vilket bakslag.....rädd jag blir för imorgon....stackare oss nu om jag oxå får det beskedet....fan vad arg jag nästan blir... jag är säkert oxå omogen å tapp helvete når ju inte jag själv ens :(
Stort grattis Narie till bebis! Exakt samma mått som min nummer två :D Hur stort var huvudet?
Hoppas ni båda snart är feberfria!
Känns piss.. men dom vet väll vad dom gör så jag får lite på doktorn. Han sa ialf att jag inte ska gå hela tiden ut (bf 30/7) så då antar jag att dom startar mig på ett eller annat sätt den 26e (hoppas jag)
Han sa att pga snittet så måste dom vara försiktiga vid igångsättning så det inte blir komplikationer.. det konstiga var att för en vecka sen så var min livmodertapp mogen och långt fram men nu var den omogen och långt bak. Hur skjuta kan det ändras.. men men litar på doktorn
Jag det känns hemskt.. men det var pga tidigare snitt sa han. Du har väll Inga snitt sen innan? Sen är det säkert annorlunda för dig också eftersom bebis beräknas stor.. då kan man ju inte vänta i evigheter heller. Samt att du tidigare blivit igångsatt. Då vet dom ju att det funkar och att du svarar bra på det
Halloj alla! 23:55 föddes vår "lilla" tjej. Hon vägde 4340 gr och är 53 cm lång så det var bra att jag inte gick över mer.
Vattnet gick vid 17.15 och vi var på plats på SöS vid 18.30. Vattnet var brun-oranget. Jag hade feber och fick penicillin för ev infektion.
Hade onda värkar direkt när jag kom in men var bara öppen 3 cm vid 21. Blev så deppig för jag hade så ont. Körde på lustgas men fick även epidural strax efter. Fick lite andrum några värkar men vips var jag öppen 10 cm vid 23. Sen var det vidrigt och jag skrek i masken, gjorde sjukt ont! Fick panik och trodde aldrig det skulle gå. Sista värkarna var brutala men efter bara ngn krystvärk var hon ute. Vilken total lycka! Skrek av glädje. Hon skrek direkt och började snabbt suga. Hon har dessvärre också aningens feber, vet inte vad det beror på.
Nu sover hon hos pappa. Jag är helt väck men kan absolut inte sova. Eftervärkar som gör ordentligt ont. Strax ska vi flyttas till BB-hotellet.
Så glad över att vi fick plats och personalen har varor grymt proffsig. Galnaste upplevelsen man kan uppleva!
Nu har jag fått ner hur det gick det till lite kort, så man kommer ihåg sen när hormonerna börjar spruta. Beredd på bröst och hormonchock.
Ja inga snitt ....funkade bra alla 3 ... så lite lugnande ord kom du med även om det inte är helt säkert. Funkar iaf att ändra mina tankar :)
36,5 cm. Stort gissar jag? Vi är feberfria men väntar svar angående gulsot nu. Hon verkade ligga högt.