• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • LeyasMamma
    narie24 skrev 2017-07-19 09:01:34 följande:

Nej det stod fel i listan. Vetat sen RUL att det är en tös, och alla de där "testerna" man gjort har också visat det.

Hon hade bajsat mkt i fostervattnet och kräks nu upp brunt slem.

Tänk, jag tycker att hon är så liten trots sin tyngd :). Lillpluttan. Vi ligger mest och tittar på henne. Försökt sova men det är sånt liv här. Man lider med kvinnorna som skriker.

De sista värkarna är verkligen ngt av sitt eget slag hehe. Och minns nästsista där huvudet (typ?) var ute och man skulle andas utan att krysta. Oj vad jag skrek haha. Tänk

Vad naturen är häftig ändå. Vad man klarar!

Blöder så mkt nu, minns inte att det var så med de andra. Kanske beror på infektionen?

Får ni stanna kvar för observation nu då? Min lilla bajsade också i vattnet och hade svalt en del vatten, så här kräks det också. Men lika bra de kommer upp :)

Ja de där med att inte krysta är inget jag lyckats med någon utav mina förlossningar... men som tur är har de ju gått bra ändå. Tur att jag inte födde en sätesbebis :D
  • narie24
    LeyasMamma skrev 2017-07-19 10:12:47 följande:

Får ni stanna kvar för observation nu då? Min lilla bajsade också i vattnet och hade svalt en del vatten, så här kräks det också. Men lika bra de kommer upp :)

Ja de där med att inte krysta är inget jag lyckats med någon utav mina förlossningar... men som tur är har de ju gått bra ändå. Tur att jag inte födde en sätesbebis :D

Ja jag får i allafall stanna. Ligger fortf kvar på förlossningen.
  • Malimari

Stort grattis Narie till bebis! Exakt samma mått som min nummer två :D Hur stort var huvudet?

Hoppas ni båda snart är feberfria!

• Vet hur det känns
    narie24 skrev 2017-07-19 10:37:50 följande:

Ja jag får i allafall stanna. Ligger fortf kvar på förlossningen.

Stort grattis till er!! Äntligen är bebis här. Njut nu av bebis gos :)
  • Vet hur det känns

Trodde jag skulle få en igångsättning idag men när vi kom var hela parkeringen full och det var fullt på förlossningen. Fick vänta från 10 till 11:30 sen så fick jag ctg och undersökning av läkaren.

Min jävla livmodertapp var för långt bak och omogen så dom ville inte starta mig pga tidigare snitt med första barnet (för stora risker då sa läkaren) så jag fick åka hem igen.. fick en ny tid 26/7 och om tappen var mogen då så skulle jag få bli igångsatt då.. vilket skit!!!! Suck..

Fast o andra sidan så vill jag inte riskera något heller så jag får ligga i vänta..

• Wooden
    Vet hur det känns skrev 2017-07-19 12:40:55 följande:

Trodde jag skulle få en igångsättning idag men när vi kom var hela parkeringen full och det var fullt på förlossningen. Fick vänta från 10 till 11:30 sen så fick jag ctg och undersökning av läkaren.

Min jävla livmodertapp var för långt bak och omogen så dom ville inte starta mig pga tidigare snitt med första barnet (för stora risker då sa läkaren) så jag fick åka hem igen.. fick en ny tid 26/7 och om tappen var mogen då så skulle jag få bli igångsatt då.. vilket skit!!!! Suck..

Fast o andra sidan så vill jag inte riskera något heller så jag får ligga i vänta..

Men Gud vad surt! Att få vänta så länge menar jag! Har själv bf den 26e så tycker det är en evighet dit, haha. Men det beror väl på omogen tapp och det då men den borde ju kunna mogna snabbt?! Hoppas du ändå är vid gott mod!
  • Vet hur det känns
    Wooden skrev 2017-07-19 12:56:39 följande:

Men Gud vad surt! Att få vänta så länge menar jag! Har själv bf den 26e så tycker det är en evighet dit, haha. Men det beror väl på omogen tapp och det då men den borde ju kunna mogna snabbt?! Hoppas du ändå är vid gott mod!

Känns piss.. men dom vet väll vad dom gör så jag får lite på doktorn. Han sa ialf att jag inte ska gå hela tiden ut (bf 30/7) så då antar jag att dom startar mig på ett eller annat sätt den 26e (hoppas jag)

Han sa att pga snittet så måste dom vara försiktiga vid igångsättning så det inte blir komplikationer.. det konstiga var att för en vecka sen så var min livmodertapp mogen och långt fram men nu var den omogen och långt bak. Hur skjuta kan det ändras.. men men litar på doktorn
Svar på tråden BF Juli 2017 ny