BF Juli 2017 ny
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Angående gravidförsäkring så finns det ingen som helst anledning att låta bli att skaffa en gratisförsäkring. Man kan få ersättning för lite allt möjligt, men beloppen är inte speciellt höga. Vi hade en utökad gravidförsäkring förra gången och kommer teckna det igen. Kostar runt 1000kr och gäller för barnet, mamman och pappan till barnet blir 6 månader. Ersättning för dödsfall, sjukhusvistelse i samband med förlossningen, svåra bristningar, akut kejsarsnitt mm mm. Värda 1000kr om något händer. Olika bolag har givetvis olika villkor och försäkringsbelopp men det är inte krångligt att jämföra.
Lite nere just nu, min foglossning har verkligen kommit för att stanna och imorgon blir det att ringa chef, FK, bm, sjukgymnast mm för att fixa sjukskrivning och andra hjälpmedel. Min tens går varm här just nu. På nyår hade jag den igång i fem timmar! Så fort den tog slut hade jag ont igen. Jobbar på förskola och i affär. Jobbet i affären känner jag att jag kan klara av ett tag till men inte i fsk. Ska höra med FK om man tex blir 50 % sjukskriven att jobba det på affären. Vet ni chef redan har fixat vikare till mig på fsk då vi visste att detta kunde gå snabbt. Och snabbt gick det från väldigt okej till ont konstant. Även framfogen känns och jag kan bara gå små korta steg annars gör det för ont. Kryckorna åker nog med fram snart. Går in i v 15 imorgon. På något sätt gick jag lite hopp om att kanske kunna jobba längre då jag knappt känt av fogarna alls på några veckor. Men nej. FAst visste även det var stor risk att få värre. Jaja, många serier på Netflix som jag har tänkt och sträckkolla. Bara 26 veckor kvar....
Hej!
Hoppar in här i gruppen, hoppas det är okej ;)
Väntar just nu bebis nummer två, verkar bli beräknad kring 12-13/7. Har en liten tjej sen tidigare som är född 2015.
Än så länge har graviditeten varit en berg och dalbana, mår gode illa på morgonen och foglossning. Jippi.
Har haft lite konstiga blödningar och flytningar på sistone som jag har tagit prover för, vilket visade på sänkt HCG värde. Har gjort ett vul där man kunde se en liten krabat fara runt, men är lite nojig att det är något fel när värdet inte stiger.
Någon med samma erfarenhet?
Hej! Hoppar in och hoppas det är okej. Väntar mitt fjärde barn 30/7-17.
Vet inte hur man lägger in listan.
Hoppas alla mår super. Själv har man hunnit ligga på sjukhus två gånger med dropp. Men det positiva i det är att vi fått se lilla knodden 2 gånger redan :)
Blä här står jag och har precis sminkat mig, redo att åka och se min bebis för första ggn så ringer de från ultra och bokar om tiden för någon är sjuk :( börja nästan gråta :p har längtat så mycket och idag är dessutom min födelsedag.. usch vad tråkigt
Blä här står jag och har precis sminkat mig, redo att åka och se min bebis för första ggn så ringer de från ultra och bokar om tiden för någon är sjuk :( börja nästan gråta :p har längtat så mycket och idag är dessutom min födelsedag.. usch vad tråkigt
Hej! Hoppar in här med bf 28 juli!
Helt ny i forumsvärlden :)
Det här är vårat första barn och jag mår jättebra, känner knappt av att jag är gravid! Det enda är att jag har lite ryggproblem sedan innan som jag känner av lite mer nu.
Och trött är jag såklart! Kan nog sova hur länge som helst! ????
Vi var inne på ett tidigt ul den 23 för vi var osäkra på hur långt gånget vi var så vi har redan sett den lilla en gång ????
Hej! Hoppar in här med bf 28 juli!
Helt ny i forumsvärlden :)
Det här är vårat första barn och jag mår jättebra, känner knappt av att jag är gravid! Det enda är att jag har lite ryggproblem sedan innan som jag känner av lite mer nu.
Och trött är jag såklart! Kan nog sova hur länge som helst! ????
Vi var inne på ett tidigt ul den 23 för vi var osäkra på hur långt gånget vi var så vi har redan sett den lilla en gång ????