• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • GrönaDruvan
    narie24 skrev 2017-01-05 17:58:48 följande:
    Grattis! Spännande med fyra grabbar (hade aldrig orkar 4 tjejer haha). Hade inte du gjort testet med bikarbonat? Vad visade det?
    Ja, jag sa också det...hellre 4 grabbar än 4 tjejer! Men i slutändan kvittar ju det såklart!
  • GrönaDruvan
    Sosozo skrev 2017-01-05 18:12:36 följande:
    Ok! Hur vet man att det är samma på båda? Det visste du sedan tidigare va, om jag inte minn fel?
    Det har de vetat sen innan att det är enäggs. Ingen tvekan om saken. Det är bara ytterst få enäggs som blir olika kön tydligen och det är inte min variant.
  • Newbie84
    FrökenMp skrev 2017-01-05 17:37:39 följande:

Ja, så himla häftigt ju!

Vilken vecka är du i nu?:)

Jag är i vecka 15 ser fram emot rörelser men har min moderkaka i framvägg så det dröjer nog lite.
  • FrökenMp
    GrönaDruvan skrev 2017-01-05 18:32:24 följande:

Jag skulle få flickor enligt alla skoj tester, men så blev det ju inte! Man får ju ta de testerna med en nypa salt, hihi

Haha, spännande! Ja, så är det ju verkligen. Men kul att veta om det stämmer eller inte, i ditt fall inte då haha;)
    Newbie84 skrev 2017-01-05 19:02:36 följande:

Jag är i vecka 15 ser fram emot rörelser men har min moderkaka i framvägg så det dröjer nog lite.

Åh spännande! Det dröjer nog inte länge :)
  • babydreams

Grattis till två pojkar GrönaDuvan! :)

Vill också veta könet! Hoppas jag kan se det på RUL den 28/2 :)

• narie24

Ikväll gjorde jag testet med bikarbonat och enligt det ( och kinesiska kalendern) väntar jag en flicka.

• Powerjess

Hej! Jag har oerhört ont i högra höften och i hela magen, känner mig allmänt trög i kroppen men det kan ju vara ett gott tecken pga att det blir lite "kännetecken"???? läste något om att över tre koppar kaffe kan orsaka missfall, jag kan ha druckit mer än tre koppar nån gång under vissa dagar.. Nu blev jag jätte orolig haha! Enligt kalendern är jag i v.14 nu!

Skulle vara

• Mamma1986

Igår var det vår tur att göra kub , som tog hela 1,5 timmar ???? eftersom den lilla rörde sig hela tiden och vägrade vara still så fick upp ovh springa ???? och dricka massa vatten .. Allt såg bra ut och jag hade 1:8339 . Moderkakan låg i framvägg och nytt bf var 12/7 istället för 19/7

• Sosozo
    Powerjess skrev 2017-01-06 08:40:20 följande:

Hej! Jag har oerhört ont i högra höften och i hela magen, känner mig allmänt trög i kroppen men det kan ju vara ett gott tecken pga att det blir lite "kännetecken"???? läste något om att över tre koppar kaffe kan orsaka missfall, jag kan ha druckit mer än tre koppar nån gång under vissa dagar.. Nu blev jag jätte orolig haha! Enligt kalendern är jag i v.14 nu!

Skulle vara

Det här med kaffet frågade jag min bm om förra graviditeten, då var jag mycket sugen på kaffe och fick inte avsmak för det. Hon sa att det finns viss forskning som stöder att riktigt stora mängder koffein kan påverka en graviditet negativt men hon sa att eg behöver man dricka typ 20 koppar kaffe/ cola för att det ens ska vara på en nivå värt att diskutera som dålig. Så för missfall behöver du inte vara orolig. Däremot märker fostret av koffeinet om man dricker kaffe så ca 3 koppar är lagom så inte fostret blir stressat. Tror inte du behöver oroa dig.
  • Sosozo
    Mamma1986 skrev 2017-01-06 10:15:57 följande:

Igår var det vår tur att göra kub , som tog hela 1,5 timmar ???? eftersom den lilla rörde sig hela tiden och vägrade vara still så fick upp ovh springa ???? och dricka massa vatten .. Allt såg bra ut och jag hade 1:8339 . Moderkakan låg i framvägg och nytt bf var 12/7 istället för 19/7

Kul! Grattis till bra siffror och lite tidigare BF!
Svar på tråden BF Juli 2017 ny