• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • GrönaDruvan

Ni som äter vitamin tabletter, vilka har ni? Jag köpte Apotekets egna kosttillskott för gravida, men de tabletterna är så jäkla stora. Har svårt att svälja tabletter, så får bita sönder de i 3-4 delar och svälja, och de smakar apa. Därför blir det inte att jag tar dessa nu. Känner att jag behöver, eftersom jag inte äter så mycket och inte så varierat.
    Finns det några andra tabletter som är mindre och lättare att svälja? Järntabletterna jag har är rätt små och runda, och de kan jag svälja.

• Sosozo
    GrönaDruvan skrev 2017-01-06 11:08:21 följande:

Ni som äter vitamin tabletter, vilka har ni? Jag köpte Apotekets egna kosttillskott för gravida, men de tabletterna är så jäkla stora. Har svårt att svälja tabletter, så får bita sönder de i 3-4 delar och svälja, och de smakar apa. Därför blir det inte att jag tar dessa nu. Känner att jag behöver, eftersom jag inte äter så mycket och inte så varierat.

Finns det några andra tabletter som är mindre och lättare att svälja? Järntabletterna jag har är rätt små och runda, och de kan jag svälja.

Jag hade precis samma problem! Är det de röda du har? Jag hittade en annan sort, de är lite mindre. Men det kanske är de här du har?

• GrönaDruvan
    Sosozo skrev 2017-01-06 11:27:03 följande:
    Jag hade precis samma problem! Är det de röda du har? Jag hittade en annan sort, de är lite mindre. Men det kanske är de här du har?
    Ja, det är dom jag har. Jätte äckliga att bita i...
  • Lee***

Kan tipsa er om aco gravid, mindre tabletter som tas 2 ggr per dag, dock så har inte alla Apoteket dessa

• Haiduchi

Jag äter vitamin kvinna och folsyra. Köpte det innan jag blev gravid och äter de tills de är slut. Ska köpa för gravida sen.

Dricker ibland dulcosoft för blir lätt hård i magen, minns hur det var förra gången, fruktansvärt! Eller så äter jag glass, haha, laktoskänslig :D

Tips till er som inte gillar att bita i tabletterna. Köp tablettdelare eller kross på Apoteket. Sjukt nimt !

• Beebii
    GrönaDruvan skrev 2017-01-05 13:39:30 följande:

Gick bra på ultraljudet idag. De växer som det ska och är lika stora. Som det ser ut nu blir det två pojkar!

Å grattis! Va stora dom ser ut! Spännande med ett gäng pojkar! Haha det blir liksom så många på en gång! men det kommer såklart gå superbra! Sprattlade dom runt något eller var dom lugna?
  • Beebii
    GrönaDruvan skrev 2017-01-06 11:08:21 följande:

Jag köpte "Ica kvinna kosttillskott"som är små och runda. Tror dom räcker till, får ev tillägga järn från och med v.20 men det visar sig då!

Jag har extremt svårt med att svälja piller så oavsett lir det massa dricka, tilta huvudet bakåt blunda och svälj!
  • FrökenMp
    GrönaDruvan skrev 2017-01-06 11:39:29 följande:

Ja, det är dom jag har. Jätte äckliga att bita i...

Jag har också dom och får kräkreflexer varje gång dom ska sväljas. Tar dom alltid med ett glas oboy, då smakar det inte lika illa.
  • marretiin

Det här käkar jag. Men tyvärr stora som satan men smakar mest typ c-vitamin. Slänga bak huvudet o öppna strupen så mkt man kan när man sväljer.

• AnnaCR

Hej härliga ni!

Jag hoppar också gärna in i tråden :)

Jag har BF 21 Juli <3

Så är i v13 idag.

Är det någon som är nära mig i vecka som vill följas åt?

&

Finns det kanske även en Facebook grupp att följas åt i?

Svar på tråden BF Juli 2017 ny