• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Treansresa
    babydreams skrev 2017-01-08 14:40:27 följande:

Tänkte fråga er alla, hur många av er har "officiellt" gått ut med graviditeten ännu? Eller när hade ni tänkt göra det?

Båda våra familjer vet om det nu och våra närmsta vänner, så vi tänkte gå ut officiellt med det om någon vecka eller så. Så mysigt att äntligen komma ut med det, så jobbigt att gå runt och vara hemlig med det haha :D

Här har vi inte berättat ännu. Tänkte berätta för barnen efter rul och sedan låta ryktena spridas:) jag har dock riktigt svårt att dölja det så stora huvtröjor är allt som funkar hyfsat.
  • GrönaDruvan

Tänkte fråga er alla, hur många av er har "officiellt" gått ut med graviditeten ännu? Eller när hade ni tänkt göra det?

Båda våra familjer vet om det nu och våra närmsta vänner, så vi tänkte gå ut officiellt med det om någon vecka eller så. Så mysigt att äntligen komma ut med det, så jobbigt att gå runt och vara hemlig med det haha :D

Efter ultraljudet i torsdags så håller vi inte det hemligt längre. Är så himla skönt att inte dölja längre. Är i vecka 15 nu.
  • copycat

Hej alla. Går in i v 12 på tisdag och har mått prima hela tiden. Igår började jag plötsligt kräkas upp ALLT jag satte i munnen. Mat, vatten, macka, en godis, frukt, spelade ingen roll, allt kom upp! Och samma idag. Mådde ju inget dåligt när jag var gravid med dottern heller så jag är helt ovan och tycker redan set känns extremt deppigt. Känner mig ledsen. Hur ska man kunna ta hand om en 2-åring, jobba heltid och ständigt spy?! Är det inte weird att illamåendet kommer så sent också, i v 11 liksom? Tänker miljoner tankar, håller kroppen på att försöka stöta bort graviditeten eller vad händer? Försöker med allt jag läser, småäta, åkesjukeband på handlederna yadayada, inget hjälper. Får panik vid tanken att det ska vara så här flera veckor. :(

• sobrio88
    copycat skrev 2017-01-08 15:25:19 följande:

Hej alla. Går in i v 12 på tisdag och har mått prima hela tiden. Igår började jag plötsligt kräkas upp ALLT jag satte i munnen. Mat, vatten, macka, en godis, frukt, spelade ingen roll, allt kom upp! Och samma idag. Mådde ju inget dåligt när jag var gravid med dottern heller så jag är helt ovan och tycker redan set känns extremt deppigt. Känner mig ledsen. Hur ska man kunna ta hand om en 2-åring, jobba heltid och ständigt spy?! Är det inte weird att illamåendet kommer så sent också, i v 11 liksom? Tänker miljoner tankar, håller kroppen på att försöka stöta bort graviditeten eller vad händer? Försöker med allt jag läser, småäta, åkesjukeband på handlederna yadayada, inget hjälper. Får panik vid tanken att det ska vara så här flera veckor. :(

Det är inte magsjuka då om det kom så plötsligt?
  • sobrio88

Vi ska göra kub så berättar vi kanske för bonus då. Kände att ifall nåt händer så är det lättare att förklara för vuxna att man har fått missfall/varit tvungen att göra abort än att behöva förklara för ett barn. 1-åringen har vi "berättat" för men det förstår inte han än iaf ;) annars är det bara närmsta släkten som vet och ett par till som listat ut det på egen hand ;) så vi håller det egentligen inte hemligt men vi går inte runt och berättar det. Förra gången gick vi ut officiellt efter rul men som det känns nu vill jag inte gå ut med det så utan folk får fråga om dom undrar ;)
  • copycat
    sobrio88 skrev 2017-01-08 15:30:58 följande:
    Det är inte magsjuka då om det kom så plötsligt?
    Hm, alltså, jag tror inte det. Grejen var att jag förra helgen, på nyårsafton, mitt under middagen började känna mig dålig. Alltså sjuk. Ont i halsen, frusen, febrig. På natten började jag kräkas och sen kräktes jag hela nästkommande dag. Precis såhär, allt jag åt kom upp. Då antog jag att det var magsjuka eftersom ett barn i sällskapet också kräktes natten och dagen. Och att jag skulle få magsjuka nu igen, med en veckas mellanrum, då jag mått helt bra däremellan, vad är oddsen för det? Så förvirrad...
  • Summerchild
    LillaJag06 skrev 2017-01-08 14:30:13 följande:

Är gruppen för alla i hela Sverige eller är den för er som bor nära varandra? Jag har ju bf 27-28 juli och är gärna med :)

Hela Sverige:) ja kom in du ...sök gravid och en tumme upp så hittar du den
  • Summerchild
    copycat skrev 2017-01-08 15:25:19 följande:

V11+0 menar du? Då låter det som att du är augusti?
  • Summerchild
    Summerchild skrev 2017-01-08 19:05:19 följande:

V11+0 menar du? Då låter det som att du är augusti?

Jag börjar oxå i denna vecka må illa och pratade just om det i min grupp ...hur kan det börja nu när för andra ska det gå över denna tiden ... skumt
  • Majsannn

Hej, ny i gruppen. Bf 15/7. Första barnet, 36 år, bonusdotter på 18 år. Familj å nära vänner vet. Gjorde ul i onsdags, häftigt! Även gjort Kub, 1/20000, känns tryggt, orolig med tanke på min ålder. Följer mer än vad jag kommer göra inlägg troligen, hopas det är ok.

Svar på tråden BF Juli 2017 ny