• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Leeandra
    AnnaCR skrev 2017-01-07 21:53:34 följande:

Hej härliga ni!

Jag hoppar också gärna in i tråden :)

Jag har BF 21 Juli <3

Så är i v13 idag.

Är det någon som är nära mig i vecka som vill följas åt?

&

Finns det kanske även en Facebook grupp att följas åt i?

Hej och välkommen! Själv har jag BF 25 juli, .
  • Leeandra

På måndag är det tillbaka till storköket igen! Nu mår jag nästan bara illa på em/ kväll ( förmodligen för att jag börjar bli trött ) så vi får se hur det går. Min kille åker bort i två veckor så jag måste däremot göra allt själv hemma + rensa kattlådor, så det blir handskar och munskydd på. Är ni ännu lediga eller är det tillbaka till jobbet/skolan för er också?

• Treansresa
    Leeandra skrev 2017-01-07 23:23:08 följande:

På måndag är det tillbaka till storköket igen! Nu mår jag nästan bara illa på em/ kväll ( förmodligen för att jag börjar bli trött ) så vi får se hur det går. Min kille åker bort i två veckor så jag måste däremot göra allt själv hemma + rensa kattlådor, så det blir handskar och munskydd på. Är ni ännu lediga eller är det tillbaka till jobbet/skolan för er också?

Vad jobbigt med markservice och jobbet:) men det kommer du klara. Är fortfarande imponerad att du klarar att jobba i storkök som nygravid:)

Jag är hemmafru så kommer vara hemma länge till. Däremot kommer alla barnen tillbaka så det blir fullt hus:)
  • sobrio88
    Leeandra skrev 2017-01-07 23:23:08 följande:

Börjar skolan igen på måndag. Har jobbat extra några gånger under lovet bland annat ikväll. Foglossning från helvetet nu :( så det ska bli spännande att se hur det kommer gå under våren med att sitta på obekväma stolar från morgon till kväll. Förra graviditeten kunde jag bara halvligga i sängen eller sitta/ligga på golvet i 6 månader :O jag kanske får ta med en yogamatta till skolan eller nåt, haha :D
  • Treansresa
    sobrio88 skrev 2017-01-08 00:11:02 följande:

Börjar skolan igen på måndag. Har jobbat extra några gånger under lovet bland annat ikväll. Foglossning från helvetet nu :( så det ska bli spännande att se hur det kommer gå under våren med att sitta på obekväma stolar från morgon till kväll. Förra graviditeten kunde jag bara halvligga i sängen eller sitta/ligga på golvet i 6 månader :O jag kanske får ta med en yogamatta till skolan eller nåt, haha :D

Vad pluggar du Till?:) inte kul med foglossning :( men de kan säkert liva upp stämningen om du sätter dig på yogamattan så det är nog bara bra haha
  • sobrio88
    Treansresa skrev 2017-01-08 00:15:17 följande:

Vad pluggar du Till?:) inte kul med foglossning :( men de kan säkert liva upp stämningen om du sätter dig på yogamattan så det är nog bara bra haha

Håller på att läsa upp behörighet. Planen var att söka sjuksköterska till hösten och så småningom till barnmorska, men planen omkullkastades lite nu ;) så jag får vänta lite med att söka vidare :)

Ja dom andra skulle få sig ett gott skratt iaf :D
  • Treansresa
    sobrio88 skrev 2017-01-08 00:37:18 följande:

Håller på att läsa upp behörighet. Planen var att söka sjuksköterska till hösten och så småningom till barnmorska, men planen omkullkastades lite nu ;) så jag får vänta lite med att söka vidare :)

Ja dom andra skulle få sig ett gott skratt iaf :D

Åhh barnmorska ska vad roligt! Önskar jag hade orkat läsa till det. Nu får du mysa lite ett tag först:)
  • narie24

Ja, sista lediga dagen. Ska bli spännande att se hur det går att jobba igen. Att vara till fots hela dagen, att ha ork och tålamod till en hel drös med ungar. Att dölja den svullna magen från nyfikna föräldrar.

Och sen komma hem till sin egna barn, middag, tvätt, lek osv.

• babydreams

Idag går jag in i vecka 13! Så glad att missfallsrisken nu har minskat med 65% :D dock verkar jag vara en av dom som fortfarande har illamående, typiskt!

• Mamma1986
    babydreams skrev 2017-01-08 09:58:42 följande:

Idag går jag in i vecka 13! Så glad att missfallsrisken nu har minskat med 65% :D dock verkar jag vara en av dom som fortfarande har illamående, typiskt!

Jag med tyvärr ???? är i vecka 14 och mår fortfarande illa och kräker. Är rädd att det ska vara som med mina döttrar , då kräkte jag till dem föddes
Svar på tråden BF Juli 2017 ny