• anna7607

Bim 16-20 januari

Skapar en tråd för oss med Bim 16-20 januari.

Försök nr 20 för mig. nu vill vi ha pluss :)

Välkomna tjejer :)

• Svar på tråden Bim 16-20 januari
  • Gluttan1981

Har äggviteflytning idag. Men ingen ägglossningskänsla, kan inte testa heller för testen är slut. Har beställt nya men har inte fått dem än :/ Hoppas de kommer imorgon!

Tempar i vanliga fall men är förkyld med feber så det kan jag inte lita på.

tomten12 skrev 2017-01-03 12:24:14 följande:

Tror att jag skall försöka hålla mig från att testa tidigt. Har inga testerna hemma längre, så jag tänkte beställa när jag inte kan hålla mig längre.. och då får man vänta ngn dag till... Så rätt var det är så är man på BIM.. Är min plan i alla fall, men så lär det kanske inte bli ..

Jag har beställt två testa tidigt men ska försöka vänta till ÄL +9-10 iallafall :) När har du BIM? Enligt app har jag 21/1 men tror det blir någon dag tidigare.
  • tomten12
    Gluttan1981 skrev 2017-01-03 19:59:45 följande:

Har äggviteflytning idag. Men ingen ägglossningskänsla, kan inte testa heller för testen är slut. Har beställt nya men har inte fått dem än :/ Hoppas de kommer imorgon!

Tempar i vanliga fall men är förkyld med feber så det kan jag inte lita på.

Jag har beställt två testa tidigt men ska försöka vänta till ÄL +9-10 iallafall :) När har du BIM? Enligt app har jag 21/1 men tror det blir någon dag tidigare.

Jag tror att jag har ngn gång 16-17/1 men vet inte riktigt. Haft massa ÄL-symptom hela helgen som nu är borta, så antar den var ngn gång i helgen
  • Sooff
    Jssia skrev 2017-01-03 19:59:37 följande:

Ja både hos vårdcentral och hos barnmorska men båda sa att man är tvungen att vänta tills den uteblivit i 6 månader innan man kan få hjälp! Det är jätte länge men tydligen allmänna riktlinjer! :(

Precis lika stark som dagen innan.

Tig ett test på eftermiddagen också och de var också lika stark..

ska testa vid kl 10 idag igen och se om stegringen sjunker nu.
  • Sooff

Fortfarande lika positivt äl-test idag, 3e dagen nu..
    Tro när jag har äl egentligen och när BIM blir?

• Annisens81
    Sooff skrev 2017-01-04 13:11:57 följande:

Fortfarande lika positivt äl-test idag, 3e dagen nu..
    Tro när jag har äl egentligen och när BIM blir?

Är det första gången du kör med äl-stickor?

Du får fortsätta testa och köra varannan dag ;)
  • Sooff
    Annisens81 skrev 2017-01-04 13:42:11 följande:

Är det första gången du kör med äl-stickor?

Du får fortsätta testa och köra varannan dag ;)

Nu med försök till barn nr 3 är det första gången med stickor.

Har kört förut innan de 2 andra graviditeterna, men efter att ha haft hormonspiral nu i 2,5 år kanske kroppen har förändrats?

Plockad ut spiralen den 22 nov och fick ett par dagar efter de en blödning och sedan ingenting i december.

Jag får helt enkelt fortsätta testa och lära känna kroppen igen :)
  • larssonc

Äl ser ut som att det skulle kunna vara rätt snart va? Tog ett test igår som var väldigt svagt, idag är det rätt så starkt. Ska ta ett nytt ikväll!

• Gluttan1981

Så gott som positivt ÄL-test? Stör mig att jag inte kunnat testa på två dagar..

Typiskt att man blivit sjuk också.. Äter alvedon och är nojig att jag inte ska känna av ägglossningen. Sexar på varannan dag iallafall :)

• tomten12

Använder ni stickor allihopa?

Ifall det tar sig ngn gång så blir detta min 4:e graviditet ( 2 barn, ett MA) och allihopa har tagit sig rätt snabbt, så jag inbillar mig att jag har koll på vart ÄL är. Denna månaden kom den tidigt som sagt.. Men klart man ha ta fel på alla symptom men tvivlar. Ja, ja, är ju bara att vänta 1,5 v till

Konstigt att tiden mellan ÄL och BIM går så långsamt när tiden mellan mens och ÄL går apfort.

• tomten12
    tomten12 skrev 2017-01-04 15:56:08 följande:

Använder ni stickor allihopa?

Ifall det tar sig ngn gång så blir detta min 4:e graviditet ( 2 barn, ett MA) och allihopa har tagit sig rätt snabbt, så jag inbillar mig att jag har koll på vart ÄL är. Denna månaden kom den tidigt som sagt.. Men klart man ha ta fel på alla symptom men tvivlar. Ja, ja, är ju bara att vänta 1,5 v till

Konstigt att tiden mellan ÄL och BIM går så långsamt när tiden mellan mens och ÄL går apfort.

Menar inte att jag har stenkoll på NÄR den är, utan känner tydligt alla symptom och så.
Svar på tråden Bim 16-20 januari