• justsweet

BIM FEBRUARI 2017

Startar en tråd för oss med BIM i februari 2017.

Jag går med mens nu å använder mig av natural cycles som beräknar min nästa mens i början av februari.

Vi är 23 och 29 år, försöker med vårt första barn. Vi har försökt ca 1,5 år.

Lycka till så hoppas vi på ett plus i februari!

• Svar på tråden BIM FEBRUARI 2017
  • Cissi86A
    aleakim90 skrev 2017-01-15 20:35:46 följande:

Med gravidvitaminer menar jag en sån blandning vitaminer som typ mitt val kvinna fast för gravida. Den innehåller bland annat högre nivå av järn och folsyra än mitt val. 

Hmm detta ska jag läsa mer om!
  • Elliot1

Har mens nu så kan hoppa hit :)

Ingen koll på cykeln ännu pga preventivmedel men fick mens 13/1 så tänker utgå från att äl blir runt 27/1 även om jag inte är säker!

• Cissi86A
    aleakim90 skrev 2017-01-15 20:53:09 följande:

www.apoteket.se/produkt/vitaminpaket-gravid-p10077/

Det paketet köpte jag :)

Nu ska du få höra! E-vitamin och groddar! Hokus-pokus-släkt har jag.

Kroppen kan nämligen inte tillgodose vitaminintag i för stora mängder och olika grejer.

Att äta multivitaminer osv ger inte så mycke.

Så, nu ska jag och sambo prova detta med groddar.. *blä*

Och e-vitamin!
  • Elliot1
    Cissi86A skrev 2017-01-15 17:34:58 följande:

Blodbad idag, vilket jag misstänkte.

Tänker och räknar jag rätt. Cykel på 28 dagar så borde alltså ha ägglosssning typ 23-34.e?

Någon som testat rosenrot?

Nåväl, 4e försöket då.

Hmm.. Jag fick mens den 13/1 och fick det då till att jag skulle ha äl runt 27/1. Om jag räknade med 28 dagar cykel, jag har ingen regelbunden mens så tog det "vanligaste".. Men vart räknar jag fel? Dålig koll på sånt här :)
  • josssa

Tredje försöket med barn nr två. Första försöket var för ett år sedan som började bra men slutade i missfall v.12. Med min dotter, som nu är 4år blev jag gravid andra försöket, och graviditeten som slutade i missfall så blev jag gravid på första försöket. Båda gångerna och även denna gång har jag ätit Bisolvon mellan mens och ägglossning. Har äggkossning nu och BIM 1/2.

• aleakim90
    Cissi86A skrev 2017-01-15 23:45:42 följande:
    Nu ska du få höra! E-vitamin och groddar! Hokus-pokus-släkt har jag.

Kroppen kan nämligen inte tillgodose vitaminintag i för stora mängder och olika grejer.

Att äta multivitaminer osv ger inte så mycke.

Så, nu ska jag och sambo prova detta med groddar.. *blä*

Och e-vitamin!
    De vitaminerna man får i sig i sån multivitamin tar kroppen till sig och de som inte går kissar man oftast ut. Jag tänker att det inte är fel att få i sig lite extra :) Hare dessutom alltid lågt järnvärde så järn är typ obligatoriskt för mig oavsett om jag vill bli gravid eller ej. 
  • Cissi86A
    aleakim90 skrev 2017-01-16 16:59:17 följande:

De vitaminerna man får i sig i sån multivitamin tar kroppen till sig och de som inte går kissar man oftast ut. Jag tänker att det inte är fel att få i sig lite extra :) Hare dessutom alltid lågt järnvärde så järn är typ obligatoriskt för mig oavsett om jag vill bli gravid eller ej. 

Järnvärdena på mig är också dåliga, men äter massa broccoli o tänker att de kanske duger. Är spruträdd så undviker blodprov *s*

Absolut, är med på ditt resonemang ang alla vitaminer. Frågan är bara vilken fot man ska stå på och försöka hitta de som passar en själv
  • blackrose01

Hej tjejer!

Haft Äl känningar/sekret i snart 4 dagar, extra starkt igår så vi sexa till det innan sovdags.

Idag runt 10 tiden på jobbet så går jag på toaletten och får ur en liten rå äggvitesekret klump med rosa färgat. Efter det har det kommit rosa på pappret när jag torkat mig?! Har molvärk, som jag alltid har vid ÄL. Men nu på kvällen har det övergått till ihållande molvärk, typ som mensvärken.

Men vad tusan är det här? Kommer verkligen mensen 12 dagar efter "vanliga" mensen???

Mått så illa så jag kräkts tidigare förra veckan innan Äl. Vad händer? Har jag ingen ÄL?

Ska köpa stickor, både ÄL & grav imorgon. Vill bara höra vad ni säger??

• Sötpöl

Hej på er! Hoppar över från januaritråden eftersom tant röd kom på besök :(

ÄL 21/1 och BIM 5/2.

Andra försöket med första barnet nu.

Hoppas hoppas för ett plus i februari :)

Svar på tråden BIM FEBRUARI 2017