Inlägg från: Treansresa |Visa alla inlägg
  • Treansresa

BF 1-15 Juli

acinnaleh skrev 2017-04-11 17:11:18 följande:

Bring ringde oväntat och frågade efter vägen strax före lunch ;) så den levererades till baksidan på vårt hus och maken åkte hem och tog in den och satte på liggdel istället för sittdel. Fin ;) och 2017 års grey melange är det.

Vilken. Snygg!!! Väl värd att vänta på kan jag tänka mig!

Och som svar på det sedan igår som ja glömde svara på inattr, hur orkar du med allt!? Jag gör typ noll och är helt slut! Skönt endå för dig att få allt bekräftat om varför det gör så ont! Ja jag hoppas bm ändrar sig nästa gång. Gubben ska få föra min talan dp.
  • Treansresa
    acinnaleh skrev 2017-04-11 17:39:06 följande:

:) var typ på väg att avbeställa den i måndags och beställa samma till lite högre pris från annat ställe :) men då kom fakturan äntligen!

Har inget bra svar kring ork, hade tagit på mig mkt innan bebis var i magen, men jag är väldigt pigg än så länge och utan större krämpor.

Jättebra att pappan följer med nästa gång och stöttar dig!

Men det ör skönt att du är pigg:) vissa trivs ju också med att ha många bollar igång:) ja eller han är med varje gång men vart liks ställd som jag. Och vi hade inte pratat ihop oss helt så han visste inte vart han skulle trycka, men nu vet han:)
    FrökenMp skrev 2017-04-11 19:18:19 följande:

Ja, men såklart. Det tänkte jag ju inte på.

Men visst! Vi beställde våran med terränghjul eftersom vi bor i Hälsingland så hoppas den rullar fint här:)

Jag tror den kommer funka kanon! Här går vi mycket på skoterspår/ sjön/oplogade vägar. och har snö 9 månader så då vågade ja ej chansa:)

Hälsingland är ju så fint! Har bott i både Bollnäs och järvsö :)
    Haiduchi skrev 2017-04-11 20:32:44 följande:

Ja shit så är det ju! Tänk vad tiden har gått, hihi.

Så skönt att slippa ha den där nygravid oron nu.

Sover sämre och magen är mer ivägen nu. Kan inte sitta rakt upp och ner. Antingen måste benen säras eller så får jag sitta mer tillbakalutad.

Men känns verkligen som man ligger och snurrar om nätterna men ändå känns det ok på dagen. Typ, haha.

Jag kan sitta som jag vill, men ligga däremot är det värre med. Förstår inte hur man ska hitta sköna ställningar att sova i i så många veckor till! Fler och fler kuddar flyttar in i sängen haha. Snart får gubben byta säng för att få platd haha
  • Treansresa
    FrökenMp skrev 2017-04-12 16:52:22 följande:

Är det sant?! Haha! Jag bor just nu i Järvsö. Flyttade hit i slutet av oktober:)

Vad coolt! Jag bodde där för typ 14 år sedan haha. När jag var ung:) fanns/finns en camping efter huvudgatan, och mitt emot den bodde jag:) det är så vackert där! Lärde mig åka bräda:) hur trivs du där? Kommer du därifrån i början eller är det bara en slump att du hamnade där?:)
  • Treansresa
    acinnaleh skrev 2017-04-12 16:51:10 följande:

Läser om terränghjul och hoppas våran kommer funka bra i just det. Vi är mkt ute i skog och mark så vi har behovet trots att flertalet vintrar här är mkt snöfattig.

Idag gick jag in i v29 och de här byxorna som funkade bra i fredags känns väldigt trånga idag. Vet inte om jag har fler lite större förutom de jag la i tvättkorgen igår så vilken dag som helst lär det bli mammajeansen. Hade inte på mig dem på 28+0 fotot förra gången men dom var nog på på 30+0 fotot. Passar på att lägga upp foton tagna alldeles nyss.

ass

Du har. Så fin mage! Och fint skötbord:)
  • Treansresa
    FrökenMp skrev 2017-04-12 22:15:04 följande:

Jag bor i huset som en gång varit rörbutik. Nån rörmokarfirma som höll till här, haha! Du kanske vet?

Om det är i det stora, röda huset du menar, med tre våningar, så är det det huset min kompis precis köpt. Gud vad roligt!

Jag trivs jättebra men saknar storstaden ibland eftersom jag är rätt rastlös av mig och kan sakna pulsen. Men jag har familjen här eftersom jag kommer från Ljusdal ursprungligen och sambon är från Järvsö. Det var därför det blev flytt hit haha:D

Skrev privat istället :)
  • Treansresa
    Sosozo skrev 2017-04-28 20:05:41 följande:

Wow, nu finns det en tråd gör dem med BF i januari 2018 tänk vad långt vi kommit ändå!

Hur känns det, så här sista delen av graviditeten? Hur mår ni?

Haha det känns så sjukt. Det är ju riktigt långt till 2018 känns det som! Är ju inte länge innan våra bebisar börjar komma:)

Jag mår faktiskt bra. Bästa graviditeten jag haft hitills av alla mina 3! Har fogar som känns ibland och kissar 1000 gånger per dag annars mår jag helt som vanligt! Ligger ju lite efter er så ar äntligen gått in i tredje trimestern nu så hoppas allt fortsätter såhär!

Hur mår du?
  • Treansresa
    sobrio88 skrev 2017-04-28 20:29:54 följande:

Har mina problem med uvi men fogarna är bättre än förra graviditeten även om jag känner av dom om jag inte tänker mig för. Tyvärr börjar mitt blodtryck stiga (140/90) och jag hade havandeskapsförgiftning förra graviditeten och nu är det mycket tidigare än förra gången. Jag hoppas bara att det är blodtrycket så det inte blir något mer..

Hur mår du själv? :)

Vad jobbigt med högt blodtryck redan:( håller tummarna att det håller sig och inte blir värre:(
  • Treansresa
    GrönaDruvan skrev 2017-04-30 16:04:46 följande:

Känner bara för att skriva av mig för kanske någon här förstår hur jag känner mig utan att man blir dumförklarad.

Jag tycker det känns så jobbigt att jag är så trött i min kropp och jag har ständigt dåligt samvete för att jag inte orkar göra saker. I torsdags röjde jag massa hemma, började röja sonens rum och gjorde massa annat. Sen jobb direkt på det. Hade så ont i kroppen på kvällen så det var helt sjukt. Det har hållt i sig i stort sett tills idag när jag vaknade och inte hade lika ont.

Var själv med barnen ett tag på dagen idag och killarna är så himla flamsiga och högljudda ofta och jag orkar liksom inte. Får säga till dom 20 ggr om varje grej och de lyssnar ändå inte.

Jag lovade hjälpa sonen att röja klart hans rum, men orkar inte.

En spillde ut glaset med mjölk vid lunchen pga flams och jag flippar ut.

De får en glass och öppnar frysdörren så hårt så hyllan bakom åker i golvet och går sönder och grejerna på. Han blir jätteledsen och jag jättearg.

Jag är så trött på att jag inte orkar göra roliga saker, jag orkar inte gå särskilt långt och jag är bara trött. Blir irriterad på barnen och får så dåligt samvete.

Gick tillslut ner i sovrummet och la mig för jag orkade inte va med dom. Dom kommer in med teckningar och godis....

Sen kom deras farfar och hämtade dom och jag har nu gråtit i snart en timma för att jag har så dåligt samvete och får tankar att dom ska dö så jag aldrig får se dom mer.

Äldsta sonen blev ledsen innan han åkte och ville inte lämna mig...

Antar att ni inte fattar nånting av det här inlägget men det gör knappt jag heller. Jag fattar väl att det är alla jäkla hormoner som håller på, för jag har gråtit lite väl ofta (verkligen gråtit) det senaste för sådana här saker.

Hur blir man en gladare och bättre mamma nu när man har ont och är trött? Hur orkar man ta fighterna hela tiden nu och varför känns det som jag är världens tråkigaste förälder. Mitt samvete knäcker mig snart.

Någon här som förstår vad jag menar?

Jag känner igen mig.riktigt mycke!! Jag kan just nu inte vara själv med ena pojken i familjen för vi börjar bara bråka och gråta! Blir så frustrerande för oss alla:(

Hoppas det blir bättre för dig snart.
  • Treansresa

Ni som alla gått längre än mig, hur har ni haft/ bokat tider på mvc? Jag var dit 20+ 25+ och snart 29+. När hade har ni tid efter det? Tycker det känns som att det är så långt mellan tiderna.

• Treansresa

Tack för alla svar:) då är det inte så många av veckor kvar innan det blir tätare besök. Förhoppningsvis har hon en bra plan imorgon

Svar på tråden BF 1-15 Juli