Inlägg från: FrökenMp |Visa alla inlägg
  • FrökenMp

BF 1-15 Juli

Brennda skrev 2017-01-11 22:19:57 följande:

Juste det har jag med läst haha och efter att jag läste ditt inlägg här så provade jag med och där kom några pyttedroppar o jag blev hysteriskt glad och ropade på mannen och hans svar var "men älskling, ta inte slut på mjölken. Spara den till bebisen" Hahaha förstagångsföräldrar som har mycket att lära!

Åh vad coolt!!

Är också förstagångsförälder så allt sånt här är så himla häftigt. Provade klämma på mina bröst men ingen mjölk kom Hahah. Är bara i 14+6 så kan vara därför... hoppas den kommer snart så jag får se att nåt händer där inne:)
  • FrökenMp

Kan ni inte lägga upp lite bilder på era magar och sen skriva om ni är förstföderska resp omföderska?? Vore så kul att se:D

• FrökenMp
    Brennda skrev 2017-01-12 17:44:32 följande:

min mage v. 15+0

GrönaDruvan skrev 2017-01-13 07:20:46 följande:

Morgon mage vecka 14+5

Åh! Båda ni har en fin "gravidkula". Har folk i er närhet (som inge vet) påpekat att det syns?:)
  • FrökenMp
    GrönaDruvan skrev 2017-01-13 11:31:16 följande:

Ja, nu har folk börjar se det. Har stora arbetskläder, men de som är uppmärksamma ser. Även de som är uppmärksamma när jag har jacka ser det. Får knappt stängt min jacka nu. Skulle nån se mig i vanliga kläder (händer sällan då jag mest är hemma nu ju) så syns det definitivt.

Är lite rädd att jag kommer bli bamsestor..

Åh, jag förstår. Du bär ju trots allt på tvillingar så det är väl mer normalt att din mage är lite större va?:) det känns mest logiskt iallafall.

Har du känt av några rörelser i magen ännu?
  • FrökenMp
    Brennda skrev 2017-01-13 13:52:14 följande:

Tack! Nej ingen som inte vet har påpekat den. Jag tar på mig lösa kläder och hade tänkt dölja graviditeten på jobb i alla fall tills RUL är avklarat. Hoppas jag dölja den tills dess men det börjar bli svårt haha

Haha jag är likadan! Har också lösa kläder på mig. Men nu när jag nått vecka 16 tänker jag skitsamma, om någon märker så är det inte hela världen:)
  • FrökenMp
    Beebii skrev 2017-01-13 14:58:25 följande:

Lägger väl en bild här med! Vecka 14+0 idag, rund som få men kan anstränga mig och dra in magen fortfarande men det blir jobbigt efter ett tag! Ska outa mig på jobbet nästa vecka har jag tänkt och är grymt nervös av någon anledning! Vi som inte skulle ha fler barn egentligen....

Oj du har också en riktig kula! Vad kul!!:D

Känns det "spänt" om du försöker dra in magen? Så känns det nämligen för mig när jag försöker dra in den:) haha
  • FrökenMp
    Beebii skrev 2017-01-18 08:36:14 följande:

Idag petade magen verkligen ut fast jag låg ner! Vaknade kissnödig (som alltid nu för tiden) och kunde lilla bollen! <3

Hur ser era "liggmagar" ut?

Ungefär sådär ser min ut också fast lite mindre kula:D

Så himla häftigt. Det är liksom så hårt där under. Jag trycker och känner på min mage varje morgon. Min sambo säger att jag inte får för han är rädd att jag ska klämma sönder bebisen haha
  • FrökenMp

Ni som vet hur det känns när bebisen rör på sig i början!!

Jag TROR, eller är nästan 100% säker, på att jag känt av bebisen. Men blir så osäker eftersom jag bara är i vecka 15+6? Det känns så tidigt? Jag vet inte hur det känns heller.

Igår kände jag när jag satt med en kund (som dessutom råkar vara ssk på förlossningen/BB) hur det fladdrade till och nån minut efter kände jag som små dova knuffar eller vet inte hur jag ska förklara det. Lite som när man trycker ut tungan på insidan av kinden? Förstår ni? Efter ytterligare 10-15 min kände jag en till "knuff".

Det här är inget jag känner igen sen tidigare. Kändes inte alls som tarmar eller gaser. Jag kände allt där nere där det är lite hårdare, alltså där livmodern sitter.

Tror ni jag inbillar mig? Min kund sa att det mycket väl kunde vara bebisen, speciellt eftersom jag aldrig känt de där rörelserna förr.

• FrökenMp
    sobrio88 skrev 2017-01-20 10:11:54 följande:

Nu är jag säker på att det är fosterrörelser jag känner :) kände redan för nån vecka sen men trodde då att det var alldeles för tidigt (blev ju flyttad 2.5 v vid ultraljudet i tisdags så är i v 16 nu). Nu har jag kännt när jag sitter ner i 2 dagar på raken :) känns skönt att känna att det är liv där inne eftersom jag varit relativt symptomfri förutom foglossning i några veckor nu :)

Jag har också för mig att jag känt rörelser och nu är jag mer säker för jag kände även idag. Har bara känt när jag sitter ner:)

Hur känns det för dig??
  • FrökenMp
    sobrio88 skrev 2017-01-20 10:20:24 följande:

Det är ju inte ens 2 år sen som jag var gravid sist så jag kände igen det direkt men trodde nog först att jag bara inbillade mig. Men eftersom jag gjorde ultraljud i tisdags så fick jag veta ungefär var den ligger och det där det är lite volter nu ;) så det var skönt att få en bekräftade att jag inte bara hittade på :D

Är det ditt första barn?

Åh, vad häftigt! Du vet ju iallafall att det är fosterrörelser du känner eftersom du varit med om det förr. Jag är gravid med mitt första barn så detta är helt nytt för mig.

Det som gör att jag är så säker på att det är bebisen är att jag aldrig nånsin känt det här förut. Det som gör mig osäker är att jag bara är i vecka 16+0 så känns så tidigt?:)
Svar på tråden BF 1-15 Juli