Inlägg från: FrökenMp |Visa alla inlägg
  • FrökenMp

BF 1-15 Juli

Sosozo skrev 2017-03-19 11:23:18 följande:

Ja, själva flytten är alltid lite dryg. Men vi har hyrt flyttfirma, så det är min man och flyttgubbarna som sköter packning och bärande. Jag ska vara i nya lägenheten med ungarna och typ packa upp glas eller något annat som inte är tungt. Så det känns skönt.

Jag har en liten byrå, en spjälsäng och en matta hittills.. vad behöver man mer i ett bebisrum?

Ja, det gör du helt rätt i tycker jag!

Det finns ju så mycket smått (som är väldigt onödigt) som man kan inreda med. Tex vimpel, fina hyllor eller tavlor, väggdekor, små leksaker som även är fina som inredningsdetalj osv... jag vill så gärna ha en Miffy-lampa! Den är så söt men dyr. Haha
  • FrökenMp
    Brennda skrev 2017-03-21 17:04:10 följande:

Längesen jag tittade in här, hsr en del att läsa ikapp. Någon som varit på första bm besöket där de lyssnar på hjärtljud, mäter magen osv? Jag var där igår och bm tyckte jag hade gått upp lite för mycket i vikt. Hon sa att den sammanlagda viktuppgången bör ligga på ca 8kg vid graviditetens slut. Ni som varit gravida tidigare hur mycket gick ni upp? Hittills har jag gått upp ca 15kg o jag är bara i v.25...

Oj, jag har gått upp 7,5 kg hittills (vecka 26 imorgon) och min bm sa att det var normalt. Alla går upp olika sa hon. Allt mellan 6 kg till 30 kg. Konstigt att din bm sa sådär...

Jag fick lyssna på hjärtljud och mäta magen förra veckan. Så himla kul!! Livmodern var 26 cm lång i vecka 24+0. Känns så himla stort!
  • FrökenMp
    narie24 skrev 2017-04-03 20:44:18 följande:

Jag var också till bm idag, första besöket på typ 2 månader. Låg över kurvan på magen så måste jag göra en till glukosbelastning. Det hade jag gärna sluppit men vill såklart kolla allt som behövs. Mitt socker var bra idag men det ska ändå göras tydligen. Börjar bli nervös att den här bebben blir ännu större än sonen :(. Ska på tillväxtultraljud nästa vecka så vi får se vad de säger....

Järnet var rätt lågt så nu måste jag väl

börja med järntabletter ändå. Jag bävar för att magen ska bli ännu mer förstoppad.

Måste man göra glukosbelastning om magen är över kurvan? Har inte förstått när man ska göra det men hört vissa som gjort:)
  • FrökenMp

Jag har sovit dåligt ändå sedan jag blivit gravid... vet inte hur det känns att sova bra längre, haha!!

Sammandragningar varje dag. Allt mellan 5 upp till 10 om inte mer... det gör inte ont. Bara om jag går samtidigt.

• FrökenMp
    sobrio88 skrev 2017-04-03 21:43:01 följande:

Jag ska göra det veckan efter påsk (borde vara i v 29 eller 30 då) p g a att jag var överviktig när jag gick in i graviditeten. Det har varit planerat ända sen inskrivningen.

Jaha, då förstår jag. Lycka till med det:)
  • FrökenMp

Det börjar ju närma sig för oss nu som ska ha i början av juli! Så himla roligt! Jag har enligt appen 87 dagar kvar. Har hittills köpt vagga, barnvagn, babyskydd, massa kläder och småsaker. Nu fattas bara skötdyna och babynest av de stora inköpen:)

Idag blev jag även klar med babygymmet som jag och sambon fixat ihop:D

• FrökenMp
    Treansresa skrev 2017-04-08 20:38:07 följande:

Men vilket fint! Vad duktig ni är:)

Jag har massor att handla känns det som haha. Men egentligen är de nog inte så mycket:)

Åh tack så mycket:D

Vi har säkert ockaå mycket kvar men när det gäller storköpen så är vi nog rätt klara. Fattas säkert massa småsaker men det är så svårt att veta vad som behövs när man aldrig haft barn förut haha:)
  • FrökenMp
    Haiduchi skrev 2017-04-10 16:00:53 följande:

Åh har börjat våga mig på att köpa saker till barnet.

Beställt liite kläder och beställde en Bedside crib idag, hihi.

Känns liksom.... på riktigt nu, och har börjat göra plats för bebissaker här hemma. Boa helt enkelt.

Vi har också börjat boa lite nu. Det är aå himla mysigt! Och precis som du säger så känns det mer på riktigt:D
    acinnaleh skrev 2017-04-10 16:31:43 följande:

Jag har äntligen fått mail från barnvagnsbutiken om att vagnen som vi beställde före nyår lämnar butiken idag. Tur man är ute i god tid för hade börjar ge upp hoppet.

Igår hittade maken ett fint trollskögbord för 200 bland sina facebookvänner. Toppenfint var det :)

Men oj vilken tid det tagit! Vad är det för vagn??:)
  • FrökenMp
    acinnaleh skrev 2017-04-10 17:58:07 följande:

Vi beställde en crescent comfort duo 2016 i new grey med liggdel och regnskydd och skötväska. Jag vet inte vad som är på väg men jag gissar att det är en 2017 grey melange. Tror det varit leveransförseningar på den men sjukt lång väntetid. Hoppas vi blir nöjda med vagnen ;)

Vad spännande!! Kommer kännas så verkligt när vagnen väl står hemma hos er:D
    Treansresa skrev 2017-04-10 18:00:06 följande:

Haha och oftast använder man inte ens hälften av alla småsaker:) vi har skötbordet,babygym och babysitter kvar av stora saker tror jag. Eller nej skötväska och insatts till stokken också samt badbalja! Är Glad att jag gjort en lista med alla grejer!

Jag kan tänka mig att mycket man köper bara kommer ligga och skräpa, haha!! Åh, har ni också en Stokke?? Vi beställde en Stokke trailz för två veckor sen ungefär:D
  • FrökenMp
    Treansresa skrev 2017-04-11 14:04:35 följande:

Haha var klumpig i skriften och tänkte inte på att stokke har många saker:) vi har tyvärr ingen vagn utan bara en matstol som jag vill köpa bebisenheten till. Hade vi kunnat ha en vagn med små hjul hade det garanterat blivit en Stokke vagn! Dom är såååå snygga.

Ja, men såklart. Det tänkte jag ju inte på.

Men visst! Vi beställde våran med terränghjul eftersom vi bor i Hälsingland så hoppas den rullar fint här:)
  • FrökenMp
    Treansresa skrev 2017-04-12 09:58:23 följande:

Men det ör skönt att du är pigg:) vissa trivs ju också med att ha många bollar igång:) ja eller han är med varje gång men vart liks ställd som jag. Och vi hade inte pratat ihop oss helt så han visste inte vart han skulle trycka, men nu vet han:)Jag tror den kommer funka kanon! Här går vi mycket på skoterspår/ sjön/oplogade vägar. och har snö 9 månader så då vågade ja ej chansa:)

Hälsingland är ju så fint! Har bott i både Bollnäs och järvsö :)Jag kan sitta som jag vill, men ligga däremot är det värre med. Förstår inte hur man ska hitta sköna ställningar att sova i i så många veckor till! Fler och fler kuddar flyttar in i sängen haha. Snart får gubben byta säng för att få platd haha

Är det sant?! Haha! Jag bor just nu i Järvsö. Flyttade hit i slutet av oktober:)
  • FrökenMp
    Treansresa skrev 2017-04-12 18:22:30 följande:

Vad coolt! Jag bodde där för typ 14 år sedan haha. När jag var ung:) fanns/finns en camping efter huvudgatan, och mitt emot den bodde jag:) det är så vackert där! Lärde mig åka bräda:) hur trivs du där? Kommer du därifrån i början eller är det bara en slump att du hamnade där?:)

Jag bor i huset som en gång varit rörbutik. Nån rörmokarfirma som höll till här, haha! Du kanske vet?

Om det är i det stora, röda huset du menar, med tre våningar, så är det det huset min kompis precis köpt. Gud vad roligt!

Jag trivs jättebra men saknar storstaden ibland eftersom jag är rätt rastlös av mig och kan sakna pulsen. Men jag har familjen här eftersom jag kommer från Ljusdal ursprungligen och sambon är från Järvsö. Det var därför det blev flytt hit haha:D
  • FrökenMp
    Haiduchi skrev 2017-05-02 15:00:06 följande:

Tack!

Försöker också se alla positiva vinklar av detta.

Förhoppningsvis vänder hon ju sig, är ju ändå fyra veckor till.

Och gör hon inte det. Ja då vet vi när bebisen kommer, kommer inte gå över tiden. Kan få bra med hjälp med amning mm på bb så det är bra. Kommer inte bli stressad iväg även om där är tryck på bb.

Vi vet när allt behöver vara klart här hemma.

Ja det blir bra.

Men ändå ledsen än. Och det är sååå obekvämt...

Men måste se det positiva. Hon mår bra, det blir bra.

Usch, förstår att du blir ledsen. Men som du och grönadruvan säger så får du försöka tänka på det som är positivt om det skulle bli snitt. Det är så lätt för oss att säga men du har ju några veckor på dig att smälta detta och bearbeta det. Sen vet man ju aldrig, bebisen kanske vänder sig:) håller alla tummar för dig!
Svar på tråden BF 1-15 Juli