Inlägg från: FrökenMp |Visa alla inlägg
  • FrökenMp

BF 1-15 Juli

Haiduchi skrev 2017-02-21 22:24:44 följande:

Idag är man i vecka 21+2 och vips tog magen ett skutt till, mer upptil typ och barnet har börjat göra sig till känna i andra delar av magen än bara längst ner.

Ikväll när vi kollade på tv tillsammans så låg dottern med huvudet på min mage och lillsyrran sparkade hyfsat hårt Mot hennes huvud så hon kände!

Åh det blir liksom som en till dimension att vänts barn när man redan har barn. Njuter!!!!

Men åh så mysigt!

Jag älskar att ligga i soffan och känna på sparkarna. Ibland ligger jag och filmar på magen för man ser att den guppar till när bebisen sparkar där inne:D
  • FrökenMp

Vi ska göra om i hallen, bygga ett nytt kontor och göra barnkammare av vårat befintliga kontor. Så lite projekt kan man väl säga:)

Jag är egen företagare så jag bestämmer själv hur länge jag vill jobba. Dock tror jag att jag förmodligen kommer bli sjukskriven nån månad innan eftersom den växande magen kommer vara ett hinder i jobbet. Kommer inte få plats, haha!

• FrökenMp
    LeyasMamma skrev 2017-02-26 12:29:25 följande:

Har du företaget hemma då så du behöver ett kontor direkt? :) spännande att greja och boa lite inför sommaren :)

Nej, det har jag inte. Men både jag och sambon är egenföretagare så vi har ett gemensamt kontor med alla papper, pärmar osv :)

Ja, det är kul:D
  • FrökenMp
    LeyasMamma skrev 2017-02-26 19:53:42 följande:

Kan tänka mig att det blir en hel del papper att hålla ordning på när man har eget, och det blir ju antagligen inte mindre papper med varsitt företag :D

Ja, det är en del att ha koll på haha:)
  • FrökenMp

Så himla fascinerande tycker jag att alla får så olika stora magar. Undra hur det kommer sig:)

Nu är jag i 22+1. Känner bebisen varje dag och hårda sparkar. Men märker att han sover betydligt mer nu än förra veckan till exempel. Trodde att han var död i måndags för jag hade inte känt en enda rörelse! Sambon började peta och trycka på magen, till slut svarade han tillbaka med två sparkar mot pappas hand<3
    jag satte ihop tre bilder med fyra veckor mellan varje bild. Så roligt att se skillnaden:)

• FrökenMp

Jag har blivit jättesugen på allt!! Mat och snacks vill jag ha hela tiden. Det är verkligen inte likt mig att vilja äta massa godis, chips osv. Men jag kan tänka på det och bli så sugen! Usch. Det känns jättehemskt... nu förstår jah verkligen hur alla sötsugna människor känner sig haha

• FrökenMp
    Sosozo skrev 2017-03-12 09:31:24 följande:

Någon som är insatt i det här med vagnar? Jag vill ha en smidig, lättkörd vagn gärna med små, Svängbara framhjul (duo, alltså både ligg och sittdel) med rymlig varykorg. Har haft bugaboo cameleon tidigare, gillar vagnen men varukorgen är minimal, får inte plats med något om man går och handlar. Någon som har tips? it's a jungle out there!

Stokke trailz har mindre svängbara lufthjul (går även att låsa) och en enorm varukorg. En duovagn dessutom!
  • FrökenMp

Är det bara jag som får panik över att tiden går så extremt långsamt? Vill bara komma över vecka 30 liksom. Är i vecka 24+0 idag...

idag kom bebisens vagga. Det är en takvagga från Leander. Så himla fin:D har snöat in mig på barnkammaren nu då det får tiden att gå liiiiite fortare. Kul att fixa och dona lite också:)

• FrökenMp
    KaffeOchHybris skrev 2017-03-15 21:29:30 följande:

Det är första barnet för oss, så mycket att skaffa. Som tur är har vi fått spjälsäng och tillhörande madrasser/lakan billigt, samt massor av kläder, badbalja och skötbädd begagnat från vänner. Igår köpte vi ett barnvagnssystem - britax smile 2 vart det - från blocket för 5000... 

Babyn får gärna vänta tills vi har skaffat allt annat, men visst önskar man att tiden gick snabbare ibland! Men så tänker jag på allt jag vill ha klart på jobbet innan jag försvinner på ledighet... ugh... känner lite som att det blir en slutspurt att hinna med allt tills sommaren.

Första barnet för mig också!

Det enda vi köpt hittills är en vagga och en vägglampa till barnkammaren, haha! Självklart lite kläder också... kan inte motstå när det finns så mycket gulligt.

Nästa inköp blir en Cocoonababy och en vagn. Vill ha en Stokke trailz så vi ska provköra den i Stockholm när vi är där på 3D-ultraljud i slutet av mars. Längtar:D
  • FrökenMp
    Sosozo skrev 2017-03-18 09:25:16 följande:

Jag tänker precis samma! Eller v 28 iaf, så är man inne i tredje trimestern. Men helst vill jag spola fram tiden till maj. Vår och inte så långt kvar då.

Om 2 v flyttar vi och då får vi fler rum och jag kan få börja inreda bebisrummet. Det ska bli SÅ kul!

Men eller hur! Det kommer kännas så skönt när man väl är inne i tredje trimestern.

Åh, så roligt! Men jobbigt att flytta dock... speciellt när du är gravid. Du får se till att inte lyfta alltför tungt ;)
Svar på tråden BF 1-15 Juli