Inlägg från: Sosozo |Visa alla inlägg
  • Sosozo

BF 1-15 Juli

Beebii skrev 2017-01-06 18:20:56 följande:

Någon mer som förutom illamående har något ni tycker funkar bra? För mig är det surt och salt (ska väl tyda på något kön har jag för mig) lakrits blev en favorit men det är ju inte bra så försöker hitta på substitut nu....

Citron är gott oxå! Och glass såklart....

För mig är det också surt och salt som gäller! Något som funkar för mig, trots illamående, är fruktsallad. Typ ananas, vindruvor, frysta hallon, gröna äpplen osv.

Jag är HELT galen i choklad i vanliga fall. Men den har legat orörd i skafferiet i flera veckor nu..
  • Sosozo

Enligt gamla husmorsskrönor är det väl surt och salt = pojke och sött = flicka?

• Sosozo
    GrönaDruvan skrev 2017-01-07 13:27:27 följande:

Jag är nästan bara sugen på sött och jag väntar ju pojkar

Ja, det ligger nog inget i det där! Går ju att hitta mer rimliga och verklighetsnära anledningar till varför man är sugen på olika saker rätt lätt. Typ surt, C-vitamin eller kött, järn. Sött, kroppen vill ha snabb energi.. osv.
  • Sosozo

Jag var mest sugen på sött mina två tidigare graviditeter. Båda pojkar.

• Sosozo

Surt gick bort mina förra graviditeter med. Var nog det enda jag verkligen inte ville ha. Men nu! Om det ska vara godis så är det dessa- sura så öronen krullar sig men så himla goda!

• Sosozo

Vi har bestämt namn redan det gjorde vi för rätt länge sedan. Tilltalsnamn, två mellannamn och efternamnet. Men tänker hålla inne med det till bebisen kommer så att det känns kopplat just till honom

Har inte tänkt på några flicknamn.

• Sosozo
    Beebii skrev 2017-01-07 20:08:49 följande:

Usch ja sura godisar och salta är det som gäller, å choklad som är stor favorit här med det smakar inte alls så gott längre! Dock mår jag sämre när jag (som nu) ätit lite lösgodis....

Jag önskar att jag kunde hitta våran doppler och lyssna efter barnets hjärtslag men verkar tappat bort den sen sist! Har grym sinnesförvirring så kan verkligen inte minnas var ja lagt den.

En sak till, ni som väntar 3e barnet eller mer hur känner ni för förlossningen? Jag har haft så himla bra förlossningar utan smärtstillande och ändå knappt kännbara! Så nu börjar jag få lite panik över att det ska bli en superjobbigt smärtsam förlossning! Kan det bli så trots att det gått lätt innan?

Jag minns mina förlossningar med skräck och vill ha ett planerat snitt den här gången. Jag vet att jag kommer bli motarbetad eftersom jag haft två "normala" vaginala förlossningar innan. Men jag vill absolut inte göra om det. Jag är lite nervös inför alla samtal jag måste gå igenom.
  • Sosozo
    GrönaDruvan skrev 2017-01-08 21:55:26 följande:

Idag har vi, för första gången sen oktober (förutom nyår) gjort någonting ihop familjen förutom att vara hemma! Har ju inte kunnat göra något pga mitt mående..

Vi var och bowlade. Första gången för killarna, det tyckte dom var kul!

Åt även på mc Donalds och blev väldigt förvånad att jag fick i mig en hel mcfeast burgare!! (Med fisk istället för kött). Har ju varit super äcklad av hamburgare några veckor nu...men idag funkade det! Pommes fritesen smakade däremot inte gott..

Har haft ont i magen några dagar nu. Det drar och spänner så himla mycket. Det ända som hjälper att få bort det är att ligga ner. Någon mer som har mycket så? Vecka 15 nu..

Kul att ni kom iväg på mys!

Jag är också i v 15+ något, har haft ont och kännt att livmodern spänt sig och "grejat" de två senaste dagarna.
  • Sosozo
    Treansresa skrev 2017-01-08 22:12:29 följande:

Låter som du är ganska säker på att det blir en pojk:)

Haha! Ja.. jo men det känns så. Tror maken med.
  • Sosozo
    FrökenMp skrev 2017-01-09 22:08:35 följande:

Har precis sett Gudrun schymans förlossningsvideo och är helt förstörd. Jag har alltid varit lite rädd för att föda barn men nu... nu ångrar jag nästan att jag är gravid! Fy jag är så himla rädd för smärta!! Har precis legat och gråtit på sambons bröst för är så himla rädd....:( måste kanske prata med min bm om detta...

Prata med din bm det finns mycket hjälp att få och olika sätt att föda på. Du kan få prata med proffs som kan hjälpa fig att förbereda dig. Det kan hjälpa att ta reda på exakt vad det är du är rädd för (långdragen förlossning, skador, tappa kontrollen osv) och utgå från det. Då kan du skriva ett förlossningsbrev och vara mer specifik inför din förlossning. Om det är en vaginal förlossning du vill ha. Finns många typer av smärtlindring tex.
Svar på tråden BF 1-15 Juli