Inlägg från: Sosozo |Visa alla inlägg
  • Sosozo

BF 1-15 Juli

Haiduchi skrev 2017-02-02 23:28:25 följande:

Vad roligt att era rul har varit så bra , preggojojjo och sosozo. Vilken fin bild ni fick på er bebis sosozo :)

Nu är det bara 8,5 timme tills det är vår tur, haha!!

Ang magen så tycker jag min bara känns fet och pluffsig, har en del övervikt, och inte alls ökat i stl. Nästan minskat, känns som fettet blivit mer. Lite halv trist. Men känner ju barnet. Hoppas allt är bra imorgon. Iiiiiih!

Spännande, lycka till!
  • Sosozo
    Haiduchi skrev 2017-02-05 20:55:43 följande:

Verkar vara den enda som än så länge ska ha flicka ;) är nog en flickmamma, haha.

Igår var första gången kryckorna användes, en halv dag på Ikea för att köpa kök. Och det var tur det. Verkligen skillnad på hur mycket jag klarar av att gå med kryckorna jämfört med utan. Så klart värt det. Såg en mmma från jobbet som hick runt där med sin gigantiska tvillingmage, v 37-38 typ. Och en själv staplar runt på kryckorn med knappt någon mage alls. Med lös tröja så är det inte självklart att man tror jag är gravid.

Är i valet och kvalet om man ska kämpa vidare på 75 % sjukskrivning eller bara ta det lugnt resten. Ska jobba helgen som kommer, sen läkarbesök för förlängning, så får se hur helgen känns.

Hur mår ni andra med allt annars? Förutom fogarna och uvi som ändå är under koll nu så mår jag prima! :D

Jag väntar också en flicka, enligt ul trodde jag var 100% pojkmamma men så var den inte denna gång.

Jag mår ok förutom migrän som jag kämpar på med några gånger i veckan. Mår bättre inte illamående längre och känner bebisen i magen varje dag.

Har du testat bälte mot foglossningen?
  • Sosozo
    Haiduchi skrev 2017-02-05 21:50:38 följande:

Åh missat din flicka :) sett mest pojkar, hade du pojkar sen innan?

Usch migrän verkar inte kul, aldrig haft, peppar peppar.

Upplever att bältet trycker fel mot fogen där fram. Har ont i alla fogarna i olika grader. Ligger med vetekudde nu. Skönt.

Ja visst är det mysigt att man känner bebisen. :)

Har bi börjat fundera på namn? Vi har nämnt några vi gillar men inget som känns självklart. Dottern bestämde mannen. På bb sa jag att det inte såg ut som en Tilde, heter hon, men hur jag än tänkte, såg och kände efter så kunde jag inte komma på något annat. Vad bra, då blir det Tilde sa mannen :D

Älskar vetekudde, så avslappnande!

Ja, har två pojkar de fyller 6 och 8 i år. Var liksom helt säker på pojk nu med och hade bestämt namn och allt. BLev helt chockad när vi frågade på UL och det är en tjej. Vi har inte ett enda namn på lut! Haha, surfar på flicknamn nu och det är svårt att hitta något bra! Har ni några favoriter?
  • Sosozo
    Lillan090815 skrev 2017-02-06 14:32:29 följande:

Idag har jag varit på ultraljud. Allt såg bra ut och vi väntar en flicka?. Så kul då vi har två pojkar sen förut. Blev tillbakaflyttad 3 dagar...

Är så glad att den lilla är frisk. Det är det viktigaste?

Vad roligt, grattis! Samma här!
  • Sosozo
    Ninnz skrev 2017-02-06 08:23:15 följande:

Åååå men det är så spännande nu när fler får reda på vad ni väntar på osv. Ett tag kvar innan vi får se bebben snart igen. Vi var väldigt osäkra om vi ville veta vad det är men nu har vi bestämt oss att ta reda på det.

Jag har mått bra hela tiden och knappt vågat tro att jag är gravid då inga symptom förutom tröttheten funnits. Har däremot i samband med kub fått levaxin för ämnesomsättningen och trombyl i förebyggande syfte mot havsndeskapsförgiftning pga. mitt blodtryck som alltid legat i överkant. Hoppas välmåendet fortsätter såhär framöver åxå.

Skönt att må bra men drygt med blodtrycket! Jag hade också problem med det förra graviditeten.

Vi hade bestämt oss för att inte kolla kände innan UL. Eller, mannen ville men inte jag. Men sen vart det så extremt spännande när jag väl låg där så jag verkligen ville veta! Jag har inte ångrat mig. Klart det är spännande att inte veta men nu känns det roligt och personligt att kunna säga "hon". Och storebröderna tycker det är superkul att förbereda för lillasyster
  • Sosozo
    GrönaDruvan skrev 2017-02-07 11:06:50 följande:

Jag är med i en Facebook grupp för juli. Skriv pm till mig.

Är inte så aktiv just nu, men läser alla era inlägg här och följer med på så sätt.

Känner att jag inte bidrar med så mycket just nu annat än oro, så därför skriver jag inget.

Härligt att allt verkar bra för er alla, att allt ser bra ut på era rul!!

Druvan, så behöver du inte känna! Oro är en del av graviditeten och tråden är ju till för att lufta alla sina tankar! Din situation blir ju inte mindre aktuell för att du inte skriver, vi stöttar dig gärna!
  • Sosozo
    Preet90 skrev 2017-02-09 20:59:02 följande:

Åh vad roligt att se så många fina bilder på magen. Jag tog en bild för en stund sedan, är v 18+1, lägger upp den snart.

Vilka vet vilket kön det är? Jag har RUL imorgon, hoppas bara hen vill visa sitt kön :P

Hur gick det på rul?

Fina magbilder allihop!
  • Sosozo
    Preet90 skrev 2017-02-10 23:42:35 följande:

Gick bra, Vi väntar en liten pojke :) Hoppas bara BM såg rätt haha

Åh vad mysigt, grattis till att det ser bra ut och till gossen!
  • Sosozo
    FrökenMp skrev 2017-02-11 08:13:02 följande:

Vad roligt att det är så många som ska få pojkar:D Av någon anledning har jag trott att det kommer vara mest flickor här men icke.

Vi har nog varit duktiga på att pricka ägglossningsdagen ganska exakt (om man ska tro på det här med att pojkspermier är snabba men dör fort, haha).

Ja, alltså jag undrar om det där stämmer. Med de två första hade vi extremt mkt sex, varje eller minst varannan dag och var mkt fokuserade på att bli gravida. Hela månaden typ. Nu med andra har vi haft sex varannan, var tredje dag (allt vi hunnit med). Vet inte när jag hade ägglossning med någon av ungarna. Men de två första blev pojkar och den här tredje är enligt UL en flicka.
  • Sosozo
    Newbie84 skrev 2017-02-11 08:24:21 följande:

Grattis! Ja man kunde se en snopp, i min förra graviditet trodde de att de var en tjej men två veckor innan födseln fick vi veta att det var en kille. Tror inte att det går att se fel när man sett snorren :)

Oj, vad lustigt! Hur kom det sig? Såg de flicka på UL? Hur fick ni veta att det var en pöjk 2 v innan?

Verkar vara vanligare att missta bebisen för en tjej fast det är en kille än tvärt om. Vet två st det har hänt!
Svar på tråden BF 1-15 Juli