Inlägg från: Sosozo |Visa alla inlägg
  • Sosozo

BF 1-15 Juli

acinnaleh skrev 2017-01-20 07:07:00 följande:

Citerar mitt eget inlägg från onsdag EM i 16+0. Kände noga efter livmodern igår kväll och den var ungefär lika långt ner som vanligt, typ 10 cm under naveln. Kändes på morgonen som att magen tog i när jag försökte lägga mig på mage om jag vände mig från rygg åt vänster (men inte alls som det tog i om jag vände mig åt höger. Hursomhelst, la mig på rygg iaf innan jag gick upp och det kändes typ helt tomt där livmodern var tydlig på kvällen. Istället fanns ett hårt och rätt brett område som började ett par centimeter under naveln och sen fortsatte neråt till ungefär där livmodern slutade uppåt igår. Kan bebis ha flyttat på dig så mkt över en natt??

När jag ställde mig upp såg för övrigt magen ut ungefär som vanligt.

På morgonen innan jag har kissat ät det ungefär så för mig med. Kan skilja mycket! Sen sjunker livmodern ned efter en stund, efter toabesöket.
  • Sosozo
    Treansresa skrev 2017-01-21 13:40:17 följande:

Nu börjar.tiden komma för rul :) när har ni tider? Hur känner ni inför det:)? Själv har jag tid först den 16/2. Går allt bra ska vi berätta för barnen den kvällen:)

Jag har den 1/2, nu räknar jag ned kan jag säga! Jag är lite nervös. Var jag inte med nr 1 och 2. Tror mest det är för att barnen är så extremt förväntansfulla nu. Och jag är äldre och har inte samma möjligheter. Alltså känns som mycket hänger på att allt ser bra ut!

Hur känner du?
  • Sosozo
    Treansresa skrev 2017-01-21 17:59:02 följande:

Jag är riktigt nervös redan! Har inte varit det med de andra barnen men jag skyller på att det var för ja var så ung, var inte ens orolig under graviditeten då.

Jag är livrädd att de ska vara nå fel så man måste avbryta, ser verkligen fram emot att få berätta det för syskonen. Sedan hur dom tar de är en annan fråga haha. Men tror dom blir glada:)Förstår att du är nervös. Måste vara speciellt med tvillingar också! Vilken fin mage du har och fort har de gått!!

Vore skräcken om något är fel och / eller man måste avbryta! Jag försöker att inte tänka på det. Mannen är lugn men det är han alltid. Jag är nog som du, oroade mig inte tidigare utan var rätt cool och trodde allt var fint. Tänkte inte ens på att man kunde vara nervös för rul. Men nu - kommer vara sömnlös en vecka innan..
  • Sosozo
    GrönaDruvan skrev 2017-01-23 16:52:06 följande:

Tyvärr var inte allt bra på ultraljudet idag...

Den ena tvillingen har mindre fostervatten och liten urinblåsa, vilket tyvärr kan vara början på ttts.

Blev skickad till Stockholm redan imorgon för att kontrollera. Tar tåg upp imon och får sova på Ronald McDonalds sjukhus till onsdag och ska vara hos läkaren 9.30 på onsdag. Där beslutas om det blir operation. Isåfall opereras jag på onsdag kl.14.

Känns så jobbigt just nu...

Aj då, jobbigt! Förstår att det känns otäckt! När du säger Kan vara, då är det inte säkert? Kan det vara normalt också? Hoppas du får klarhet snabbt och håller tummarna gör att det går bra för dig!
  • Sosozo
    GrönaDruvan skrev 2017-01-23 19:21:18 följande:

Det kan om vi har tur rätta till sig, men det kan också vara starten till ttts. Man är ju ändå tacksam att de agerar så snabbt.

Hoppas det går bra idag, skönt om dig och vi håller alla tummarna för dig och gossarna idag!
  • Sosozo
    GrönaDruvan skrev 2017-01-25 10:35:27 följande:

Tvillingarna lider av tts grad 2 och det blir operation idag kl.14.

Får varken äta el dricka nu, men ska snart få dropp.

Aj då, men då är det inte ditt mardrömsscenario som ni har framför er iaf, hoppas operationen går bra och att du snart känner dig tryggare. Bra med dropp så slipper du blodsockerfall. Styrkekram!
  • Sosozo
    GrönaDruvan skrev 2017-01-29 11:01:29 följande:

Jag har märkt att Olle är som mest aktiv på tidiga kvällen. Visst, han rör sig säkert hela tiden nästan, men det är då jag känner honom mest. Det är skönt när man hittar ett slags rörelsemönster.

Åh vad jag vill att han klarar sig.

Känner han faktiskt just nu också medan jag skriver.

Inatt har jag och yngsta sonen sovit på hotell. Det var bestämt sen innan och var rädd att det inte skulle bli av nu,men det gick bra.

Igår åkte vi in till Gbg och gick på bio, åt på restaurang och hade myskväll på hotellet. Underbart att sova på hotell. Vi åt så mycket frukost nyss så vi nästan spricker. Inte konstigt Olle har fullt upp i magen just nu av att få i sig allt gott!!

Det låter som en helt fantastiskt mysig övernattning! Vad gör't det är att få skämma bort sig och lyxa med sin äldste. Speciellt när man märker hur mkt barnet uppskattar det.

Min lille är också mest aktiv på kvällstid, speciellt efter middagen. Det var då jag kände bebisen de första gångerna och varje kväll har det fortsatt. Även om jag, allteftersom tiden går, känner rörelser vid andra tidpunkter på dygnet med.

Håller tummarna för Olle! <3
  • Sosozo

Hej! Nu har jag haft rul! Jättenervösa ovh pirrigt! Men det såg fint ut! Mycket tydliga bilder på skärmen. Så otroligt skönt att se! Hade moderkakan lite långt ned dock och fick nytt UL i maj för att kolla att den flyttat upp sig. Men känns helt ok! Bara bebisen mår bra!

• Sosozo
    Treansresa skrev 2017-02-02 17:26:35 följande:

Vad härligt! Grattis :) hoppas moderkakan flyttar på sig:)

Tack! Ja, hoppas det. Kan bli risker för blödningar annars och andra osköna grejer. Men den täcker inte öppnaningen, ligger bara för nära för att det ska vara bra.
  • Sosozo
    Brennda skrev 2017-02-02 17:33:12 följande:

Vad skönt att det såg fint ut. Blev bf flyttad?

Nej det är fortfarande samma. Jag trodde att jag skulle bli tillbakaflyttad någon dag, får över lag små barn. Men icke!
Svar på tråden BF 1-15 Juli