Inlägg från: GrönaDruvan |Visa alla inlägg
  • GrönaDruvan

Lite avis på er som får stora bröst, haha
    Mina växer då aldrig när jag är gravid!!
    Visst blir de något fylligare, men inte så jag behöver byta bh.
    Tror inte mina bröst hör till min kropp, haha

• GrönaDruvan

Nu beställde vi vagn!
    Ville helst ha en Emmaljunga Viking syskonvagn, men de är så himla dyra, så ekonomin fick styra lite.
    Beställde en Carena Gotland syskonvagn med 2 liggdelar. Strax över 5000:- på rea, så är supernöjd!
    Vi har ju en gammal syskonvagn hemma, men ville ha nåt nytt.
    Sist klarade vi ju oss att inte sittdelarna gick att vända, så det går säkert bra nu också!

• GrönaDruvan

Är imponerad att ni myser alls! Här har vi inte haft sex sen jag blev gravid och pga att jag tycker min man och mycket annat luktar äckligt så sover vi inte ens i samma rum sen flera veckor. Har inget behov alls av mys nu. Gärna massage på rygg och fötter, men inget mer. Så roligt har vi det. Annars är det mycket tjafs om det här med sex, eftersom jag har så mycket mer behov än honom. Han kan i vanliga fall strunta i sex helt, så för honom gör det ju inget nu, det ända är att han tycker det är tråkigt att jag inte ens vill kramas, haha

• GrönaDruvan
    Sosozo skrev 2017-01-15 22:42:17 följande:
    Är det fortfarande lika illa med illamåendet? Duschen osv?

Här liggs det inte heller. Två ggr sedan plusset är nog vad det blivit. Jag har haft nollintresse. Trött illamående och har tyckt fysisk kontakt varit mest drygt. Också känslig för lukter ju och då blir man inte så sugen. Nu har mitt illamående gett sig lite, är illamående till och från men inte konstant. Vilket är en förbättring. Men sexsuget är obefintligt. Inte från hans sida, han vill gärna det vet jag. Men han avvaktar och väntar på mitt eventuella initiativ för att inte pressa mig.
    Illamåendet är bättre! Nu har jag bara ett illamående hela tiden som faktiskt går att ignorera lite. Att duscha är lika skönt som innan och har t.o.m kunnat börja använda vanligt schampo och duschcreme.
    Mår fruktansvärt illa av rislukt och gummilukt och mannen luktar illa, men så skönt att må bättre!!!
  • GrönaDruvan
    Beebii skrev 2017-01-18 08:36:14 följande:

Idag petade magen verkligen ut fast jag låg ner! Vaknade kissnödig (som alltid nu för tiden) och kunde lilla bollen! <3

Hur ser era "liggmagar" ut?

Här är min "liggmage"....
    Knepig bild, men ni ser säkert. 15+3 idag.
  • GrönaDruvan

Usch, känns så konstigt. Har i några dagar haft "ont" i nedre delen av magen. Runt livmoderkanten. Det är väldigt obehagligt att gå. Blir orolig att nåt är fel. Det känns så tungt neråt.
    Har även ont ner i vänstra benet. Kommer mer framåt eftermiddagen.
    Känner mig helt otymplig och känns inte alls kul. Vad är det som händer i min kropp?
    Ska jobba 10-21.30 idag och det känns skit, ända som känns bra är att ligga ner.

• GrönaDruvan

Min stora mage idag, 15+6....
    Men känns lite bättre just storleksmässigt när jag sett bilder på andra i facebookgruppen för oss som väntar tvillingar..de var också väldigt stora vid den tiden. Dock är det onda något jag är orolig för, men det är säkert ligamenten som gör ont eftersom det växer så mycket....

• GrönaDruvan
    Treansresa skrev 2017-01-21 13:40:17 följande:

Nu börjar.tiden komma för rul :) när har ni tider? Hur känner ni inför det:)? Själv har jag tid först den 16/2. Går allt bra ska vi berätta för barnen den kvällen:)

Har den 9/2.
    Väldigt nervös eftersom jag inte gjorde kub, men har ju varit på några ultraljud och då har det ju sett bra ut.
  • GrönaDruvan
    Haiduchi skrev 2017-01-22 14:00:03 följande:
    Ja efter sett din mage känner jag mig lugn, jag väntar inte tvillingar :D

Men vilken fin mage, att du lyckas dölja den, typ, på jobbet förstår jag inte hur du gör.

Min svullnad känns mindre och mindre. Ser mindre gravid ut nu än för några veckor sen. Men gör inget, känner av den dagligen nu! :)
    Hehe....nu går det knappt att dölja längre. Nu börjar folk titta ordentligt och för mig känns det konstigt att de inte ser.
    Jag fasar för hur stor jag kommer bli!

Ultraljud på tisdag, längtar!!
Svar på tråden BF 1-15 Juli