Inlägg från: GrönaDruvan |Visa alla inlägg
  • GrönaDruvan

BF 1-15 Juli

Beebii skrev 2017-01-30 13:29:40 följande:
    Fin ju! Kan du dölja den för någon eller är det helt öppet nu? Jag har inte berättat på jobbet än men tycker att jag får lite blickar
    Den var så svår att dölja veckan innan operation, den var gigantisk, så är inte hemlig alls nu och det är skönt.
  • GrönaDruvan
    Newbie84 skrev 2017-01-30 15:10:05 följande:

Hur mår ni alla nu? Jag mår lite bättre men fortfarande illa och medicinerar fullt ut, dock spyr jag inte lika ofta och är lite mindre känslig mot lukter. Har fortfarande svårt med maten då jag aldrig är sugen på något.

Tröttheten är borta och nu längtar jag så till sommaren, men först RUL om två veckor. Någon mer som känner sig nojjig för RUL? Är så orolig att nåt är fel när jag mår så dåligt :(

jag vill veta kön för att kunna förbereda sonen lite på vad det blir och för att det blir mer verkligt för mig att veta, då blir det en hon eller han istället för den :)

Har rul i v19+6 och blev framflyttad med bf på kub, då sa de att bf inte kommer att ändras på rul, men vi får se. Förra graviditeten blev jag bakåtflyttad en vecka nästan på kub och sen framflyttad några dagar på rul.

Tror jag känner lite rörelser ibland men inte regelbundet och min moderkaka är i framvägg även denna gång, sist kände jag nog inte rörelser förräns i v21-22 har jag för mig.

Nu har jag senaste dagarna haft sån sjuk mensvärk på nätterna och magen har börjat växa. Folk på jobbet kollar hela tiden för att se om de syns något märker jag.

Fina magbilder ni har lagt upp :)

Jag mår inte illa längre men har fortfarande svårt att äta "riktig" mat. Middagsmat går knappt. Däremot får jag i mig väldigt mycket frukost.
    Tröttheten är ju här igen, men det beror ju på allt jag varit med om senaste veckan. Sover och vilar igenom mig dagarna och vill inte träffa folk. Idag hade jag en vän på besök och det var första personen jag träffat sen operationen. (Ja, som vet det)
    Det är svårt att jämföra mående med er, känns som jag gått igenom så mycket ultraljud och känslor, så för mig känns det som att min graviditet snart skulle vara klar..att jag är i vecka 35 typ... Är så overkligt att jag bara är i vecka 18. Å jag är så orolig och rädd.
    Vad hände med sista graviditeten som man skulle njuta av? Kommer att bli en lååååång plåga bara. Jag hoppas en lång plåga med bra slut. Jag kan gå igenom vad som helst, bara jag vet att han klarar sig.
    Ska till läkaren imorgon på första ultraljudet sedan vi fick reda på att Edvin dött. Kommer bli det hemskaste ultraljud jag varit på.
    Kommer antagligen gråta redan innan jag går in och vet inte om jag vill titta ens... Håll era tummar att allt ser bra ut för Olle!!
  • GrönaDruvan
    Newbie84 skrev 2017-01-30 19:04:31 följande:
    Ja det måste vara så tufft att gå igenom, har en bekant som råkat ut för samma sak. Det hon tyckte var jobbigast var känslorna, glädjen över den tvilling som överlevde men samtidigt en så avgrundsdjup sorg över den som inte klarade sig och tankarna kring hur det hade varit om de inte fått tts. Håller tummarna att allt ser bra ut för er i morgon. Styrkekram!
    Opererades din vän också? Dog barnet vid operation eller efter? Vilken vecka? När födde hon det levande? Jag vill så gärna veta, men om du vill och orkar får du gärna skriva i privat pm.
    Inte så kul för de andra att läsa depp här..
  • GrönaDruvan
    Newbie84 skrev 2017-01-30 19:30:36 följande:
    Har skickat PM, tror det var runt v18-19 som de gjorde operationen efter att själva ha fått läsa på och föreslagit att det kanske var tts som gjorde den ena tillväxthämmad.
    Tusen tack för svar!!
  • GrönaDruvan

Då är dagen D här.... Nu ska vi få reda på hur det går för honom i magen. Aldrig varit så nervös i hela mitt liv. Kommer inte klara av att titta på skärmen..

• GrönaDruvan
    Haiduchi skrev 2017-01-31 07:02:10 följande:
    Lycka till. ! Oavsett hur det går så kommer ni ha mer vetskap om ert barn idag.
    Det är sant, men på ett sätt lever hoppet mer om man inte vet... Vill verkligen inte ha dåliga besked..
  • GrönaDruvan

Allt har gått super bra!! Olle mår hur bra som helst. Varenda del i hans kropp är bra!! Han är en vild liten rackare som snurrar och sparkar. Jag är så lycklig just nu.
    Nu blir det ultraljud varje vecka tills den dag han föds. Vi får ta vecka för vecka. Ingen vet ju hur allt kommer sluta, men just nu ser det bra ut!!

• GrönaDruvan
    Haiduchi skrev 2017-01-31 20:00:13 följande:

Underbart att få höra att Olle mår bra.

Finns det ändå risk för andra komplikationer eftersom ni ska ha ul ofta, grönadruvan?

Men måste vara fantastiskt att kunna släppa en del på oron nu, så glad, lättad, för er skull.

Ja, det finns ju risker pga operationen. Tyvärr är det ju inte riktigt någon som kan säga hur fostren/barnen reagerar i längden på operationen, då den dels inte görs på så många varje år och helst inte gjorts så överdrivet länge. De säger/tror iaf att ju längre tid det ser bra ut efter operation, desto mer ökar ju chansen att allt går bra.
    Sen finns ju även risk för för tidig födsel om kroppen bestämmer sig för att stöta ut den döda...
    Sen är det ju också så att eftersom de är så få som opereras för detta så vill de ju följa upp noga, och det kommer de att göra långt upp i skolåldern.
  • GrönaDruvan
    Beebii skrev 2017-01-31 21:26:38 följande:

Måste fråga om någon mer här har huvudvärk? Jag har haft det nu i några veckor och läste på lite nu och då hittar man ju allt möjligt läskigt! jag förstod ju att det var pga graviditeten eftersom jag i princip aldrig har huvudvärk annars.

Den varar mer el mindre konstant hela dagen om jag inte tar Alvedon och då klarar jag mig några timmar utan men när den går ur kommer det tillbaka!

Sen måste jag fråga er 3e barns gravida om ni har fått någon ny tid hos bm? Jag har varit på inskrivning och för att ta blodprov till kub. Nu inväntar vi RUL den 22/2 men sen vet jag ingen mer tid? Jag vet ju att det är mer sällan än med första barnet men visst borde jag ha fått en till återbesöks tid? :-/

Jag var på inskrivning i vecka 12 och nu ska jag dit 14 feb och då är jag i vecka 20 ungefär... Sen antar jag att det blir något oftare....?
Svar på tråden BF 1-15 Juli