Inlägg från: Treansresa |Visa alla inlägg
  • Treansresa

BF 1-15 Juli

Brennda skrev 2017-01-31 08:13:03 följande:

De var slutsålda i butik :( får se om jag orkar åka till närliggande stad och köpa..

Vad jobbigt att den var slut:( jobbigt o måste åka till grannstaden för o handla.också:( hoppas det löser sig.
    GrönaDruvan skrev 2017-01-31 12:39:38 följande:

Allt har gått super bra!! Olle mår hur bra som helst. Varenda del i hans kropp är bra!! Han är en vild liten rackare som snurrar och sparkar. Jag är så lycklig just nu.

Nu blir det ultraljud varje vecka tills den dag han föds. Vi får ta vecka för vecka. Ingen vet ju hur allt kommer sluta, men just nu ser det bra ut!!

Vad skönt!
  • Treansresa
    Brennda skrev 2017-01-31 16:54:12 följande:

Nu har jag införskaffat mig en doppler. Jag fick leta ett tag efter hjärtljuden. Hörde bara ett swishande hopprep som jag antar är navelsträngen? ahittade dock hjärtat till slut och oj vad fort det gick haha. Sen försvann det och jag lyckades inte hitta det igen.

Det var härligt att läsa! Vet inte vad det swishande ljudet är men borde ju vara navelsträngen. Haha jo när man hittar det så vet man pga hastigheten :) ingen fara att de försvinner igen, det gör min också ibland och nästa.gång är det där.igen:)
  • Treansresa
    preggojojjo skrev 2017-02-01 09:51:37 följande:

Hade äntligen tid för RUl i morse. När vi kom till lasarettsreceptionen var det en massa strul innan mitt nummer (bara en person som jobbade och en ambulansförare som behövde hjälp med papper samt en förvirrad tant bland annat) så vi kom upp på mottagningen 3 minuter efter att vi hade tid. Vi satte oss snällt och väntade i väntrummet, eftersom det är mer regel än undantag att man får vänta typ en halvtimme där (både egna och vänners erfarenhet). Tänkte inte så mycket på det förrän det gått en halvtimme, då letade jag upp nån personal som kunde visa mig till den jag hade tid hos - som då sa "du skulle ha kommit och sagt till tidigare, nu hinner jag inte" =/ Jag var så spänd och nervös att jag började storgråta direkt jag kom hem, men vi fick dock en ny tid direkt imorgon bitti vilket nu när gråten har lagt sig känns riktigt skönt. Har väntat och längtat så länge efter den här dagen... som nu blev morgondagen, men nu är det nära =)

Är också nyfiken! Hur gick allt? Borde vara trådens första rul:)

Tänk endå nu är vi inne i rul perioderna:) jag har två veckor kvar:)
  • Treansresa
    Sosozo skrev 2017-02-02 17:21:51 följande:

Hej! Nu har jag haft rul! Jättenervösa ovh pirrigt! Men det såg fint ut! Mycket tydliga bilder på skärmen. Så otroligt skönt att se! Hade moderkakan lite långt ned dock och fick nytt UL i maj för att kolla att den flyttat upp sig. Men känns helt ok! Bara bebisen mår bra!

Vad härligt! Grattis :) hoppas moderkakan flyttar på sig:)
  • Treansresa
    ciwny skrev 2017-02-02 18:35:20 följande:

Min mage har fullkomligt exploderat i storlek senaste veckan! Någon annan som upplever samma sak? Går in i vecka 19 nu men jag tycker ju att det ser ut att vara längre än så alt att jag varit gravid flera gånger tidigare. Hade tänkt vänta till sportlovet med eleverna men jag har ingen aning om hur det ska gå till. Jag hoppas att det går i perioder och stannar av nu ett tag.

Tror att jag känner något där inne. Lite som små bubblor som spricker liksom. Kan det stämma? Lättast om jag ligger stilla på rygg men senaste dagarna även när jag sitter.

Jag exploderade förra veckan rejält. Nu denna känns det som att det har lugnt sig lite:) hoppas din också gör det!
  • Treansresa
    Haiduchi skrev 2017-02-02 23:28:25 följande:

Vad roligt att era rul har varit så bra , preggojojjo och sosozo. Vilken fin bild ni fick på er bebis sosozo :)

Nu är det bara 8,5 timme tills det är vår tur, haha!!

Ang magen så tycker jag min bara känns fet och pluffsig, har en del övervikt, och inte alls ökat i stl. Nästan minskat, känns som fettet blivit mer. Lite halv trist. Men känner ju barnet. Hoppas allt är bra imorgon. Iiiiiih!

Lycka till idag!
  • Treansresa
    Aklejan skrev 2017-02-06 19:51:51 följande:

Hej på er!

Jag hänger gärna med här :)

Var på rul idag och fick 9/7 som bf. Har tidigare själv räknat det som att det skulle bli ett junibarn även om ett tidigt ultraljud visade mer på juli.

Finns det någon hemlig facebookgrupp för oss som ska ha i juli? Är nämligen med i en för juni, men det stämmer ju nu då inte.

Välkommen! vad mysigt med rul. Vart du flyttad långt? Facebook grupp vet jag dock inte om de finns :(
  • Treansresa
    Aklejan skrev 2017-02-07 09:43:01 följande:

Tack!

Mina beräkningar gav 28/6 men gårdagen bekräftade det tidiga ultraljudets datum, 9/7. Så det blir ju 11 dagar.

Hmm ok, tycker att det är väldigt smidigt med en sån grupp. Blir bättre flöde att hänga med i allt :)

Okej ja det är ju en hel del. Är lite rädd att samma sak kommer hända mig. Även fast ja vet när bebisen blev till.
  • Treansresa

Grattis till Alla lyckade rul:) låter så mysigt! Bara en vecka kvar nu till mitt. Tiden går så långsamt.

Vi kommer inte heller kolla könet.

• Treansresa
    narie24 skrev 2017-02-08 18:10:53 följande:

Grattis till flickan!

Med risk att blanda ihop namnen nu, men hur gick det med glukosbelastningen igår? ( om de stavas så)
Svar på tråden BF 1-15 Juli