• Milla8101

IVF Januari 2017

Hej

Är det någon mer som drar igång med Ivf nu i Januari, själv så börjar vi med medicinering imorgon. Tänkte vi kunde följas åt på vägen kanske.

Naturligtvis så åkte jag även på en rejäl förkylning nu på nyår lagom till start :(

Jag är 36 år och min sambo är 38 år, vi har en pojk på 5 år, som kom till på vanligt vis.

Även då var det svårt att bli gravid. Så nu tog vi tag i det, jag hade väldigt lågt Amh värde 0,3 låg det på. 4-5 folliklar på varje sida men ganska små. Ena äggledaren var typ sluten så på den siden var det kört för äggen att ta sig igenom. Inte konstigt att det har tagit tid, nu i efterhand så har vi undrat varför vi inte tog tag i det tidigare.

Men nu är vi igång, vi håller alla tummar vi kan för att det ska gå vägen, har ju inte så många försök tyvärr :(

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-08 20:15
    Vi som är med i denna tråd!

Camilla (jag) 36 år, korta protokollet, 4 jan, äggplock v. 2-3, ivf 1
    Ammela 31år, långa protokollet, 17 jan , äggplock v 7, ivf 1
    Anna 30 år, långa protokollet , 25 okt , äggplock v 5, ivf 1
    Sofia 27 år, korta protokollet, 14 jan, äggplock v 4, ivf 1

Jag fyller på eftersom.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-10 17:43
    Sara 25 år, korta protokollet, ca 25 jan, äggplock ? Ivf 1
    Candra 26 år, korta protokollet, ca 11/1
    Jenny 35 år, korta protokollet, 20/1 ivf 2 (syskonförsök)
    Emma 38 år, långa protokollet, 11/1 äggplock v. 4, ivf 1
    Sandra 27 år, x protokollet, äggplock v? , ivf 1
    Karin 35 år, korta protokollet, 4/1 ivf 1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-13 06:45
    Sandra 31 år, långa protokollet, äggplock ? Ivf 1
    AnnZoo 81, långa protokollet, äggplock v.3 ivf 1
    Ivfbullen 30 år korta protokollet, sprutstart 11/1, ivf 2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-15 17:21
    Sandra 25 år, korta protokollet, sprutstart 12/1, ca äggplock v 4,

• Svar på tråden IVF Januari 2017
  • anina

Det har hänt en del i tråden sedan jag läste för ett par dagar sen. Jag läser ofta alla inlägg, men skriver inte jätteofta. Vissa dagar orkar man inte skriva, trots att inget speciellt har hänt. 

Beklagar ni som har fått så tråkiga besked. Tänker på er och hoppas att ni snart kan ta nya tag och få ert plus. Hjärta

Och stort grattis ni som har fått plus. Nu hoppas ni att det håller i sig och blir kanon. Hjärta

Vi gjorde äggplock igår. 15 ägg blev det. =) Nu sitter jag och väntar nervöst på samtalet om något blev befruktad eller eventuellt hur många. 

Kram på er alla

• anina
    Fru Justitia skrev 2017-02-02 20:46:02 följande:

Min man, är som de flesta andra här, verkar det som dvs han säger inte mkt alls.
    Min säger typ ingenting heller. 
    Jag frågar ibland, "är du spänd inför detta, är du nervös osv", men det blir bara ett ja eller nej till svar. 
    Det är nog vanligt bland gubbarna. 
  • InnanVäntansTider
    Milla8101 skrev 2017-02-03 10:11:26 följande:

Dom räknar från din sista mens första dag, ( tror jag) så jag är då i v 4 fick min mens den 2/1.

Men visst borde man räkna från det att det befruktades, men det vet dom ju inte säkert när det blir på vanligt vis.

Jag tror de räknar 2v innan äggplock på min klinik så kan skilja lite från mensens första dag som är standard för vanlig befruktning
  • InnanVäntansTider
    Milla8101 skrev 2017-02-03 10:15:00 följande:

[quote=77373959][quote-nick]Xantan85 skrev 2017-02-03 08:28:48 följande:[/quote-nick]

Oj vad mycket som har hänt i tråden!!! Stort grattis till era plus tjejer!!!

Och jag beklagar verkligen till er som behöver starta om igen...

Själv trippar jag runt på tårna här hemma och önskar att jag kunde testa snart! Vill så gärna veta...!! Kollar på bilden av embryot typ varje dag och de är så häftigt! Någon sa att de ser ut som att det håller på att kläckas på bilden, fast jag vet inte hur man ser det! Haha

Hur räknar man ruvardagarna? Räknas insättningsgarantin som 1 eller dagen efter?

Ha en fin dag alla!!

[/

Tack :)

Jag vet inte exakt hur man räknar, jag fick det förklarat av en annan i gruppen , men kommer inte ihåg exakt. Endel räknar ruvar dag från det att dom sätter in, Endel räknar från det att det befruktades, det är ju några dagar till på ägget som egentligen befruktas inne i dig.

Ruvardag 1 är dagen efter insättning så insättning är dag 0.
  • Milla8101
    InnanVäntansTider skrev 2017-02-03 10:57:19 följande:

Ruvardag 1 är dagen efter insättning så insättning är dag 0.

Så var det ja :)
  • InnanVäntansTider
    anina skrev 2017-02-03 10:22:17 följande:

Det har hänt en del i tråden sedan jag läste för ett par dagar sen. Jag läser ofta alla inlägg, men skriver inte jätteofta. Vissa dagar orkar man inte skriva, trots att inget speciellt har hänt. 

Beklagar ni som har fått så tråkiga besked. Tänker på er och hoppas att ni snart kan ta nya tag och få ert plus. 

Och stort grattis ni som har fått plus. Nu hoppas ni att det håller i sig och blir kanon. 

Vi gjorde äggplock igår. 15 ägg blev det. =) Nu sitter jag och väntar nervöst på samtalet om något blev befruktad eller eventuellt hur många. 

Kram på er alla

Grattis till många ägg och lycka till!
  • anina
    De har redan ringt. 10 ägg blev befruktade. =)
    Så nu är det inbokat återföring på dag 5, på tisdag. Oh så nervöst.
  • Emsoff
    anina skrev 2017-02-03 12:13:18 följande:

De har redan ringt. 10 ägg blev befruktade. =)
    Så nu är det inbokat återföring på dag 5, på tisdag. Oh så nervöst.

Jisses vilket bra resultat! Grattis!
  • InnanVäntansTider
    anina skrev 2017-02-03 12:13:18 följande:

De har redan ringt. 10 ägg blev befruktade. =)Så nu är det inbokat återföring på dag 5, på tisdag. Oh så nervöst.

Wow vilket resultat! Grattis! Har aldrig hört om så många faktiskt. Vad roligt! Varför gör ni ivf och vilka sprutor fick du? Första gången? Låter som en toppenkur iaf. Lycka till nu
Svar på tråden IVF Januari 2017