• Milla8101

IVF Januari 2017

Hej

Är det någon mer som drar igång med Ivf nu i Januari, själv så börjar vi med medicinering imorgon. Tänkte vi kunde följas åt på vägen kanske.

Naturligtvis så åkte jag även på en rejäl förkylning nu på nyår lagom till start :(

Jag är 36 år och min sambo är 38 år, vi har en pojk på 5 år, som kom till på vanligt vis.

Även då var det svårt att bli gravid. Så nu tog vi tag i det, jag hade väldigt lågt Amh värde 0,3 låg det på. 4-5 folliklar på varje sida men ganska små. Ena äggledaren var typ sluten så på den siden var det kört för äggen att ta sig igenom. Inte konstigt att det har tagit tid, nu i efterhand så har vi undrat varför vi inte tog tag i det tidigare.

Men nu är vi igång, vi håller alla tummar vi kan för att det ska gå vägen, har ju inte så många försök tyvärr :(

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-08 20:15
    Vi som är med i denna tråd!

Camilla (jag) 36 år, korta protokollet, 4 jan, äggplock v. 2-3, ivf 1
    Ammela 31år, långa protokollet, 17 jan , äggplock v 7, ivf 1
    Anna 30 år, långa protokollet , 25 okt , äggplock v 5, ivf 1
    Sofia 27 år, korta protokollet, 14 jan, äggplock v 4, ivf 1

Jag fyller på eftersom.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-10 17:43
    Sara 25 år, korta protokollet, ca 25 jan, äggplock ? Ivf 1
    Candra 26 år, korta protokollet, ca 11/1
    Jenny 35 år, korta protokollet, 20/1 ivf 2 (syskonförsök)
    Emma 38 år, långa protokollet, 11/1 äggplock v. 4, ivf 1
    Sandra 27 år, x protokollet, äggplock v? , ivf 1
    Karin 35 år, korta protokollet, 4/1 ivf 1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-13 06:45
    Sandra 31 år, långa protokollet, äggplock ? Ivf 1
    AnnZoo 81, långa protokollet, äggplock v.3 ivf 1
    Ivfbullen 30 år korta protokollet, sprutstart 11/1, ivf 2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-15 17:21
    Sandra 25 år, korta protokollet, sprutstart 12/1, ca äggplock v 4,

• Svar på tråden IVF Januari 2017
  • InnanVäntansTider
    anina skrev 2017-02-03 12:52:16 följande:

Ja vad jag har förstått så är det jättebra. Tack. =)Vi gör IVF för att jag har endometrios och ingen ägglossning pga det. Jag var först nedreglerad i 3 månader i väntan på remiss. Sedan har jag tagit Puregon 150 enheter. Ja det är första gången. Tack. =)

Lycka till du med. =) Hur känns det? Känner du dig hoppfull? Har du fått nån tid för UL? 

Förstår om det varit nervöst då och måste kännas jätteskönt med sånt bra resultat! Grattis igen och fortsatt lycka till!

Jag är rätt lugn nu och absolut hoppfull. Sist mådde jag fruktansvärt illa och alla sa att det var så bra tecken och sen när vi kom på UL så var det bara ett svagt hjärta och det är väl min största mardröm att det ska hända igen men försöker inte tänka så mycket på det. Jag bestämde med barnmorskan att vi skulle boka det nästa vecka men det blir sist veckan i feb/första i mars.
  • InnanVäntansTider
    Skummen skrev 2017-02-04 11:44:43 följande:

Tack :)!

Japp, vi gjorde äggplock och allt då så 11 hamnade i frysen. Blev därmed första FET nu i januari men blir som sagt inte riktigt klok på det här med mensen. Logiskt sett så borde ju den inte påverkas eftersom jag inte tagit några hormoner alls. Men kroppen är ju konstig så man vet aldrig. Förstår däremot inte varför testdag inte är på samma dag som beräknad mens.

Men som vanligt lär den ju komma när som.

Jag håller med att det är konstigt att ha testdag så långt efter BIM men det har jag också (FET förra fredagen, BIM idag och TD nästa Tors) . Tar du lutinus? I så fall kan det påverka BIM tyvärr och så tror jag också att de sätter sen testdag för att de som är sena plussare inte ska oroa sig och kanske även för att det dom kallar kemisk graviditet ska räknas som just det och inte missfall (då måste man ju vänta in en mens innan man provar igen).

Jag testade iaf dagen innan BIM och blev tveklöst positivt och barnmorskan som jag pratade med sa att det bara var att gratulera. Om man gör det ska man inte bli stressad om det är negativt för hoppet finns förstås och blir det positivt får man vara medveten om att det är väldigt tidigt. Så resonerar jag :) Lycka till!
  • Milla8101
    Emsoff skrev 2017-02-04 18:15:49 följande:

Hur mår du, känns blödningarna okej?

Mår sådär, fick åka till akuten idag för jag hade jävulskt ont på en sidan i magen. Fast Nu mår jag bra, har lite slemmiga rosaröda blödningar ff.

Det som va bra enligt läkare var att livmodern va stängd och den kändes stor, såg dock inget på skärmen men det sa han va alldelese för tidigt att se. Dom tog även ett grav test o det visade negativt, :( visserligen så hade jag gått på toan hela dan, vet inte om det spelar någon roll, men nu försöker man leta efter alla alternativ att det inte stämmer.

Tar ett nytt test imorgon bitti.

Hur mår du? Känner du något?
  • Emsoff
    Milla8101 skrev 2017-02-04 18:57:37 följande:
    Mår sådär, fick åka till akuten idag för jag hade jävulskt ont på en sidan i magen. Fast Nu mår jag bra, har lite slemmiga rosaröda blödningar ff.

Det som va bra enligt läkare var att livmodern va stängd och den kändes stor, såg dock inget på skärmen men det sa han va alldelese för tidigt att se. Dom tog även ett grav test o det visade negativt, :( visserligen så hade jag gått på toan hela dan, vet inte om det spelar någon roll, men nu försöker man leta efter alla alternativ att det inte stämmer.

Tar ett nytt test imorgon bitti.

Hur mår du? Känner du något?
    Usch vilken dag! Men bra att du iaf blev undersökt! Håller verkligen alla tummar!

Jag mår som vanligt. Känner ingenting värt att ta som vare sig positivt eller negativt. Har ju min testdag om en hel vecka. Är lite mentalt inställd på att göra om resan. Det ställde jag min in på redan när jag fick höra att det endast blev ett bra ägg. Iaf så känns det inte som att oddsen är på min sida. Men den som väntar på nått gott ;) ...
  • Milla8101
    Emsoff skrev 2017-02-04 19:07:25 följande:

Usch vilken dag! Men bra att du iaf blev undersökt! Håller verkligen alla tummar!

Jag mår som vanligt. Känner ingenting värt att ta som vare sig positivt eller negativt. Har ju min testdag om en hel vecka. Är lite mentalt inställd på att göra om resan. Det ställde jag min in på redan när jag fick höra att det endast blev ett bra ägg. Iaf så känns det inte som att oddsen är på min sida. Men den som väntar på nått gott ;) ...

Ja det har varit en pärs, ja jag hoppas att det ska vara ett plus ändå. Jag har lite svårt att tro att man ska känna så mkt grav symtom såhär tidigt. Naturligtvis är vi olika men när jag väntade våran son så kom symtomen i runt v 7.

Läkaren som jag träffade i dag som även är gynekolog och jobbade på förlossningen sa att det va för tidigt att testa eftersom det bara hade gått 14 dagar sen vi satte in. Jaja vi håller våra tummar :)
  • Emsoff
    Milla8101 skrev 2017-02-04 19:25:18 följande:
    Ja det har varit en pärs, ja jag hoppas att det ska vara ett plus ändå. Jag har lite svårt att tro att man ska känna så mkt grav symtom såhär tidigt. Naturligtvis är vi olika men när jag väntade våran son så kom symtomen i runt v 7.

Läkaren som jag träffade i dag som även är gynekolog och jobbade på förlossningen sa att det va för tidigt att testa eftersom det bara hade gått 14 dagar sen vi satte in. Jaja vi håller våra tummar :)
    Vilket datum gav kliniken dig? Jag har fått 2,5 veckor efter insättning.

Nej, så har det varit alla mina fem graviditeter också. Jag har varit skengravid fler gånger än jag har varit gravid. Därför försöker jag att inte känna efter så mycket. Jag har ändå fel varje gång. Och för mig sitter inte min ångest i själva +:et. Utan i missfallsoron. Så idag tänker jag nästan som att det vore skönt om det inte var plus. För då kanske vi kan göra om det hela och få fler ägg att välja ibland. Inte bara ta det ägg som blev. Konstiga tankar, jag vet. Men jag vill verkligen inte bli gravid och få ännu ett till missfall. Utan jag vill bli gravid med det bästa ägget.
  • Milla8101
    Emsoff skrev 2017-02-04 19:31:17 följande:

Vilket datum gav kliniken dig? Jag har fått 2,5 veckor efter insättning.

Nej, så har det varit alla mina fem graviditeter också. Jag har varit skengravid fler gånger än jag har varit gravid. Därför försöker jag att inte känna efter så mycket. Jag har ändå fel varje gång. Och för mig sitter inte min ångest i själva +:et. Utan i missfallsoron. Så idag tänker jag nästan som att det vore skönt om det inte var plus. För då kanske vi kan göra om det hela och få fler ägg att välja ibland. Inte bara ta det ägg som blev. Konstiga tankar, jag vet. Men jag vill verkligen inte bli gravid och få ännu ett till missfall. Utan jag vill bli gravid med det bästa ägget.

Jag fick testdag 13 dagar efter insättning, det låter lite tidigt.

Förstår din oro och även dina tankar :) håller tummarna att det är guldägget du har fått tillbaka! :)
  • Emsoff
    Milla8101 skrev 2017-02-04 20:36:32 följande:

Förstår din oro och även dina tankar :) håller tummarna att det är guldägget du har fått tillbaka! :)
    Vi håller tummarna åt varann! <3
  • Milla8101
    Emsoff skrev 2017-02-04 20:41:07 följande:

Vi håller tummarna åt varann! <3

Det gör vi :)
  • ammela
    Milla8101 skrev 2017-02-04 20:36:32 följande:

Undra om den baseras på ens egna cykel. Tänker att om man har en kort lutefas (stavning?!) så kanske det är därför man får ett snabbare testdatum?

Eller ändras hela cykeln av alla hormoner?

Bara en tanke :)
Svar på tråden IVF Januari 2017