• Milla8101

IVF Januari 2017

Hej

Är det någon mer som drar igång med Ivf nu i Januari, själv så börjar vi med medicinering imorgon. Tänkte vi kunde följas åt på vägen kanske.

Naturligtvis så åkte jag även på en rejäl förkylning nu på nyår lagom till start :(

Jag är 36 år och min sambo är 38 år, vi har en pojk på 5 år, som kom till på vanligt vis.

Även då var det svårt att bli gravid. Så nu tog vi tag i det, jag hade väldigt lågt Amh värde 0,3 låg det på. 4-5 folliklar på varje sida men ganska små. Ena äggledaren var typ sluten så på den siden var det kört för äggen att ta sig igenom. Inte konstigt att det har tagit tid, nu i efterhand så har vi undrat varför vi inte tog tag i det tidigare.

Men nu är vi igång, vi håller alla tummar vi kan för att det ska gå vägen, har ju inte så många försök tyvärr :(

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-08 20:15
    Vi som är med i denna tråd!

Camilla (jag) 36 år, korta protokollet, 4 jan, äggplock v. 2-3, ivf 1
    Ammela 31år, långa protokollet, 17 jan , äggplock v 7, ivf 1
    Anna 30 år, långa protokollet , 25 okt , äggplock v 5, ivf 1
    Sofia 27 år, korta protokollet, 14 jan, äggplock v 4, ivf 1

Jag fyller på eftersom.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-10 17:43
    Sara 25 år, korta protokollet, ca 25 jan, äggplock ? Ivf 1
    Candra 26 år, korta protokollet, ca 11/1
    Jenny 35 år, korta protokollet, 20/1 ivf 2 (syskonförsök)
    Emma 38 år, långa protokollet, 11/1 äggplock v. 4, ivf 1
    Sandra 27 år, x protokollet, äggplock v? , ivf 1
    Karin 35 år, korta protokollet, 4/1 ivf 1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-13 06:45
    Sandra 31 år, långa protokollet, äggplock ? Ivf 1
    AnnZoo 81, långa protokollet, äggplock v.3 ivf 1
    Ivfbullen 30 år korta protokollet, sprutstart 11/1, ivf 2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-15 17:21
    Sandra 25 år, korta protokollet, sprutstart 12/1, ca äggplock v 4,

• Svar på tråden IVF Januari 2017
  • Emsoff
    Milla8101 skrev 2017-02-16 21:57:21 följande:
    Nä visst är det sjukt, först 36000 för ett försök, 2000kr för frysning och nu 16000 för att sätta in det. Sjuka pengar. Skönt att ni får tillbaka pengar :)

Min sambo är väldigt duktig på att googla om saker och ting, han hittade ett bebis klister som dom tydligen använder i Danmark vid ivf, något som tydligen ska göra så att embryot fastnar lättare. Något som du hört lr läst om? Många har använd det i Sverige oxå.

Det är kanske det ni behöver, nån tar kommandot över er. Det är säkert dådet händer!

Haha min sambo är likadan, han klarar knappt av att se blod:)
    Verkligen! Mycket pengar är det. Min hemmaklinik verkar ha samma upplägg. I Falun ingår 1 FET ser det ut som. Men jag fick ju inte ens ett ägg till frysen förra gången. Så vi försöker nog få till ett paket här i Stockholm med 3 äggplock+Färsk återföring. Blir det ägg till frysen så får vi ta ställning då.
  • Milla8101
    Emsoff skrev 2017-02-16 22:43:42 följande:

Verkligen! Mycket pengar är det. Min hemmaklinik verkar ha samma upplägg. I Falun ingår 1 FET ser det ut som. Men jag fick ju inte ens ett ägg till frysen förra gången. Så vi försöker nog få till ett paket här i Stockholm med 3 äggplock+Färsk återföring. Blir det ägg till frysen så får vi ta ställning då.

Vi fick inte ens ta paket om 3 äggplock, har tydligen inte oddsen på våran sida. Får betala varje försök om vi nu skulle välja 3 gånger, vilket vi inte kommer att göra.
  • Emsoff
    Milla8101 skrev 2017-02-16 23:34:48 följande:
    Vi fick inte ens ta paket om 3 äggplock, har tydligen inte oddsen på våran sida. Får betala varje försök om vi nu skulle välja 3 gånger, vilket vi inte kommer att göra.
    Varför fick ni inte det?
  • Milla8101
    Emsoff skrev 2017-02-17 08:01:01 följande:

Varför fick ni inte det?

Fick inte det till mig riktigt, dom sa att vi inte har oddsen på våran sida (lågt Amh)och då är det onödigt att ta ett 3 paket. Kändes som att dom dömde ut det från början. Vi är ju snart uppe i dom pengarna ändå.
  • Emsoff
    Milla8101 skrev 2017-02-17 08:20:42 följande:
    Fick inte det till mig riktigt, dom sa att vi inte har oddsen på våran sida (lågt Amh)och då är det onödigt att ta ett 3 paket. Kändes som att dom dömde ut det från början. Vi är ju snart uppe i dom pengarna ändå.
    Låter konstigt tycker jag :(
  • Mischa
    Milla8101 skrev 2017-02-16 17:09:26 följande:

Många tråkiga inlägg nu, usch jag lider med er alla.

Även vi fick besked idag, det var som vi trodde. Ett tidigt missfall (biokemiskt som det heter ) fick vi förra vecka. Därför Har jag inte orkat att skriva här inne.

Det har varit fruktansvärt, från att ha svagt plus till att det blev starkare och även att Hcg ökade, till nu.... minus. :( Hade vart skönare och få ett minus direkt.

Man har hoppat mellan glädje och förtvivlan.

Jag hoppas att ni som inte testat än lyckas bättre.

Vi drar igång igen nu i mars med vårat frysta och hoppas att det är guldägget som ligger och väntar på oss!

Vad tråkigt!! Hemskt att kastas mellan hopp och förtvivlan så där. Nästa gång är det säkert er tur!

Håller tummarna för alla här inne som behöver börja om på nytt. Och ni som plussat också såklart.
  • ammela
    Milla8101 skrev 2017-02-16 17:09:26 följande:

Många tråkiga inlägg nu, usch jag lider med er alla.

Även vi fick besked idag, det var som vi trodde. Ett tidigt missfall (biokemiskt som det heter ) fick vi förra vecka. Därför Har jag inte orkat att skriva här inne.

Det har varit fruktansvärt, från att ha svagt plus till att det blev starkare och även att Hcg ökade, till nu.... minus. :( Hade vart skönare och få ett minus direkt.

Man har hoppat mellan glädje och förtvivlan.

Jag hoppas att ni som inte testat än lyckas bättre.

Vi drar igång igen nu i mars med vårat frysta och hoppas att det är guldägget som ligger och väntar på oss!

Åh nej. Lider med er!! Skickar all styrka jag kan så ni orkar fortsätta!
  • anina
    Milla8101 skrev 2017-02-17 08:20:42 följande:
    Låter som de menar att de skulle förlora pengar på det. Får de verkligen göra så?
  • anina
    Milla8101 skrev 2017-02-16 22:02:42 följande:
    Det behöver ju inte betyda något. Nu gick det ju inte vägen för mig, men det finns dom som blöder i början. Håller tummarna att det dyker upp ett plus :)
    Tack. =)

Jag blöder ganska mycket. Som en vanlig mens ungefär. Så det känns inte så positivt. Igår var det en del slem också. Och nu i eftermiddag så var det en konstig konsistens i bindan, ungefär som om man hade smetat röd chokladpudding där. Ursäkta detaljerna. 
  • Milla8101
    anina skrev 2017-02-17 13:32:59 följande:

Tack. =)

Jag blöder ganska mycket. Som en vanlig mens ungefär. Så det känns inte så positivt. Igår var det en del slem också. Och nu i eftermiddag så var det en konstig konsistens i bindan, ungefär som om man hade smetat röd chokladpudding där. Ursäkta detaljerna. 

Åhh va tråkigt :( jag hade oxå något konstigt i bindan. En geleklump och något väldigt segt.

Lider med er!
Svar på tråden IVF Januari 2017