• Milla8101

IVF Januari 2017

Hej

Är det någon mer som drar igång med Ivf nu i Januari, själv så börjar vi med medicinering imorgon. Tänkte vi kunde följas åt på vägen kanske.

Naturligtvis så åkte jag även på en rejäl förkylning nu på nyår lagom till start :(

Jag är 36 år och min sambo är 38 år, vi har en pojk på 5 år, som kom till på vanligt vis.

Även då var det svårt att bli gravid. Så nu tog vi tag i det, jag hade väldigt lågt Amh värde 0,3 låg det på. 4-5 folliklar på varje sida men ganska små. Ena äggledaren var typ sluten så på den siden var det kört för äggen att ta sig igenom. Inte konstigt att det har tagit tid, nu i efterhand så har vi undrat varför vi inte tog tag i det tidigare.

Men nu är vi igång, vi håller alla tummar vi kan för att det ska gå vägen, har ju inte så många försök tyvärr :(

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-08 20:15
    Vi som är med i denna tråd!

Camilla (jag) 36 år, korta protokollet, 4 jan, äggplock v. 2-3, ivf 1
    Ammela 31år, långa protokollet, 17 jan , äggplock v 7, ivf 1
    Anna 30 år, långa protokollet , 25 okt , äggplock v 5, ivf 1
    Sofia 27 år, korta protokollet, 14 jan, äggplock v 4, ivf 1

Jag fyller på eftersom.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-10 17:43
    Sara 25 år, korta protokollet, ca 25 jan, äggplock ? Ivf 1
    Candra 26 år, korta protokollet, ca 11/1
    Jenny 35 år, korta protokollet, 20/1 ivf 2 (syskonförsök)
    Emma 38 år, långa protokollet, 11/1 äggplock v. 4, ivf 1
    Sandra 27 år, x protokollet, äggplock v? , ivf 1
    Karin 35 år, korta protokollet, 4/1 ivf 1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-13 06:45
    Sandra 31 år, långa protokollet, äggplock ? Ivf 1
    AnnZoo 81, långa protokollet, äggplock v.3 ivf 1
    Ivfbullen 30 år korta protokollet, sprutstart 11/1, ivf 2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-15 17:21
    Sandra 25 år, korta protokollet, sprutstart 12/1, ca äggplock v 4,

• Svar på tråden IVF Januari 2017
  • CarolineJL
    Jenny1981 skrev 2017-02-18 12:12:19 följande:

Grattis!!! :)

Själv har jag testdag på måndag å tiden går så sakta...

Tack fina du! Vet precis hur det känns. Jag tjuvtestade i torsdags. Var ett svagt svagt streck som knappt syntes. Köpte CB och testade efteråt för jag blev så ivrig men då var det inte morgonurin så då stod det inte gravid. Blev så himla ledsen. Men idag så..! Stort lycka till!
  • CarolineJL
    Villbligravidpcos skrev 2017-02-18 12:30:21 följande:

Har testdag på fredag med en 5 dagars, har inga symptom alls... :(

Jag hade inte heller några symtom, mår precis som vanligt. Så det kan även vara ett gott tecken. Lycka till! <3
  • amandahyytiainen

Hej, jag hoppar in här och hoppas på hjälp!

Först och främst är det skönt att kunna dela med sig av sina tankar och funderingar så man får "lätta lite på trycket" så att säga.

Jag och min sambo började med det korta protokollet nu i måndags med gonal-f och igår la vi även till Orgalutran.

Nu till min fråga:

Finns det nån eller några här inne som använt de korta protokollet med just Gonal-F och Orgalutran? Hur många dagar i följd ska man ta Orgalutran?

Min läkare på kliniken berättade för mig när jag ringde med minnet är bra men kort så jag har glömt om man tar den en gång eller fram tills ultraljudet (mitt ultraljud är nu på måndag 20/2)?

Finns det någon här som kan hjälpa mig?

Mvh

Nervös tjej

• Milla8101
    amandahyytiainen skrev 2017-02-18 13:25:26 följande:

Hej, jag hoppar in här och hoppas på hjälp!

Först och främst är det skönt att kunna dela med sig av sina tankar och funderingar så man får "lätta lite på trycket" så att säga.

Jag och min sambo började med det korta protokollet nu i måndags med gonal-f och igår la vi även till Orgalutran.

Nu till min fråga:

Finns det nån eller några här inne som använt de korta protokollet med just Gonal-F och Orgalutran? Hur många dagar i följd ska man ta Orgalutran?

Min läkare på kliniken berättade för mig när jag ringde med minnet är bra men kort så jag har glömt om man tar den en gång eller fram tills ultraljudet (mitt ultraljud är nu på måndag 20/2)?

Finns det någon här som kan hjälpa mig?

Mvh

Nervös tjej

Hej

Jag gjorde korta protokollet med både gonal f o orgalutran, det är nog olika från person till person men jag tog både tills hon sa till mig, så för mig blev det 8 sprutor med orgalutran. Men har du inte gjort något ul än så ska du säkerligen använda tills du ska dit.

Lycka till!
  • Milla8101
    CarolineJL skrev 2017-02-18 10:32:11 följande:

Jag kan inte fatta att detta är sant - känns som jag ljuger och att detta inte kan hända oss. Men idag fick vi besked att vårt enda ägg som befruktades blev det ägget vi väntat på - jag är gravid! Längtar efter måndag då jag kan ringa kliniken och berätta. All denna längtan och väntan.. nu hoppas jag verkligen allt ska gå bra för oss och alla ni som kämpar! <3

Stort Grattis!! Så skönt :)
  • Milla8101

[quote=77422678][quote-nick]Xantan85 skrev 2017-02-17 20:00:36 följande:[/quote-nick]Så himla tråkigt med alla trista besked och skitblödningar... men jag hoppas på er alla inom en snar framtid!

Vi var på tidigt vul i dag för att kolla mina överstimulerade äggstockar!

Vi såg en liiiiten liten hinnsäck som var typ 4 mm! Inget mer syntes men eftersom vi inte såg någonting alls i måndags så var det ju toppen! ? min läkare sa att de var helt normalt för att vara i vecka 5+1 även om man ibland kunde se en större hinnsäck så var den inom normalkurvan! Men oro finns ju alltid såklart! Men jag ska försöka njuta allt jag kan!

Äggstockarna har dock inte minskat i storlek så jag blir fortsatt sjukskriven och beordrad vila och åter vila...!!!

Återbesök om en vecka!![/

Va skönt att få sett lite iaf, nästa vecka ser ni säkert lite mer :) Grattis!

• Milla8101
    Villbligravidpcos skrev 2017-02-18 12:30:21 följande:

Har testdag på fredag med en 5 dagars, har inga symptom alls... :(

Fast det behöver man inte ha, ibland så känner man lite stickningar och sånt i magen utan att tänka på det, har man blivit spontant gravid så vet man ju inte att man är gravid förrän mensen är sen :)

Lycka till, håller tummarna. :)
  • Jenny1981
    CarolineJL skrev 2017-02-18 13:15:02 följande:
    Tack fina du! Vet precis hur det känns. Jag tjuvtestade i torsdags. Var ett svagt svagt streck som knappt syntes. Köpte CB och testade efteråt för jag blev så ivrig men då var det inte morgonurin så då stod det inte gravid. Blev så himla ledsen. Men idag så..! Stort lycka till!
    Tackar, ja det är svårt att stå emot teststickor :) men jag har inte testat än, vet att jag skulle bli rätt knäckt om jag såg Inte gravid. Bara att vänta :)
  • Jenny1981

Då har jag äntligen testat :) 
    Dock tycker jag att teststickan är lite väl svag :/ plus att jag börjar få ont i höger sida, så  jag är lite rädd att det går åt fel håll...
    men men nu är det bara hoppas att det håller i sig fram till UL 16 mars.
Svar på tråden IVF Januari 2017