• Milla8101

IVF Januari 2017

Hej

Är det någon mer som drar igång med Ivf nu i Januari, själv så börjar vi med medicinering imorgon. Tänkte vi kunde följas åt på vägen kanske.

Naturligtvis så åkte jag även på en rejäl förkylning nu på nyår lagom till start :(

Jag är 36 år och min sambo är 38 år, vi har en pojk på 5 år, som kom till på vanligt vis.

Även då var det svårt att bli gravid. Så nu tog vi tag i det, jag hade väldigt lågt Amh värde 0,3 låg det på. 4-5 folliklar på varje sida men ganska små. Ena äggledaren var typ sluten så på den siden var det kört för äggen att ta sig igenom. Inte konstigt att det har tagit tid, nu i efterhand så har vi undrat varför vi inte tog tag i det tidigare.

Men nu är vi igång, vi håller alla tummar vi kan för att det ska gå vägen, har ju inte så många försök tyvärr :(

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-08 20:15
    Vi som är med i denna tråd!

Camilla (jag) 36 år, korta protokollet, 4 jan, äggplock v. 2-3, ivf 1
    Ammela 31år, långa protokollet, 17 jan , äggplock v 7, ivf 1
    Anna 30 år, långa protokollet , 25 okt , äggplock v 5, ivf 1
    Sofia 27 år, korta protokollet, 14 jan, äggplock v 4, ivf 1

Jag fyller på eftersom.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-10 17:43
    Sara 25 år, korta protokollet, ca 25 jan, äggplock ? Ivf 1
    Candra 26 år, korta protokollet, ca 11/1
    Jenny 35 år, korta protokollet, 20/1 ivf 2 (syskonförsök)
    Emma 38 år, långa protokollet, 11/1 äggplock v. 4, ivf 1
    Sandra 27 år, x protokollet, äggplock v? , ivf 1
    Karin 35 år, korta protokollet, 4/1 ivf 1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-13 06:45
    Sandra 31 år, långa protokollet, äggplock ? Ivf 1
    AnnZoo 81, långa protokollet, äggplock v.3 ivf 1
    Ivfbullen 30 år korta protokollet, sprutstart 11/1, ivf 2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-15 17:21
    Sandra 25 år, korta protokollet, sprutstart 12/1, ca äggplock v 4,

• Svar på tråden IVF Januari 2017
  • InnanVäntansTider
    Life02 skrev 2017-02-11 21:45:11 följande:

En fundering....

vi har 3 ägg i frysen och ska göra FET om 1 månad. Tar man ägglossningsspruta då eller man kör helt i sin egna cycel? Vad händer om man inte får ägglossning?

Du kanske fått svar men jag missade det i så fall. Det är olika på olika kliniker - på min tar man ägglossningsspruta - vul på dag 11 typ för att kolla när ägglossnings förväntas ske och sen ägglossningsspruta så att man kan göra FET och att det inte infaller lör el sön när kliniken är stängd. Har en kompis som gick på en annan klinik och där gjorde de varken vul eller tog ägglossningsspruta utan hon skulle bara kissa på ägglossningsstickor och ringa när hon fick utslag. Kändes sådär tyckte både hon och jag men nu är hon gravid i v20. Alla kliniker vill ju att det ska funka så de väljar väl metod utifrån vad de tror på. Lycka till med FET! Jag testade positivt på mitt första fet för någon vecka sen med en 5-dagars blastis!
  • Life02
    InnanVäntansTider skrev 2017-02-13 19:32:50 följande:
    Du kanske fått svar men jag missade det i så fall. Det är olika på olika kliniker - på min tar man ägglossningsspruta - vul på dag 11 typ för att kolla när ägglossnings förväntas ske och sen ägglossningsspruta så att man kan göra FET och att det inte infaller lör el sön när kliniken är stängd. Har en kompis som gick på en annan klinik och där gjorde de varken vul eller tog ägglossningsspruta utan hon skulle bara kissa på ägglossningsstickor och ringa när hon fick utslag. Kändes sådär tyckte både hon och jag men nu är hon gravid i v20. Alla kliniker vill ju att det ska funka så de väljar väl metod utifrån vad de tror på. Lycka till med FET! Jag testade positivt på mitt första fet för någon vecka sen med en 5-dagars blastis!
    Tack så mycket!!! Vet faktiskt inte hur det funkar hos oss men tror man kör på sin egna naturliga cycel. Bara att hålla alla tummar att man får ägglossning....
  • Xantan85

Nu börjar jag bli så rädd.. känns som från en dag till en annan så börjar överstimuleringen försvinna... Borde den inte hålla i sig? Såklart skönt att slippa ha ont men jag är så rädd att de ska betyda att de inte bildas mer hormon... nån som har erfarenhet??

• Emsoff
    Xantan85 skrev 2017-02-14 04:18:48 följande:

Nu börjar jag bli så rädd.. känns som från en dag till en annan så börjar överstimuleringen försvinna... Borde den inte hålla i sig? Såklart skönt att slippa ha ont men jag är så rädd att de ska betyda att de inte bildas mer hormon... nån som har erfarenhet??

Tror inte att det behöver betyda något. Det måste ju kunna vända lika fort som det kom? Och någon gång ska det ju vända. Är nog bäst att du frågar din läkare om du oroar dig mycket.
  • anina
    Xantan85 skrev 2017-02-14 04:18:48 följande:

Ring kliniken och fråga. Kram på dig
  • Johanna 1978

Pratade med dom i Malmö idag. 10 ägg är befruktade. Ska dit imorgon för insättning. Dom vill sätta in 2 embryon på mig. Någon annan som fått den frågan?

• Xantan85

Tack!! Min oro har mattats av nu under dagen, slutade ju med lutinus i går och tror att de kan ha haft en del med svullnaden att göra också, idag har jag varit svullen men inte extremt svullen, så jag tror de var de som hände!

• Solen2

Nu har vi varit på vårt uppföljningssamtal. Var riktigt nervös innan, vet dock inte varför. Men som vanligt så befarar man ju alltid det värsta, men det gick bra. De tyckte att vi nästa gång skulle göra samma behandling igen med samma mediciner och doser. Resultatet vi fick var bra (förutom att det inte blev någon graviditet) men som läkaren sa så var statistiken inte på vår sida den här gången. De hade fått ut lagom många ägg (12st) och helt "lagom" många blev befruktade (6st), där fanns det inget att anmärka på. Och spermierna var av bra kvalitet och antal.  
    Han berättade att det hade varit tydligt vilket embryo de skulle sätta tillbaka på dag 2. Och att de fyra andra som de fortsatte odla hade delat sig bra men dock lite för långsamt för att vara bra blastocyster. Så därför frös det inte in några av dem. Och det känns ju bra att höra att de inte bara dog efter någon dag eller så. Känns mer hoppfullt inför nästa omgång.

Så nu ska vi få utskrivet ny medicin och så kan vi starta vid nästa mens i mitten av mars om vi vill.
    Dock så satte han lite griller i huvudet på mig när han sa att vi kan välja när vi vill försöka igen iom att det antagligen blir en julbebis om det tar sig nu i mars.
    Innan så har jag tänkt att det är klart att vi kör i mars, det är ju nästa möjlighet, men nu när han sa att vi fick försöka igen när vi ville så blev jag lite tveksam. Det är ju iof den bästa julklappen man kan få, men ändå....

• Ivf-ulrika

Fy vill bara lägga mig ner och inte gå upp igen!

För 13 dagar sen fick vi ju tillbaka ett 2dg.

Helgen testade jag posetivt men ack den lycka som varar.

I går började jag få en rosa flytning och i morse kom det ut en slemsträng om var lite blodfärgad.

När jag senare när jag på toa kom det färskt blod på pappret ingenting i bindan men bara när jag torkade mig!

Sitter nu och funderar på om jag vill utsätta mig för en helt ny behandling då vi inte fick något ägg till frysen!

Vet att detta va ett deppigt inlägg men behövde få skriva av mig!

• anina
    Ivf-ulrika skrev 2017-02-15 12:20:57 följande:

Fy vill bara lägga mig ner och inte gå upp igen!

För 13 dagar sen fick vi ju tillbaka ett 2dg.

Helgen testade jag posetivt men ack den lycka som varar.

I går började jag få en rosa flytning och i morse kom det ut en slemsträng om var lite blodfärgad.

När jag senare när jag på toa kom det färskt blod på pappret ingenting i bindan men bara när jag torkade mig!

Sitter nu och funderar på om jag vill utsätta mig för en helt ny behandling då vi inte fick något ägg till frysen!

Vet att detta va ett deppigt inlägg men behövde få skriva av mig!

Vad jobbigt. Men är du säker på att det är kört? Har du tagit ett nytt test? 
    Kram på dig
Svar på tråden IVF Januari 2017