• Milla8101

IVF Januari 2017

Hej

Är det någon mer som drar igång med Ivf nu i Januari, själv så börjar vi med medicinering imorgon. Tänkte vi kunde följas åt på vägen kanske.

Naturligtvis så åkte jag även på en rejäl förkylning nu på nyår lagom till start :(

Jag är 36 år och min sambo är 38 år, vi har en pojk på 5 år, som kom till på vanligt vis.

Även då var det svårt att bli gravid. Så nu tog vi tag i det, jag hade väldigt lågt Amh värde 0,3 låg det på. 4-5 folliklar på varje sida men ganska små. Ena äggledaren var typ sluten så på den siden var det kört för äggen att ta sig igenom. Inte konstigt att det har tagit tid, nu i efterhand så har vi undrat varför vi inte tog tag i det tidigare.

Men nu är vi igång, vi håller alla tummar vi kan för att det ska gå vägen, har ju inte så många försök tyvärr :(

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-08 20:15
    Vi som är med i denna tråd!

Camilla (jag) 36 år, korta protokollet, 4 jan, äggplock v. 2-3, ivf 1
    Ammela 31år, långa protokollet, 17 jan , äggplock v 7, ivf 1
    Anna 30 år, långa protokollet , 25 okt , äggplock v 5, ivf 1
    Sofia 27 år, korta protokollet, 14 jan, äggplock v 4, ivf 1

Jag fyller på eftersom.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-10 17:43
    Sara 25 år, korta protokollet, ca 25 jan, äggplock ? Ivf 1
    Candra 26 år, korta protokollet, ca 11/1
    Jenny 35 år, korta protokollet, 20/1 ivf 2 (syskonförsök)
    Emma 38 år, långa protokollet, 11/1 äggplock v. 4, ivf 1
    Sandra 27 år, x protokollet, äggplock v? , ivf 1
    Karin 35 år, korta protokollet, 4/1 ivf 1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-13 06:45
    Sandra 31 år, långa protokollet, äggplock ? Ivf 1
    AnnZoo 81, långa protokollet, äggplock v.3 ivf 1
    Ivfbullen 30 år korta protokollet, sprutstart 11/1, ivf 2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-15 17:21
    Sandra 25 år, korta protokollet, sprutstart 12/1, ca äggplock v 4,

• Svar på tråden IVF Januari 2017
  • Ivf-ulrika
    anina skrev 2017-02-15 12:27:07 följande:

Vad jobbigt. Men är du säker på att det är kört? Har du tagit ett nytt test? 

Kram på dig

Jo jag har tagit nytt test som va posetivt..men tar ju någon dag innan hcg är ute ur kroppen..men vet ju inte om det är kört men känns så!
  • Pysselina
    Ivf-ulrika skrev 2017-02-15 12:20:57 följande:

Fy vill bara lägga mig ner och inte gå upp igen!

För 13 dagar sen fick vi ju tillbaka ett 2dg.

Helgen testade jag posetivt men ack den lycka som varar.

I går började jag få en rosa flytning och i morse kom det ut en slemsträng om var lite blodfärgad.

När jag senare när jag på toa kom det färskt blod på pappret ingenting i bindan men bara när jag torkade mig!

Sitter nu och funderar på om jag vill utsätta mig för en helt ny behandling då vi inte fick något ägg till frysen!

Vet att detta va ett deppigt inlägg men behövde få skriva av mig!

Hej! Är i samma situation som du med blod sen i morse. Dock kände jag ganska starkt redan i måndags att "det var kört". Men officiellt gravtest är på lördag för mig, så då får jag definitivt svar.

Förstår helt och hållet dina funderingar kring ny behandling.  Jag upplevde det som himla jobbigt att bli så påverkad av hormoner.  
    Började kolla upp lite med äggdonationer också, trodde att jag som mottagare skulle slippa de flesta medicinerna då... men nu läser jag lite mer och det låter som man typ får samma... gaaaah! Jag får ta reda på mer.

Ta hand om dig Ulrika!!!
  • Skummen
    Ivf-ulrika skrev 2017-02-15 12:20:57 följande:

Fy vill bara lägga mig ner och inte gå upp igen!

För 13 dagar sen fick vi ju tillbaka ett 2dg.

Helgen testade jag posetivt men ack den lycka som varar.

I går började jag få en rosa flytning och i morse kom det ut en slemsträng om var lite blodfärgad.

När jag senare när jag på toa kom det färskt blod på pappret ingenting i bindan men bara när jag torkade mig!

Sitter nu och funderar på om jag vill utsätta mig för en helt ny behandling då vi inte fick något ägg till frysen!

Vet att detta va ett deppigt inlägg men behövde få skriva av mig!

Fy så jobbigt! Lider med dig. Jag fick lite blod i måndags när jag torkade mig. Inget igår och sedan nu imorse också en fläck. Rinner det hela tiden hos dig? Har du några gravsymptom?

Så typiskt att lyckan ska vara kortvarig. Hoppas verkligen att det håller kvar sig för dig!
  • Ivf-ulrika
    Skummen skrev 2017-02-15 14:33:30 följande:

Fy så jobbigt! Lider med dig. Jag fick lite blod i måndags när jag torkade mig. Inget igår och sedan nu imorse också en fläck. Rinner det hela tiden hos dig? Har du några gravsymptom?

Så typiskt att lyckan ska vara kortvarig. Hoppas verkligen att det håller kvar sig för dig!

Så jobbigt! Nej rinner inte hela tiden det har som avtagit nu men började få rosa flytningar redan i fredags men de avtog då!

Har lite grav symtom kissar på natten och lite ömmande bröst ..men inte mer än så!

Hur mår du och har du grav symtom?
  • Skummen
    Ivf-ulrika skrev 2017-02-15 16:33:06 följande:

Så jobbigt! Nej rinner inte hela tiden det har som avtagit nu men började få rosa flytningar redan i fredags men de avtog då!

Har lite grav symtom kissar på natten och lite ömmande bröst ..men inte mer än så!

Hur mår du och har du grav symtom?

Jag plussade 3/2 på RD 15. Har ömma bröst och sedan igår sjukligt illamående. Men ändå så orolig när det kommer rött. Funderar på om det är över eller inte. Hoppas men rött är väl aldrig ett gott tecken.
  • Fru Justitia

Jag hoppas att ni som inte testar får ett plus!!

Själv har jag idag fått mens. Kände att det gjorde ont som det brukar göra vid mens och inte samma smärta som känns när det växer och gror. Gick på toa på jobbet och konstaterade att det var blod.

Där rann det sista hoppet ur mig....

Så ledsen och besviken...!!

Allt verkade så bra denna gång med allt och fick tillbaka en superfin blastocyst (5dgr), men nej det verkar inte vara vår tur eller ens vårt år....

Inget går som det ska....

Har TD på lör men känns helt meningslöst. Jag känner att det inte är något.

Så här gick musten ur mig totalt..,

Håller tummarna för er andra som ruvar el är på gång att det går fint och bra för er.

Jag checkar snart ut....

Tack för att ni finns - skönt att läsa och se om

andra som upplever och går igenom samma saker.

Kram

• Pysselina
    Fru Justitia skrev 2017-02-15 21:43:24 följande:

Jag hoppas att ni som inte testar får ett plus!!

Själv har jag idag fått mens. Kände att det gjorde ont som det brukar göra vid mens och inte samma smärta som känns när det växer och gror. Gick på toa på jobbet och konstaterade att det var blod.

Där rann det sista hoppet ur mig....

Så ledsen och besviken...!!

Allt verkade så bra denna gång med allt och fick tillbaka en superfin blastocyst (5dgr), men nej det verkar inte vara vår tur eller ens vårt år....

Inget går som det ska....

Har TD på lör men känns helt meningslöst. Jag känner att det inte är något.

Så här gick musten ur mig totalt..,

Håller tummarna för er andra som ruvar el är på gång att det går fint och bra för er.

Jag checkar snart ut....

Tack för att ni finns - skönt att läsa och se om

andra som upplever och går igenom samma saker.

Kram

Ta hand om dig!! Förstår att det är kämpigt just nu. Hoppas du hittar tillbaka till energin och känna vad som blir bästa nästa steg.
    Kram på dig!!!
  • anina

Tjuvtestade idag. Har td på söndag men det har gått 9 dagar sen vi återförde en 5 dagars blastocyst.

Det var ett tydligt icke gravid.

Kanske kan det ändras till söndag. Vad tror ni? Det känns kört.

• Johanna 1978

Varit i Malmö nu och fått insatt embryon. Det blev 7 ägg till frysen. Jag hoppas verkligen att dom tar sig men ändå skönt att ha dom i frysen. Jag ska börja med crinone gel nu. Har läst lite om det och många skriver att det är väldigt kladdigt. Någon som kan tipsa om vilken tid som är bäst? Morgon eller kväll och är det så himla kladdigt som folk skriver? Frågade min läkare på rmc och hon sa bara att jag kunde bestämma själv.

• Emsoff
    anina skrev 2017-02-16 08:30:11 följande:

Tjuvtestade idag. Har td på söndag men det har gått 9 dagar sen vi återförde en 5 dagars blastocyst.

Det var ett tydligt icke gravid.

Kanske kan det ändras till söndag. Vad tror ni? Det känns kört.

Går inte att svara på din fråga. Våra kroppar fungerar så himla olika! Men så länge som man inte både blöder och det är negativt när det gått cirka 14 dagar efter ÄP så tycker jag att det finns hopp kvar.
Svar på tråden IVF Januari 2017