IVF februari 2017
Våran resa började i april 2016 efter 2.5 års försök på egen hand. Fattade modet till mig och kontaktade gyn och vi fick genomgå en "barnlöshetsutredning" pga sommarstängt så fick vi träffa en barnmorska först i mitten av augusti. Innan besöken fick jag lämna massor av blodprover och min sambo fick lämna spermaprov. Enligt proverna som togs så såg allt "bra" ut. Fick göra en hss undersökning under första besöket och allt såg bra ut även där "nere", dem hittade ingen direkt orsak till våran barnlöshet.
Vi fick remiss till en ivf klinik och var på första besöket där 2/11 förra året. Tanken var att vi skulle börja med sprutorna redan då men tyvärr hittade dem en cysta i min ena äggstock. Fick äta provera i 10 dagar och sedan hade dem "såklart" julledigt. Skulle kontakta dem när min decemberblödning kom och i samma veva bokades ett UL. Var och gjorde UL 11/1 och då såg allt bra ut som tur var, sammanlagt 15 äggblåsor syntes då.
Sprutstart när januari mensen kommer (gissar att den kommer i början av februari) fick rubbning i min annars regelbundna cykel i samband med provera. Spännande och följa andra som befinner sig på samma resa :)