• pigan86

IVF februari 2017

Inuti bubblan skrev 2017-02-10 08:47:18 följande:
    Kan tänka mig att de är tufft att ha långt till kliniken. Vi har bara 15 min bilresa till Sahlgrenska. Dock jobbar jag som sjuksköterska på just Sahlgrenska så är där jämt känns det som! Litet jobbigt att de är så nära också på de sättet. Inte alltid jag har lust att risker att springa på kollegor direkt efter ÄP eller efter dåliga nyheter :/
    Det kan jag tänka mig :/
    Inge kul att ha kollegor ett stenkast bort från privata ärenden. Tur de är sekretess så man inte behöver känna att "alla" vet också.
  • pigan86
    Sjuttiosjuan skrev 2017-02-10 09:08:05 följande:
    Ja, man börjar ju känna sig rätt van vid allt sprutande, vårt tredje försök nu:)

Fast första gången jag kombinerar 2 olika hormoner så nu blir det två sprutor varje kväll. Sån tur man inte är spruträdd! Däremot känner jag direkt i magen efter första sprutdagen, har tagit några dagar senare. Fast även om det gör ont så är det skönt med en reaktion som bekräftar att det händer något därinne:(
    Jag är spruträdd men är stolt att jag klarat av de så pass bra som jag gjort. Är öm på magen nu efter alla sprutor, har tagit sprutor nu i 12 dagar så känns som att jag stucker överallt nu. Hoff :)
  • pigan86
    Nube skrev 2017-02-10 11:45:33 följande:

Tyvärr inga bra besked idag utan vi måste avbryta behandlingen för denna gång. Cystan har troligen påverkat resultatet och blåsorna var små och inte alls vuxit som de ska. Bara en större blåsa fanns. Så nu måste jag vänta en mens och sedan ska vi planera en ny behandling med andra mediciner. Känns tungt men försöker hålla hoppet uppe!

Nej vad tråkigt att höra :( <3
    Kram till er
  • pigan86

Sputdag 14 idag och sista sprutorna för detta försök, förutom ovitelle som jag ska ta imorgonkväll.

Känner mig svullen och "bubblig". Magen känns spänd och hur jag är sitter så känns de oskönt.

Fick en hemsk flytning tidigare idag, kändes som att jag kissade på mig. Har ni andra varit med om de? Tagit gonal-f och orgalutran.

• pigan86
    Witttra skrev 2017-02-11 23:54:47 följande:
    Skönt med snart slut på sprutorna! Ang flytningar av hormonerna så har jag så under hela sprutperioden typ. Det är hemskt! Lycka till på äggplocket!
    Verkligen äckligt. Man känner sig inte direkt fräsch :/

Börjar bli riktigt nervös inför tisdagen, men det ska nog gå bra. Försöker att inte tänka så mkt på de :)
  • pigan86
    FiaW skrev 2017-02-12 11:50:43 följande:

Hjälp!! Väntar ju på min mens efter nedregleringen för att kunna börja med sprutorna och eftersom jag inte fått min mens än tog jag för säkerhetsskull ett grav-test i morse och det visar positivt!! Kliniken är stängd så jag kan inte ringa och fråga om jag ska fortsätta med sprayen.

Undrar om testet kan visa positivt även om man inte är gravid?! Om Synarel kanske kan visa fel?! Hjälp, vågar inte hoppas och riskera att bli fruktansvärt besviken igen..

Men gud vad kul, hoppas för er del att de är ett "riktigt" plus och att det fungerade normalavägen för er <3 <3
  • pigan86
    Busfrö10 skrev 2017-02-12 15:37:18 följande:

Då har vi varit och stoppat in en liten blastocyst!

Av våra 11 ägg var 10 mogna, 7 blev befruktade, och 2 överlevde till nu. Så ett av de ligger och gror i mig nu =)

Det andra ska de odla på tills imorgon och förhoppningsvis stoppa i frysen.

Nu är det bara att fortsätta med Lutinus och njuta av att vara med ett litet embryo =)

Grattis till ett så fint resultat!
    Kram
  • pigan86
    Popetot skrev 2017-02-13 11:23:17 följande:

Äggplock gjort! Grät mig genom det. De andra gångerna har det gått bra men denna gången gjorde det väldigt ont. Fick ut 19 ägg!! Helt galet. Trodde det skulle bli färre denna gång men icke. Gissar att kanske hälften är mogna men det får vi veta i morgon när dom ringer. Nu ska jag bara ligga på soffan hela dagen och bli ompysslad. Tufft för min man att se vilken skillnad det var på mig denna gång mot förra. Kände sig hjälplös.

19 ägg! Waoo det var ju jätte bra.

Passa på och mys o bli ompysslad <3 Vi ska på äggplock imorgon och är så sjukt nervös nu, mår nästan illa + att jag har helvetisk mensvärk :(
  • pigan86
    FiaW skrev 2017-02-13 12:20:58 följande:

Har pratat med kliniken nu och hon sa bara ett stort grattis och att vi skulle försöka njuta av situationen så mycket vi kunde. Det var rätt att jag slutat med nässprayen.
    Hon sa också att det inte alls var ovanligt att kvinnor blev gravida under nedregleringen. Min teori är att det var bra för min kropp att dämpa de egna hormonerna lite, skulle inte förvåna mig om ganska många kvinnor har östrogen-dominans pga bl.a. p-piller och att den obalansen ställer till det för fertiliteten.

Eftersom jag haft två MF tidigare är jag såklart jätterädd att det ska hända igen, men jag ska ändå försöka njuta.
    Jag har bestämt mig för att ta ett graviditetstest till snart, ifall det andra ev. skulle kunna ha visat fel.

Det här är så osannolikt!!

Njut och försök "glömma bort" dina tidigare mf. Denna gång är en helt annan sak, njut och mys på bara <3 och än en gång ett jätte stort grattis till er
  • pigan86
    Popetot skrev 2017-02-13 12:54:28 följande:
    Det ska jag :) Hoppas jag inte skrämt upp dig med mitt ägplock idag. De andra två har som sagt varit mycket enklare. Jag håller tummarna för dig i morgon!
    Jag är en mespropp när de kommer till smärta så förväntar man inte att det ska vara smärtfritt faktiskt. Blir nog en pärs men det är de förhoppningsvis värt i slutändan ;)
Svar på tråden IVF februari 2017