• pigan86

IVF februari 2017

Sjuttiosjuan skrev 2017-02-13 14:09:31 följande:
    Det kommer gå toppen! Båda mina äggplock har varit i princip smärtfria men jag har ju bara fått ut ägg också, det spelar så klart roll. Men oroa dig inte, du kommer klara det galant!!!

Planera inte in något efter bara, man blir utmattad både fysiskt och mentalt.

Kram och lycka till!
    Min karl hade planerat en dejtkväll imorgon, är ju trots allt alla hjärtansdag. Som TUR är så hade han inte bokat bord nånstans, däremot har han bokat hotell till oss. Så mys uppe på hotellrummet är de enda jag vågade lova honom. Men de blir nog bra ändå, ligga i sängen och kolla film + roomservice :)

Kramar
  • pigan86
    Jessa01 skrev 2017-02-13 14:14:58 följande:
    Fortsatt samma dos. Läkaren förberedde oss på att det ev inte blir äggplock
    Håller tummarna att äggen växer ikapp så ni slipper avbryta <3 kram
  • pigan86
    Millilo skrev 2017-02-13 15:26:04 följande:
    Mysa på hotell låter perfektGlad. De sa till mig att det ändå räknas som en operation och att man ska bete sig därefter, alltså typ vara hemma och ta det lugnt. Jag slappade hela kvällen, hade dock rätt ont. Kände mig ändå skönt avslappnad av morfinet och det lugnande.
    Då är nog hotell de enda rätta för mig, har svårt att slappna av hittar alltid på saker att göra fast jag borde vila. Tur min karl hade planer på att skämma bort mig, vanligtvis brukar vi inte fira alla hjärtansdag :)
  • pigan86
    Caarina1985 skrev 2017-02-13 17:40:40 följande:
    Vad mysigt ni kommer ha det med Hotell mys och allt. Det kan behövas efter ett äggplock. Det brukar kännas lite efteråt.

I fredags när bedövningen och smärtstillande släppte gick jag som tant Agda 97 år, det enda som saknades var rollatorn.

Håller alla tummar för er imorgon. Både Sofia & Nils-Gunnar är otroligt skickliga. Vet du vem av dom som har operation imorgon? Och passa på att mata personalen med frågor när ni ändå är där.

Kör försiktigt ner, var ute i god tid så ni slipper stressa. Det är glashalt efter vägarna.
    Har ingen aning om vem våran doktor blir imorgon, har helt ärligt inte ens tänkt på att fråga. Känner knappt nån i umeå så spelar ingen roll vem av dem de blir, resultatet blir nog samma oavsett :)

Jo usch vägarna är som isrinkar. Fybubblan!! Men vi är ute i god tid, är redan idag nere i umeå och ska sova natten här. Hatar att stress om min karl är nog trögstartad som de är på morgonen haha
  • pigan86
    Caarina1985 skrev 2017-02-13 19:27:24 följande:
    Skönt att redan vara framme. Vi puttrar på norrut efter inlandsvägen i typ 70. Längtar tills vi kommer till Arvidsjaur då ska jag köpa en kaffe :) och sen puttra vidare.

Inte är väl din karl som min..? Det brukar påstås att det alltid är kvinnorna som är söliga. Men hos oss är det nästan alltid jag som får stå och vänta :P Jag brukar reta honom att det är han som är kvinnan i huset.
    Haha då är dem lika, jag är alltid ute i god tid och snabb när man ska iväg medan karl lullar på och får ingenting gjort känns det som :D

Hoppas du fick din kopp kaffe och att de går bra för er att köra. Vi tar E4an norrut imorgon, känns som att åka med livet som insats sånahär dagar :/
  • pigan86
    Caarina1985 skrev 2017-02-13 23:30:06 följande:
    Det får inte krävas två liv i kampen för ett.

Visst hade din sambo ett barn sen tidigare?

Hur gör ni i det fallet. Är barnet delaktig på denna resa?
    Jo han har barn sedan tidigare. Hon vet om att vi försöker skaffa barn men inte så pass delaktig att vi berättat om hur de går till och vad vi gör här på kliniken. Men hon är helt införstodd i att hon förhoppningsvis ska bli storasyster :)
  • pigan86
    Popetot skrev 2017-02-14 14:57:27 följande:

Pratat med kliniken, 9 (!) befruktade. Så himla glad. De ville vänta med beslut om återföring till i morgon så ska prata med dem igen då. Så lättad!

Grattis! Vilken fin nyhet såhär på kärlekensdag <3
  • pigan86

Nu är äggplocket gjort! Det gick helt okej bra, morfin + lugnande var till bra hjälp under själva ingreppen. Men nu några timmar senare mår jag illa och är inte lika kaxig längre. Tog precis alvedon och var tvungen att tvinga i mig vätska vilken var svårt pga illamående :(

Dem fick ut 12 ägg och imorgon ska dem ringa om resultatet!

• pigan86
    SBYAN skrev 2017-02-14 15:39:28 följande:

Hej!

Jag och min man håller på med ett syskonförsök efter en lyckad IVF 2013. Gjorde äggplock idag. Fick ut 10 ägg. Följer gärna med för att ge och få stöd. Bra mycket roligare att göra barn den naturliga vägen så att säga... ????????

Grattis till ett bra resultat!

Håller hela klart med dig :D Men tråkigt nog vill inte alltid "naturliga vägen" fungera, tur det finns hjälp att få iaf :)

Detta forum har hjälpt mig mkt, skönt att kunna prata med andra som är med om samma sak och förstår vad man menar, ibland orkar man inte förklara allting <3
  • pigan86
    Popetot skrev 2017-02-14 15:44:41 följande:
    Vilket fint resultat! Hoppas många är mogna och kan befruktas. Vi fick bästa resultatet så här långt. Inte fått mer än 5 befruktade innan. Aldrig några till frysen. Hoppas både på guldägget och resten till frysen. Ta det nu lugnt hela dagen. Man är inte kaxig. Jag hade ont hela dagen igår men idag är jag bättre. Kram
    Jo de hoppas jag också, många var runt 33-35 mm men vet inte om blåsans storlek har något med mognaden att göra?

Har ni fått veta tid för insättning ännu?
Svar på tråden IVF februari 2017