• ammela

IVF februari 2017

Jag hoppar gärna in här också. Har försökt i snart 2 år. Utredningen visar manlig faktor, spermier finns men de är många missbildade och dåliga på att simma (det får vi träna på när liten är stor sen :) )

Kör långa protokollet på Sahlgrenska, nässpray har jag kört i 2,5 vecka nu. Sprutstart på onsdag (om jag är nedreglerad som jag ska... väntar på resultat av blodprovet)

Äggplock v 8 om allt går som det ska!

• ammela
    CarolineJL skrev 2017-02-05 22:25:10 följande:
    Lycka till! Har precis genomgått det du ska (dock ingen nässpray) och går nu och väntar.. Går på Nordic ivf center men vi köar till Sahlgrenska ifall det behövs fler försök. Tycker ni det är bra på Sahlgrenska? Hur länge fick ni köa? Kämpa på! :)
    Jo då än så länge bra! En bm jag pratade med i veckan hade inte full koll på ett blodprov jag lämnar som ställde till det lite men mänskliga misstag får man ju räkna med. Alla vi haft kontakt med än så länge har varit bra!

Vi fick vänta 6 månader till första mötet.
  • ammela

Ni som kört långa protokollet och använder gonal-f.

Hur många sprutor har ni använt under behandlingen? Jag ska börja på 175 enheter och sitter och räknar lite nu. Har fått reda på injektionernas 6 första dagar och har redan då behövt börja använda min andra spruta. Men var bara fått två utskrivna. Hur ska det räcka? Vet ju iofs inte doserna efter dag 6 men enligt planen ska jag ta sprutorna i en vecka till efter det...

• ammela
    Popetot skrev 2017-02-06 21:15:03 följande:
    Inget att oroa dig för. Nu kör jag iofs korta men du kommer väl göra ultraljud innan dina sorutor är slut? Säg då bara till dem att de behöver skriva ut mer.
    Vet inte när ultraljudet är, kommer ta blodprov först. Men ja jag kommer prata med dem innan. Oron ligger mest i att jag inte bor i en stad där dessa mediciner finns i lager så jag måste beställa och det tar ju några dagar tyvärr. Men jag får kolla med dem efter blodprovet. Tack för ditt svar :)
  • ammela
    FiaW skrev 2017-02-07 10:42:58 följande:

Hej alla fina tjejer!

Stort grattis till er som plussat! :)
    Usch, det låter väldigt läskigt med överstimulering. Stackars er som har ont och mår dåligt, jag tänker på er!
    Kan man på nåt vis märka av om man är på väg att bli överstimulerad, så man kan ringa läkaren och kanske dra ner dosen?

Jag håller på med nässprayet under långa protokollet på vårt första IVF-försök. Ska börja med sprutorna om en vecka, är 225 en vanlig dos om man ska ta Gonal-f?

Jag ska börja på 175 enheter. Tror det har med ålder och beräknad äggreserv kanske?
  • ammela
    FiaW skrev 2017-02-07 15:13:24 följande:
    Ja, så kan det kanske vara. Jag fyller 39 i sommar så kanske att de vid min ålder sätter in lite mer.
    Sen har jag i och för sig bra äggreserv så det är ju skönt.
    Du har också långa protokollet va? Hur gammal är du? :)
    Vet inget om mina äggreserver. sahlgrenska testar inte det... men allt ser bra ut är vad jag fått höra. Jag är 31.
  • ammela
    Sjuttiosjuan skrev 2017-02-08 21:28:47 följande:

Hej!

Får man hoppa in här? Har hängt i januaritråden men jag ligger så mycket efter där eftersom vi kör med låååånga protokollet:)

Vi kör privat nu efter två landstingsförsök på Uppsala Akademiska.

Vi har provat korta protokollet en gång och långa en gång. Jag har väldigt dålig äggreserv och är väldigt svårstimulerad så vi har bara fått ut ett endaste litet ägg båda gångerna men det har trots allt delat sig och lett till återföring men ingen graviditet:( Enligt läkarna på Uppsala så har vi Max 5% chans att bli gravida så här behövs ett mirakel!

Känns ändå så mycket bättre att gå privat, värdigt bra mottagande och stor kompetens, också en dröm att slippa åka 20 mil för ett UL..

Har varit på UL idag för att se att jag blivit nedreglerad efter 15 dagar med synarela så imorgon börjar vi med sprutorna! Nu kör vi både bemfola och menopur så det blir till att spruta av bara den:)

Spännande att höra om era erfarenheter och resultat. Kämpa tjejer!!!!

Då ligger vi nästan lika. Kört suprecur i 3 veckor och tog precis första sprutan!
  • ammela
    Sjuttiosjuan skrev 2017-02-08 21:54:49 följande:
    Spännande! Ert första försök?
    Ja det är första. Vet typ inget och alla känslor samtidigt. Men än så länge har det gått jättebra! Inte känt av nässprayen alls mycket mer än lite trötthet i början bara.

Vart går ni?
  • ammela
    Nube skrev 2017-02-10 11:45:33 följande:

Tyvärr inga bra besked idag utan vi måste avbryta behandlingen för denna gång. Cystan har troligen påverkat resultatet och blåsorna var små och inte alls vuxit som de ska. Bara en större blåsa fanns. Så nu måste jag vänta en mens och sedan ska vi planera en ny behandling med andra mediciner. Känns tungt men försöker hålla hoppet uppe!

Åh nej va tråkigt. Ta hand om varandra och försök hitta på något kul tillsammans!
  • ammela
    FiaW skrev 2017-02-12 00:20:09 följande:

Börjar bli lite orolig att jag inte ska få min mens i tid så jag kan starta med sprutorna.

Hur har det varit för er andra med långt protokoll? Har er blödning kommit som den ska mellan dag 8-14 från att ni startade med nedregleringen? Imorgon är dag 16 och fortfarande ingen mens i sikte.

Jag ska börja med sprutorna på onsdag men får inte göra det om mensen inte kommit.

Jag är rädd att jag måste spraya en hel månad till innan sprutorna i så fall :(

Det konstiga är att jag brukar ha väldigt klockad mens men har nu gått över fyra/fem dagar. Antar att hormonerna i nedregleringen stökar om allt.. :(

Jag kör långa och fick mensen som jag skulle, tror den va en dag sen.
    Ring kliniken/sjukhuset i morgon och prata med dem. De kan med blodprov kolla så att du är nedreglerad! Mig kollade de med blodprov då jag tyckte jag hade lite mindre mens än vanligt.
Svar på tråden IVF februari 2017