• ammela

IVF februari 2017

FiaW skrev 2017-02-12 11:50:43 följande:

Hjälp!! Väntar ju på min mens efter nedregleringen för att kunna börja med sprutorna och eftersom jag inte fått min mens än tog jag för säkerhetsskull ett grav-test i morse och det visar positivt!! Kliniken är stängd så jag kan inte ringa och fråga om jag ska fortsätta med sprayen.

Undrar om testet kan visa positivt även om man inte är gravid?! Om Synarel kanske kan visa fel?! Hjälp, vågar inte hoppas och riskera att bli fruktansvärt besviken igen..

Åh grattis!! Sluta med sprayen! Den behöver du ju inte ta mer :)
  • ammela
    FiaW skrev 2017-02-12 13:00:37 följande:
    Tack snälla!! Men det jag oroar mig för är att testet kan visa positivt pga Synarel, jag kan inte tro att det tagit av sig själv efter så länge. Det är inte klokt i så fall, vi har ju knappt hunnit ha sex denna perioden. Det känns för otroligt.

Nåja, jag slutar med sprayen så länge :)

Stor kram!
    Det tror jag verkligen inte. Sprayen ska ju ta bort dina hormoner så den borde inte kunna ge falskt så. Prova att ringa 1177 men jag tror verkligen du är gravid!
  • ammela
    Sjuttiosjuan skrev 2017-02-13 10:47:38 följande:
    Ja fy! Blev inte så påverkad de tidigare gångerna men nu är jag så moody! Bara kommit till 5:e sprutdagen och har redan varit nära separation en gång:) Önskade han kunde ha lite mer förståelse för mina reaktioner men jag får försöka bita ihop och sköta mig nu!

Såklart synd om din son som inte förstår varför, mannen din får försöka ha överseende.

Håller tummarna!

Kram
    Konstigt att det kan vara olika, speciellt från gång till gång, kroppen borde ju reagera samma på samma medicin...

Är på sprutdag 6, inga större reaktioner här mer än som det brukar vara kring mens. Lättare till gråtkänsla och eventuellt någon liten tår. Drömde dock i natt att hela min jobbsituation var kaos för mitt humör, får hoppas det håller sig till drömmarna!!
  • ammela
    Sjuttiosjuan skrev 2017-02-13 11:04:34 följande:
    Jag tar en ny hormonspruta jag inte tagit tidigare och har mycket högre dos nu. Ja, är mer ledsen än arg, har vanligtvis rätt häftigt humör men nu är jag nog mer känslig. Svårt att förklara men är definitivt mer av en dramaqueen än vad jag brukar:)
    Ah det förklarade det :)
    Spännande tillvaro!!
  • ammela
    Jessa01 skrev 2017-02-13 11:52:42 följande:
    Vul idag... Höger äggstock hade inte ens reagerat på hormonerna. Något 10 mm ägg på vänster. UL igen på fredag. Va fan rent ut sagt!!! ????
    Åh så segt. Ändrad dos nu då eller?
  • ammela
    Jessa01 skrev 2017-02-13 14:14:58 följande:
    Fortsatt samma dos. Läkaren förberedde oss på att det ev inte blir äggplock
    Håller tummarna för att det vänder!!
  • ammela

Är på sprutdag 6 idag. Tog blodprov i går som såg bra ut så jag ska fortsätta med samma dos, gissar att det är bra... ultraljud på torsdag morgon! Kan inte fatta att det börjar närma sig. Tackar för varje dag jag får utan biverkningar och hoppas av allt jag har att det rullar på och inte blir några större hinder på vägen nu!!

• ammela

Sprutdag 7 avklarad. Ultraljud i morgon, lite pirrigt då det är vår första IVF. Blodprovet i måndags såg bra ut iaf...

• ammela
    Popetot skrev 2017-02-16 07:50:22 följande:
    Lyckat till idag! Hoppas på många äggblåsor för er!
    Tack! Det gick bra. 11 blåsor, 10-13 mm så läkaren var nöjd. Jag ska fortsätta på samma dos 150 enheter till måndag, nytt VUL då och troligen äggplock på onsdag!

Hoppas er insättning går bra idag och att det har delat sig som det ska!!
  • ammela

Jäklar vilka flytningar jag har idag. Det börjar kännas i äggstockarna nu!!

Svar på tråden IVF februari 2017