• ammela

IVF februari 2017

Popetot skrev 2017-03-03 22:00:48 följande:
    Ååh vad härliga besked! Men jobbigt med allt strul såklart! Lycka till med allt!
    ammela skrev 2017-03-03 17:06:44 följande:

Fick äntligen brevet från Sahlgrenska idag, 4 (?!?!!) blastocyster till frysen, helt galet. Av 6 st vi hade kvar som odlades vidare!

Någon som vet hur man räknar ut BIM efter en IVF? Är ju vår första så har ingen koll på när jag kan börja invänta mens eller ej.

Wow, vilka fina besked! Jag har räknat ordinarie mensdag som bim men det kanske är fel. Somliga säger att mensen är som en klocka även vid ivf. Själv har jag fått min mens förskjuten båda gånger med 3-4 dagar. Men som sagt - väldigt induviduellt. Hur länge har du ruvat?
    Tack!!
    En vecka sedan ET idag så dag 7 va?
    Jag har ju kört långa så tror inte jag kan räkna på vanliga cykeln.
  • ammela
    Sjuttiosjuan skrev 2017-03-05 10:46:46 följande:
    På Fredag! Men inga som helst symtom så är inte så hoppfull..
    Du är ju en dag före mig bara!!
    Tar du lutinus?
    Det där med symptom är så svårt, jag känner endel men tror det är lutinusen och inga gravid symptom tyvärr.
  • ammela
    Sjuttiosjuan skrev 2017-03-05 13:15:28 följande:
    Japp, tre gånger om dagen men verkar ju inte gå några direkta symtom av den heller. Fick precis reda på att jag har två sprickor i foten så fick lite annat att tänka på:)
    Åh nej!! :/
  • ammela
    rebeqqa skrev 2017-03-07 21:51:53 följande:

Hej tjejer! Vilka svängar det bli under den här resan. Senast skrev jag här första VUL under sprutaperioden. Redan då såg de många ägg, sänkte golan f dosen och varnade att jag kanske inte kommer få ett färskt embryo återfört pga risken för överstimulering. När vi åkte dit 3 dagar senare kunde läkaren konstatera att det blivit betydligt fler äggblåsor. Så många att läkaren inte kunde räkna dem mer -" mer än 40 min mindre än 50 tror jag, definitivt 30 stora - resten lite mindre" sa läkaren. Därför, ville de avbryta allt och börja om om några månader. Men jag blev så ledsen och läkaren gick med på att ta ett blodprov och se vad jag har för Estradiol värden. Tur det, fick igår höra att mitt värde var 6000 och att äggplocket blir av trots allt, men total-frys! Tog en alternativ ägglossningsspruta igår, imorgon 10 blir det äggplock! Nervös !

Åh vad bra att du övertalade dom! Hoppas det har planat ut lite tills i morgon.

Lycka till!!
  • ammela

Rd 13 idag. Ingen mens eller sporttings. Brukar i vanliga fall få mens 9-12 dagar efter ägglossning! Vågar såklart inte ropa hej, inte helt fattat hur vanligt det är med mens innan testdatumet eller om lutinus oftast skjuter upp mensen. Testdag först på lördag börjar bli otålig nu :)

• ammela
    Sjuttiosjuan skrev 2017-03-09 21:07:43 följande:

Nu kör vi vårt fjärde försök direkt på mensen som kom, känns lite skumt att sätta igång med sprutor igen när vi nyss slutade men vi ska testa om det kan kicka igång äggstockarna eftersom jag är så galet svårstimulerad. Kom precis hem från Apoteket med flera påsar och nu kommer jag gå på riktig monsterdos menopur och bemfola så får vi se vad ul säger om en vecka!

Hoppas verkligen det blir bättre resultat denna gången!!
  • ammela

Vi bestämde oss för att testa i kväll, testdag i morgon. Minus.... dock kvällsurin men känns rätt kört :(

• ammela
    Popetot skrev 2017-03-10 21:28:44 följande:
    Åh Nej :( Länge sedan du var på toaletten? Önskar jag hade något bra att säga. Du har åtminstone flera embryon i frysen. Det är ju jättepositivt. Bryt ihop och kom igen. KRAM
    Mjo någon timme innan så va kanske inte helt smart men det fanns inte ens en liten antydan till + men ska testa i morgon bitti igen! Känns sådär just nu, är ju bara försök 1 även om det suger så visste vi ju att det ändå bara va typ 30% chans. Tack för omtanken!!
  • ammela
    pigan86 skrev 2017-03-10 21:39:28 följande:

Pratade med kliniken igår och vi måste vänta till maj för frysåterföring. Känns väl inte sådär jätte roligt att behöva vänta två månader till när man väntat i över tre år på att få plussa.

Hoppas på en fin vår så tiden går fort. Tänkte hoppa av denna tråd nu, jag håller alla mina tummar och tår för er som plusat och för er som är en bit på vägen mot en plus.

Ni andra som får tråkiga besked precis som mig vill jag ge en stor kram och ett stort lycka till <3

Varför måste ni vänta så länge? Trist
  • ammela
    pigan86 skrev 2017-03-11 09:08:23 följande:
    Vi var tvungen att vänta in en "vanlig mens" och sedan får vi tillbaka ägget på mensen efter de, så de blir det först i maj :/
    Ah, räknade precis på mitt också och blir i slutet av april/början av maj. Jag har ganska kort cykel! Jag hade negativt idag också (rd 14) men ingen mens än...
  • ammela
    anina skrev 2017-03-11 12:06:12 följande:
    Vad tråkigt för er. Man hoppas och hoppas och så blir det så. Kämpa på.

Det är så drygt att man måste vänta ca 2 månader tycker jag. Vill sätta igång redan vid första mensen.

Kram på er <3
    Tack. Såg dock att det stod fel på pappret idag, 15 dagar efter insättning 11/3 men 15 dagar är ju i morgon, inte för att jag tror vi får plus i morgon direkt men ändå. Tar ett nytt test på måndag morgon innan jag ringer dem så får vi se men chanserna lär ju vara små. Bara att ta nya tag helt enkelt.
  • ammela

Tack alla för ert stöd!!
    Mensen är här och det är bekräftat att det inte gick, nu blir det att ta nya tag och göra FET så fort vi kan!!

• ammela
    Zaza skrev 2017-03-12 14:44:07 följande:

Vi har ju satt in ett FET, för första gången nu. Insåg idag att jag tagit 3 Lutinus istället för 2 som jag har fått skrivit på lappen. Men innan när vi försökt tidigare med ett vanligt ET ÄR JAG SÄKER PÅ ATT MAM BLEV OMBEDD TILL ATT TA 3 som jag gjort nu av misstag då jag slarvat med att läsa allt. Tror ni de är okej?

Borde väl inte vara någon fara. I en vanlig cykel producerar kroppen progesteron själv tillskillnad från efter hormonbehandling. Vet inte vad riskerna är med att få för mycket men kör på de två du fått nu i stället? Hur länge har du tagit 3?
  • ammela
    Sjuttiosjuan skrev 2017-03-14 14:37:47 följande:

Tjejer, är det någon av er som pratat med någon utomstående om er barnlöshet? Typ nån kurator eller så? Jag har alltid varit en stark tjej som gärna slänger problemen bakom ryggen och springer vidare men jag håller på att gå in i väggen känns det som. Och det känns inte som om någon som inte går igenom det här förstår. Fick just ett medd från min väninna som startade lite efter oss och blev gravid på sitt första FET och idag hade hon varit på första UL och hört hjärtslag. Så fantastiskt men jag kan inte vara glad och hon klagar över att det tagit sån tid för dom, okänsligt att säga så till en kompis som troligtvis inte kommer kunna få genetiska barn;( Känner mig helt nere och undrar om man kanske ska prata med någon, har ni erfarenheter? Jag känner inte igen mig själv :(

Kram

Jag pratar inte med någon om det så men min mamma som jobbar på bvc har träffat många ivfare som sedan fått barn, hon säger att det ofta kommer då, senare. Så funderar du nu, hitta någon för troligen blir det inte lättare.

Tror många av oss bygger upp en drömvärld om framtiden och barn och så när man väl står där så är det inte alls så som man tänkt. Vi får kämpa mycket hårdare än alla andra.

Jag har dock pratat med psykolog tidigare pga arbetsbelastningen och tyckte det var riktigt bra!! Nyttigt!
  • ammela

Min mens kommer inte helt igång, någon mer som varit med om konstig mens efter ivf? Har mens typ på natten och lite på förmiddagen sen inget fram till nästa natt. Haft så sen i lördags då den kom sakta och sen mer söndagen. Fattar noll.

• ammela
    pigan86 skrev 2017-03-14 19:51:14 följande:
    Jag hade också så, blödde jätte mkt under natten men under dagen var de bara list just efter jag varit på toaletten. Blödde dock i nästan 5 dagar och "normalt" har jag mens 2-3 dagar
    Ok. Det värsta är att det inte är så mycket på natten heller. Brukar också ha ca 3 dagar i vanliga fall, men har mindre nu helt. Lite i lördags, lite mer i söndags och nu två dagar med betydligt mindre än i vanliga fall. Känns konstigt att den lite kommer och går...
  • ammela
    rebeqqa skrev 2017-03-14 19:26:51 följande:

IVF 1 är nu över. Vi fick inget återfört och inte heller något till frysen. Att säga att jag är ledsen, orolig och besviken räcker inte ens. Känner en smärta och sorg jag aldrig tidigare känt. Hur är detta ens möjligt..

Fy vad trist!! Lider med er!
Svar på tråden IVF februari 2017