Sjuttiosjuan skrev 2017-03-14 14:37:47 följande:
Tjejer, är det någon av er som pratat med någon utomstående om er barnlöshet? Typ nån kurator eller så? Jag har alltid varit en stark tjej som gärna slänger problemen bakom ryggen och springer vidare men jag håller på att gå in i väggen känns det som. Och det känns inte som om någon som inte går igenom det här förstår. Fick just ett medd från min väninna som startade lite efter oss och blev gravid på sitt första FET och idag hade hon varit på första UL och hört hjärtslag. Så fantastiskt men jag kan inte vara glad och hon klagar över att det tagit sån tid för dom, okänsligt att säga så till en kompis som troligtvis inte kommer kunna få genetiska barn;( Känner mig helt nere och undrar om man kanske ska prata med någon, har ni erfarenheter? Jag känner inte igen mig själv :(
Kram
Jag pratar inte med någon om det så men min mamma som jobbar på bvc har träffat många ivfare som sedan fått barn, hon säger att det ofta kommer då, senare. Så funderar du nu, hitta någon för troligen blir det inte lättare.
Tror många av oss bygger upp en drömvärld om framtiden och barn och så när man väl står där så är det inte alls så som man tänkt. Vi får kämpa mycket hårdare än alla andra.
Jag har dock pratat med psykolog tidigare pga arbetsbelastningen och tyckte det var riktigt bra!! Nyttigt!