• Sjuttiosjuan

IVF februari 2017

Hej!

Får man hoppa in här? Har hängt i januaritråden men jag ligger så mycket efter där eftersom vi kör med låååånga protokollet:)

Vi kör privat nu efter två landstingsförsök på Uppsala Akademiska.

Vi har provat korta protokollet en gång och långa en gång. Jag har väldigt dålig äggreserv och är väldigt svårstimulerad så vi har bara fått ut ett endaste litet ägg båda gångerna men det har trots allt delat sig och lett till återföring men ingen graviditet:( Enligt läkarna på Uppsala så har vi Max 5% chans att bli gravida så här behövs ett mirakel!

Känns ändå så mycket bättre att gå privat, värdigt bra mottagande och stor kompetens, också en dröm att slippa åka 20 mil för ett UL..

Har varit på UL idag för att se att jag blivit nedreglerad efter 15 dagar med synarela så imorgon börjar vi med sprutorna! Nu kör vi både bemfola och menopur så det blir till att spruta av bara den:)

Spännande att höra om era erfarenheter och resultat. Kämpa tjejer!!!!

• Sjuttiosjuan
    ammela skrev 2017-02-08 21:40:03 följande:

Då ligger vi nästan lika. Kört suprecur i 3 veckor och tog precis första sprutan!

Spännande! Ert första försök?
  • Sjuttiosjuan
    Nube skrev 2017-02-08 21:49:56 följande:

Välkommen! Jag kör också lång protokoll, har sprutat med menopur 7 dagar nu och har också dålig äggreserv! Första IVF för mig så ingen aning hur det kommer att gå, andra vul på fredag för att ser hur blåsorna vuxit. I tisdags hade jag bara fyra små. Sà du tycker att det är skillnad på privat klinik? Jag tänkte också prova privat sedan, känns att de har lite mer alternativ för oss med låg amh. Hade du bara använt menopur innan? Ska bli kul att följas åt :)

Ja, det är jobbigt när kroppen inte riktigt svarar på hormonerna. Det känns ju tjatigt i dessa sammanhang men det tål att sägas igen, det behövs bara ETT ägg. Problemet för oss med få ägg är att det inte finns några möjligheter att välja det bästa ägget om man bara får ut typ 3 ägg som dessutom ska bli befruktat och delat.. Första försöket tog jag Elonva och sen menopur och andra gången bara menopur hög dos från början 400 men det blev ju inte mycket bättre för det, såg bara 3 blåsor innan ÄP och 2 blåsor på andra försöket men bara ett ägg ut båda gångerna.

Ja, privat känns mycket bättre. Träffade en BM idag som verkligen tog sig tid, var krass men positiv på samma gång, kändes för första gången som om någon faktiskt brydde sig. Men såklart olika vart man går, landstinsförsök sker ju också på privata kliniker.

Vet du vad du har för amh?
  • Sjuttiosjuan
    Popetot skrev 2017-02-08 21:37:41 följande:

Såklart du får vara med här! Vad jobbigt med så tuffa förutsättningar. Jag hoppas det kommer gå med bra med sprutorna och att det blir fler ägg denna gång. Jag är på sprutdag 7 och ska på vul igen på fredag. Jag tror det blir äggplock för min del på måndag eller tisdag.

Tack! Det hoppas jag med:)

Spännande med äggplock, har ni gjort försök tidigare? Hoppas du har många fina blåsor på fredag!
  • Sjuttiosjuan
    Nube skrev 2017-02-08 22:12:35 följande:

Precis, det är mycket som ska funka och med få ägg är chanserna rätt så små. Men helt omöjligt är det ju inte heller, många har ju lyckats trots låg amh men det kanske behövs flera försök. Jag gör mitt första försök på sjukhus och även om de är kunniga är de inte super trevliga och har mycket att göra så privat är säkert bättre på så sätt. Har läst om många med låg amh ha bra erfarenheter av kliniken i Falun, kanske testar det nästa gång.

Min amh var 0.4. Du då?

Falun har jag hört mycket bra om men vi har skickat våra journaler, mailat och ringt men dom har inte återkommit så vi valde annan klinik då vi ville komma igång. Jag har bara 0.22 och det mättes i juni förra året så det lär ju inte blivit bättre.. men jag har en kund som hade 0.07 och hon vart nekad Ivf och rekommenderad äggdonation direkt men har nu 2 barn som blivit till på naturlig väg så det finns hopp för oss också:)
  • Sjuttiosjuan
    ammela skrev 2017-02-08 22:07:10 följande:

Ja det är första. Vet typ inget och alla känslor samtidigt. Men än så länge har det gått jättebra! Inte känt av nässprayen alls mycket mer än lite trötthet i början bara.

Vart går ni?

Skönt,vissa verkar ju ha oturen att få massa biverkningar. Jag hade mkt huvudvärk förra vändan men nu är jag mest lite varm på nätterna så det är inget att gnälla på. Har inte heller mått dåligt av sprutorna men det beror nog mycket på att jag är så svårstimulerad. Man är förvirrad i början men nu känner jag mig som ett proffs , dock ingen merit att få rutin på Ivf :)

Vi går på Stockholm Ivf i Hammarby sjöstad, känns super!
  • Sjuttiosjuan
    Caarina1985 skrev 2017-02-08 22:38:01 följande:

Välkommen!

Ja det är verkligen ett långt protokoll. Jag sprayade sista gången idag och började för ganska exakt 1mån sen..

Varför har ni bara gjort två landstingsförsök? Fick ni inte tre?

Oj, det var ingen uppmuntrande procentsiffra, fast om man tänker att p-piller är 99,8% säkert och det föds många p-piller barn varje år.

Hoppas att erat mirakel sker.

Tack!

Jag fyllde ju tyvärr 40 nu i januari och vi kom på det här lite gör sent så vi hann bara med två:(

Vad länge du fick spraya,vad beror det på? Förstår inte riktigt grejen med sprayen, bara gör som dom säger:)
  • Sjuttiosjuan
    Nube skrev 2017-02-08 22:45:41 följande:

Ja, lite hopp finns det som tur är!

Jag försökte också ringa Falun flera gånger men ingen som svarade. Till slut lämnade jag ett meddelande och en kvinna ringde och sa att jag ska skicka mina journaler dit. Jag gjorde det och därefter ringde de igen och sa att jag är välkommen som patient. Så om vi inte lyckas nu ska jag nog ringa dit igen. Men det är dåligt att de inte hört av sig till dig! Förstår att du valde annan klinik.

Ja, bara det finns läkare med lång erfarenhet och som äg lite villiga att tänka utanför boxen så går det nog bra! Också skönt att ha allt på hemmaplan efter massa resor till Uppsala..
  • Sjuttiosjuan
    Busfrö10 skrev 2017-02-09 07:51:43 följande:

God morgon tjejer!

Idag hoppas jag på ett samtal om att vi ska in för insättning! Igår mådde jag mycket bättre, inte ont, men sååå trött.

Ska jobba ikväll så jag hoppas att jag hinner dit. Ska in 1340, behöver veta asap OM vi ska dit, så jag kan säga till på fritids att sonen blir kvar lite längre idag =)

Mycket som ska klaffa ????

Ha en fin dag!

Hoppas!! Alltid en plåga att gå och vänta på dom där samtalen.

Ha en fin dag du med! Här i Stockholm lyser solen iallafall så det känns härligt:)
  • Sjuttiosjuan

Nu har jag tagit första sprutorna! Känns spännande och livsfarligt på samma gång men nu kör vi! Vul nästa fredag..

Kul att höra era positiva resultat!

Svar på tråden IVF februari 2017